Inlägg från: Pell |Visa alla inlägg
  • Pell

BF maj 2016

Någon annan som blivit förstoppad?? Ska ringa bm imorgon. Men visst borde man kunna ta lite laxermedel??

• Pell

Har tagit lägsta laxerdos igårkväll, samt för typ fyra dagar sen. Hinkar vatten men det hjälper inte. Får köpa mer frukt idag och kolla nån katrinplommon juice. Bm var på kurs, typiskt

• Pell
    fair skrev 2015-10-21 13:48:09 följande:
    Jag får alltid hugg långt ned i magen när jag hostar eller nyser så länge jag inte krummmar ihop mig eller böjer upp ett ben. Det är ligamenten som gör ont och drar!
    Precis så har jag med eller så låser sig ryggen. Skitskum känsla
  • Pell

Okej inga värkar här men är inget starkt medel då det tar många timmar innan det verkar och resultatet sisådär. fast lite nervös blir man ju. Måste prata med bm, hoppas hon är tillbaka imorgon. Aja hinkar vatten, druckit äcklig katrinplommonjuice, tryckt plommon, kiwi och gått 6km rask promenad... Inget resultat ännu men hoppas på imorgon.

• Pell
    Arnie2016 skrev 2015-10-23 12:04:25 följande:
    Vilket bra initiativ! 
    Jag och min sambo är beräknade till den 11 maj. Första barnet som kom lite oväntat:) 
    Lider av förlossningsrädsla och ska till en graviditets- och förlossningspsykolog i nästa vecka. Hoppas på att det är bra. Någon annan som är livrädd inför sin förlossning? Eller någon som kan ge råd och tips? 
    Ha en fin fredag alla!
    Jag och bm ska prata om det näst träff, även fast förra förlossningen egentligen gick jättebra så har jag panik. (Spydde konstant av smärta och skakade som ett asplöv i ca 8h, fick knappt i mig vatten) jag avskyr att spy och ja..
  • Pell

Alltså det känns nästan lättare att läsa att man inte ät själv i illamåendet. Uhhh hoppas det släpper snart! Visst säger man v12 eller är det 13? (Om man har tur). Är 11+4 idag så väntar och hoppas med hållna tummar.

• Pell

Som gravid får man gnälla hur mycket man vill ;) jag är grinigare än vanligt -blir typ sur över ingenting. Och så har jag blivit förkyld.. IGEN, andra gången sen vi plussade.

Men mitt i stormen så har jag finns det hopp... Har faktiskt inte mått illa idag. Vågar inte ropa hej ännu men håller tummarna. Okej mådde illa efter middagen men kastade i mig maten så får skylla mig själv.

• Pell

Berättade för jobbet förra veckan eftersom jag är föräldraledig nu till januari och bara hade tänkt jobba tre månader (om jag orkar). De grattade men tror nog att de helst sett att jag kommit tillbaka (varit svårt med vikarie)

Svar på tråden BF maj 2016