Inlägg från: MakeitHappen |Visa alla inlägg
  • MakeitHappen

BF maj 2016

mintuu skrev 2015-10-13 18:32:00 följande:

Här är den lilla krabaten, vilken lycka att se hon/han, är visst i 11+5 va dom mätte nu, :)

Åh den var rätt stor ju :)
    kul att allt såg bra ut och spännande att hoppa fram en vecka :)
  • MakeitHappen
    Cherryay skrev 2015-10-14 09:36:03 följande:
    Nej men sambons tvilling bor där så vi var faktiskt där över helgen :P
    Jasså trevligt.. :)
    Vilken vecka är ni i nu då ? :D
  • MakeitHappen
    Cherryay skrev 2015-10-14 11:21:10 följande:
    Är i v. 9, men dagarna går iaf fortare denna gång när jag har en liten hemma att ta hand om :)
    Men då är vi samma vecka :)
    hehe kan tänka mig det, själv tycker jag det går långsamt. säkert då för detta är första barnet. :)
  • MakeitHappen
    Cherryay skrev 2015-10-14 15:49:46 följande:
    Roligt! :) ja förra gången kändes det riktigt långsamt, visserligen blir detta min tredje men äldsta är ju så stor att hon sköter sig själv :P men kan ju säga som så att även om dagar känns riktigt sega nu så är det ingenting mot hur sista månaden kommer kännas sen :P
    haha nej men säg inte så! :P
    Fast iofs vet folk som bara längtade att bli av med magen den sista stunden så kan nästan tänka mig hur segt det kommer va. :)
  • MakeitHappen
    Cherryay skrev 2015-10-14 20:28:35 följande:
    Finns en klockren text som säger allt: "Each month has an average of 30-31 days, except the last month of pregnancy which has 1453 days." :P
    hahaha! shit!
  • MakeitHappen
    Cherryay skrev 2015-10-14 21:45:58 följande:
    Det är så sant när man är där så det är skrämmande xD jag har ju som tur är inte behövt "gå över" med någon av mina två, men det är ju dessutom garanterat ännu värre, vill inte ens tänka på hur långsamt det måste kännas :0

Jag räknar ner till inskrivningen i v 12 och sen rul, vet inte när det blir än dock då vi får tiden hemskickad på posten, men gissar på först efter nyår tyvärr :/
    Kan tänka mig detta!
    ja tänkt de som går över veckor. haha shit man måste längta ihjäl sig!!  Nu är inte vår plan detta ;)

vilken vecka är du nu då och när har du inskrivningen.
    jag är vecka 10 (9+0) idag och nästa torsdag har jag UL och onsdagen efter det har jag inskrivning :)

Längtar enormt mycket!
  • MakeitHappen
    Cherryay skrev 2015-10-15 21:07:25 följande:
    Har inskrivning den 4 nov, kommer då vara i v 11+0, är alltså i v 8+1 idag :) kanske får ett ul på tisdag iofs eftersom jag måste upp på kvinnokliniken och ta nytt cytologiprov på livmoderhalstappen, gjorde ul vid förra provtagningen så man vet aldrig, får hålla tummarna!! :D
    Jo men då får du säkert VUL :) när jag tog cellprov under min första graviditet (som slutade i missfall) och hon tog först provet och sedan fråga hon om vi skulle kolla.. Ja! sa jag och såg hjärtat ticka... :) så hoppas du får se :D
  • MakeitHappen
    Cecilia20160513 skrev 2015-10-15 21:52:02 följande:

Hej!

Följer era inlägg och min bf är 13 maj. Mitn första graviditet

Och är så orolig över allting.

Men jag undrar om ni har gått upp i vikt?

Ser ni någon förändrig på magen eller när gör man det?

Kram på er alla!

Grattis :D
    vad är du som mest orolig över ? jag försöker inte tänka så utan bara va glad över att vara gravid :)
    Jag har gått upp i vikt! och jag tycker min mage har växt, även om det bara är tarmarna som trycker på så ser jag en förändring :)
  • MakeitHappen
    Cherryay skrev 2015-10-16 18:23:06 följande:
    Ja precis så var det för mig förra gången också, då var jag iofs gravid i v 20 (tog provet bara en vecka innan inbokat rul, men var sååå roligt att få se att lilla mådde bra därinne, först då det blev verkligt liksom på något sätt...) fick inget vid de två första provtagningarna jag gjorde, men då var det så tidigt i grav att jag inte ens visste om att jag var gravid :P Behöver ta nytt cellprov minst tre ggr om året nu eftersom jag har uppvisade cellförändringar och försvagad livmoderhalstapp :/
    Okej men gör de cellprov så sent i graviditeten? för de sa i tidigt skede går det bra...
    Åh va kul att se bebis :)
    oj tre gånger per år, jag tycker de är jobbigt en gång i halvåret som jag går... har också uppvisat cellförändringar.
    vad innebär det att ha en försvagad livmoderhalstapp?
Svar på tråden BF maj 2016