Inlägg från: Ruter |Visa alla inlägg
  • Ruter

BF maj 2016

SJLN skrev 2016-03-10 18:09:42 följande:

Tråkigt att du inte fick några råd på vad du ska göra för att få upp det igen men med tanke på vad du jobbar med har du väl rätt bra koll på det själv förhoppningsvis blir det ju bättre nu när du äter mer järntillskott.

Jo vet ju lite mer då men känns konstigt att de inte följer det nå mera fick bara som svar att det inte var någon fara... Har sån Hb maskin på jobbet så tog ett nytt idag och låg då på 90 så hoppas det vänder uppåt snart.
  • Ruter
    Pell skrev 2016-05-10 11:08:15 följande:

Ni med storasyskon, hur gör ni när ni åker in? Finns det något man kan ansöka om så tex mormorn (som väldigt gärna vill vara barnvakt men jobbar olika tider- ibland natt och helger osv) kan vara ledig och passa stora när vi är inne på BB, vill inte åka in själv!

Har andra på kö så kanske går att skriva in i almanackan vem som är ledig när men vore skönt om dottern kunde vara hos en och samma om det skulle dröja 2-3dygn. En lösning är att pappan far hem när pyret är fött och sen tar med stora och hämtar oss.

Får lite panik

Vi har pratat med dagis så sålänge de har öppet får vi komma och lämna han där så hämtar farmor när hon slutar. Är det dags att åka in under natten eller helgen så kommer farmor hem till oss och hämtar sonen.
  • Ruter

Jag är kvar :) BF på lördag troddehon skulle komma under natten då jag fick värkar igår kväll vid 21 med 6 min mellanrum under 3 timmar. Lyckades dock somna en stund och när jag vakna var dom helt bortblåsta.

• Ruter
    Tausen skrev 2016-05-26 09:35:05 följande:

Hade lika, ca 4-6 minuter emellan i flera timmar och sen bara avstannade det. :(

Idag hade lite mer av slemproppen lossnat iaf och känner av lite molvärk. Känns som att det inte borde vara en vecka kvar iaf....kanske händer nåt snart.

Helt olämpligt blev sonen sjuk inatt oxå...

Hoppas det händer nåt snart för båda :) när är du beräknad?

otur, hur är han sjuk? Fick reda på igår när vi hämta sonen på dagisnatt det är tre som insjuknat i vattkoppor igår så hoppas sonen klara sig från det nu.
  • Ruter
    SJLN skrev 2016-05-26 09:37:27 följande:

Alla små tecken på att det kan vara på gång försvinner på nätterna här med. Fram mot kvällen har jag ofta mensvärk och ibland lite onda sammandragningar. Jag tänker att inatt kanske jag vaknar av värkar, men icke! Istället vaknar jag morgonen efter och det är helt lugnt i magen.. bf imorgon för mig

Kunde intr beskrivit det bättre själv, precis så är det för mig också. Börjar bli drygt att vänta nu känns inte som jag gjort något annat i två månaders tid nu.
  • Ruter
    TriciaN skrev 2016-06-01 15:38:54 följande:

Någon mer än jag kvar? Hinnsvepning imorgon :)

Jag är också kvar hade bf 28 maj. min bm vägrar göra hinnsvepning så här händer det inte mycket. Har fått en tid för ultraljud om en vecka för att kolla läget om hon inte kommit då inge mera besök innan inbokat.
  • Ruter
    Ruter skrev 2016-06-01 17:08:39 följande:

Jag är också kvar hade bf 28 maj. min bm vägrar göra hinnsvepning så här händer det inte mycket. Har fått en tid för ultraljud om en vecka för att kolla läget om hon inte kommit då inge mera besök innan inbokat.

Ska tilläggas att hon motivera det med att hon inte kunde göra hinnsvepning idag ifall att hon råkade sätta igång förlossningen, trodde liksom det var syftet med hinnsvepning.
  • Ruter

[quote=76677990][quote-nick]TriciaN skrev 2016-06-01 17:34:48 följande:[/quote-nick]Vart bor du? Det va det konstigaste jag har hört :/ aldrig hört talas om det. Har många vänner som ska föda nu ich vi är en del över tiden och bor i olika kommuner och det verkar jätte konstigt hon säger så :/[/quote

Bor i dalarna. Men hon verkar vara lite konstig frågade två gånger om hon var fixerad nu då hon inte var det sist och fick då svaret " det ser bra ut" båda gångerna då jag uttryckligen frågade om hon var fixerad så vet ju inte om hon är det eller inte mer än att det ser bra ut :p

• Ruter
    Someday skrev 2016-06-04 18:23:01 följande:

Jag ska också ha ut min ????

Här är en till som väntar
  • Ruter

BF+8 här och inga känningar alls. Har inte fått göra någon hinnsvepning då min BM vägrar. Har fått en tid på onsdag eftermiddag för ultraljud för att kolla hur det står till där inne om hon tänkt bosätta sig där :p så har inte så stora förhoppningar om att hon kommit innan det.

• Ruter

Äntligen kom våran tjej. Fick värkar vid 22 tiden och kom in till förlossningen 01, var då öppen 9 cm.och kl 02.30 föddes hon på BF+9. 4260 gram och 55 cm lång.

• Ruter
    Anonym (Hon) skrev 2016-07-25 22:22:02 följande:

Går jätte fort.. Min lilla blev 7v i lördags.. Men har väl inte direkt njutit tyvärr..

Va tråkigt att höra, vad gör att du inte kunnat njuta av de första tiden?
  • Ruter
    TriciaN skrev 2016-07-25 22:16:14 följande:

Hoppas det går bra för alla. Vår lilla Lowa är 7v idag. Galet va tiden går snabbt

Det är sjukt hur fort dom första 7 veckorna gått. Här går det bara bra och förvånad att tvååriga storebror tagit det så bra och att han är så snäll mot henne hela tiden.
Svar på tråden BF maj 2016