Inlägg från: HonanHöna |Visa alla inlägg
  • HonanHöna

BF maj 2016

TriciaN skrev 2016-04-27 08:11:39 följande:

BM idag vi får se om loppan fixerat sig och hoppas järnvärdet gått upp. Men tror knappt då jag är så trött och fått ständig migrän.. Nu är jag faktiskt trött på att ha ständig smärta så hon får komma när hon vill :)

Känner samma här haha :)
  • HonanHöna
    mo med liten trea skrev 2016-05-03 19:58:40 följande:

Urk, jag börjar tappa perspektiven för vad som är normalt och inte. Och har dåliga statistiska nyheter till er som börjat få känningar. Jag var beräknad för 1v sedan och har gått med förvärkar, stundatals regelbundna, i 4v nu! Jag väntar tredje barnet och trodde att jag visste hur det kändes när det är på g. Men nej.Bloggade om det i v 39:

slacklinerblog.wordpress.com/2016/04/21/forvarkar-i-veckor-med-tredje-barnet/

Och idag är det mer eller mindre staus quo. Blir galen!

Åh fy din stackare....
  • HonanHöna
    hundenhubbe skrev 2016-05-05 13:23:45 följande:

Efter att ha vilat en stund på soffan gick de över men jag sov väldigt bra hela natten! Så de var nog bara förvärkar. Idag har jag lite tryck till och från ner och sammandragningar men inge mer. Är dock hemskt förstoppad så tog lactulos imorse och hoppas e ska hjälpa som de gjorde sist. Hemskt att inte kunna gå på toan fast de verkligen känns som man behöver de. Plus att de hjälper inte att lilltjejen i magen börjar röra sig som bara den just då jag försöker gå på toaletten xD

Köp katrinplommon juice för magen :) funkar kanon!
  • HonanHöna
    Pyret13 skrev 2016-05-07 08:49:06 följande:

Idag är det bf här, men det är lugnt och stilla i magen. Förra gången fick jag vara gravid i 17 bonusdagar men det hoppas jag slippa denna gången. Var på koll igår och då gjordes hinnsvepning, i förhoppning att det ska snabba på processen. Jag tyckte inte det var så obehagligt. Har det inte hänt ngt till tisdag så ska jag dit igen.

Håller tummarna att de sätter igång snart :)
  • HonanHöna
    hundenhubbe skrev 2016-05-08 21:41:00 följande:

Mycket sammandragningar här också! Och tryck neråt, bebisen borrar ner så de ilar. Svettas floder, trött i kroppen, ont i rygg, haha alltså en till som är less ???? men dock rädd för förlossningen då min förra inte var rolig... Mkt blandade känslor. Ena sekunden vill man ena sekunden vill man inte. Varit mkt känslosam, grät till askungen!

Ja usch.. När har du bf?

De e samma här.. Men vill bara att den kommer ut nu hahaha såå himla less på detta!!
  • HonanHöna
    Juliettan skrev 2016-05-09 08:34:34 följande:

Hoppar in här. Har BF 5/5, är alltså v 40+4 idag. I torsdags på BF gick hela slemproppen! Natten mellan fredag och lördag började värkarna komma, men inte tillräckligt täta. Likadant natten mellan lör och sön och även denna natten... Så segt att värkarna inte kan tätna! Inatt har jag haft riktigt ont med ca 8 min mellan varje värk, men det ska ju vara ca 3 min mellan värkarna för att åka till förlossningen. Man sover ju riktigt dåligt när det gör så ont regelbundet hela natten. Hinner bara slumra mellan värkarna sen när en värk kommer är det fullt fokus på andning. Hoppas bebisen vill komma ut nu, orkar inte en till sådan natt när det liksom inte händer något fast att det gör det...

Åh fy va jobbigt!! Håller tummarna att den lilla vill komma senast inatt!!
  • HonanHöna
    Pell skrev 2016-05-10 11:08:15 följande:

Ni med storasyskon, hur gör ni när ni åker in? Finns det något man kan ansöka om så tex mormorn (som väldigt gärna vill vara barnvakt men jobbar olika tider- ibland natt och helger osv) kan vara ledig och passa stora när vi är inne på BB, vill inte åka in själv!

Har andra på kö så kanske går att skriva in i almanackan vem som är ledig när men vore skönt om dottern kunde vara hos en och samma om det skulle dröja 2-3dygn. En lösning är att pappan far hem när pyret är fött och sen tar med stora och hämtar oss.

Får lite panik

Ja har några olika som ja pratat med, en nära vän om hon inte jobbar, jobbar hon så blir det min mor sol får ta dom. Vi åker o lämna dom :)
  • HonanHöna
    Nmm skrev 2016-05-11 00:22:38 följande:

Idag 18:46 kom vår dotter. Vakna med värkar kl 01:00 kl 03 va vi inne på BB öppen endast 1 cm skickad att äta frukost och avvakta 35min senare gick vattnet. 3402gram 49 lång. Sprack som ja var rädd för 8stygn grad 2. Men tycker endå det va en bra förlossning tog all sorts smärtlindring som fanns. Epidral is the shit! Så glad att den finns. Fyfan all respekt till dom kvinnor som inte har tillgång till smärtlindring! Kan inte sova ligger nu på BB hjärtat spricker av lycka. BF den 12.

Åh va underbart :) ett jätte grattis!!
  • HonanHöna
    Maj2016 skrev 2016-05-11 19:21:05 följande:

Fredag den 6 maj föddes mitt sjätte barn, en son på 4080g och 53 cm med huvudmått på 38 cm. Var beräknad till 14 maj. Fick igångsättning som tur var. Fick en hormontampong ditsatt kl 11. Den ska starta mina värkar. Var öppen 2 cm då. Kände inget speciellt förrän runt 16 då det började trycka lite. Kl 20 var jag öppen 4 cm och hade regelbundna värkar som inte gjorde ont utan kändes som tryck. Kl 21.45 fick jag åka till förlossningen för att värkarna var regelbundna trots att jag var opåverkad av dom. Där undersökte de mig och jag var öppen 4 cm då också. Fick byta om till skjortan och fick nål insatt i armen eftersom jag ville få spinalbedövning när det blev dags. Gick till dagrummet och såg på tv då var kl ca 22.20. Kl 22.45 började jag få ont i ryggen och det tryckte på rejält. Hade fått rätt ont då så vi gick tillbaka till rummet. Vi kallade dit bm och hon kände, liten kant kvar bara. Vattnet gick då hon kände ca 22.50. Kl 23.09 föds sonen utan bedövning då det ej hanns med.

Åh va underbart :) stor grattis!!
Svar på tråden BF maj 2016