BF maj 2016
Hoppas också in här :) plussade 15/8 trots p-piller som jag vart väldigt noga med. Nu har vi även bestämt och ha kvar det lilla miraklet.Jag är super lycklig men nervös och rädd att allt ska gå åt skogen men det tror vi inte :) kul o kunna följas åt :) när tycker ni att man ska berätta för släkt och föräldrar?:)
Mitt första barn var också oplanerat och det kändes lite nervöst för hur jag ska kläcka nyheten för mina föräldrar, speciellt när jag bara hade känt killen i några månader (fast nu ska vi gifta oss i november så det gick ju som tur är bra). Tänkte vänta till vecka 12 med att berätta för föräldrarna men kunde faktiskt inte hålla mig längre än vecka 8 eller 9. Händer det något tråkigt innan vecka 12 så hade det ju ändå varit skönt att föräldrarna visste innan och kunde finnas där som stöttning, så att vänta till vecka 12 ser jag inte poängen i, för dom allra närmsta i alla fall. Övriga började vi nog berätta för i vecka 15 tror jag men det tycker jag ni ska göra när ni tycker att det känns rätt :) Många väntar ju till efter RUL (brukar göras runt vecka 18 typ), men vi kunde helt enkelt inte hålla oss längre, svårt när magen börjar synas också. För vissa syns den ju tidigt och på andra syns det ju knappt förrän sent i graviditeten. Lycka till!