Planritning skrev 2016-02-03 12:24:36 följande:
Hej gravidkompisar!
Länge sedan jag skrev här nu :) Ser att ni pratar vagnar m.m. superroligt! Vi köpte (fick pengar av bebis farmor) en bugaboo Cameleon 3, jag hade köpt ett limited edition tyg till innan själv :) Får man fråga hur mycket ni lagt ner på era vagnar? Här har man haft sådan tur så bebis mormor (det är hennes första barnbarn som hon längtat efter) köpt bilstol och skötväska och häromdagen ville farmor med och shoppa babygrejor som hon ville betala för(!). Så vi har ganska mycket redo redan som står och väntar i bebisens rum.
Jag tycker tiden går för långsamt nu! Det är fortfarande nästan 3 månader kvar för mig. Vad gör ni för att få tiden att gå fortare?
Får man fråga hur mycket ni gått upp i vikt? Jag har redan gått upp ca 14kg i v28 allt som allt :( Jag var dock smal innan men barnmorskan sa i början att jag inte borde gå upp mer än ca 16 kg sammanlagt och det verkar jag ju inte kunna hålla. Jag har ätit mycket frukt, gör ni det med? Tänker om fruktsocker är lika farligt som vanligt socker?
Vi har köpt ett paket med chassi, sittdel, liggdel, babyskydd och bas för 6800 tror jag det var. Brio smile :) men min mormor envisas med att hon vill betala det så det blir väl gratis i slutändan.
Jag är i vecka 23+4 och har gått upp 4 kilo ungefär. Men jag vägde lite för mycket sedan innan också