Inlägg från: HonanHöna |Visa alla inlägg
  • HonanHöna

BF maj 2016

Tausen skrev 2016-05-20 16:54:46 följande:

Jag åkte och storhandlade med sonen...men att gå och dra en kundvagn - aj! Min rygg gick typ av, fick ringa maken som fick komma och köra ut vagnen till bilen och lasta in dem i bilen. Nu står de kvar i bilen i väntan på att han ska komma hem och kan bära in dem. Sonen blev parkerad i soffan och själv ligger jag till sängs med värmedyna på ryggen.

Sjukt less på att vara orörlig, tjock (+30kg), inte orka nåt...känner mig helt handikappad. Ksn drömma om att det gått några månader och jag skall få komma igång med löpningen igen (fast det kommer nog inte vara så kul, mest bara sjukt tungt och jobbigt...)

I feel ya.. 24+ här haha. Plus foglossning o allmänt ont. Längtar också tills man kan börja jogga o träna igen :) slippa vara så otymplig! När har du bf?
  • HonanHöna
    Tausen skrev 2016-05-20 18:40:03 följande:

6 dagar kvar, men hoppas på innan dess ;)

Åh ja då håller vi tummarna :) 8 dgr för mig
  • HonanHöna
    josselitoo skrev 2016-05-22 05:08:55 följande:

Vaknade av värkar för 45 min sen ????. Hoppas det håller i sig (just nu känner jag att varför önskar man sig sån smärta haha) 7-8min emellan dem. Får väl se. Håller tummarna iallafall

Åh hejja hejja :)
  • HonanHöna
    josselitoo skrev 2016-05-23 15:22:13 följande:

Imorse kom hon kl 4 :)

Wiihoo. Nu ska storasyster få komma in och träffa henne innan vi åker hem :)

Stort lycka till alla!

Jätte stort grattis :) Åh va härligt!!
  • HonanHöna
    hundenhubbe skrev 2016-05-24 14:17:42 följande:

Hinnsvepning 12.30 och mitt vatten gick nyss!!!!! Wiho!!!!

Åh va underbart :) lycka till nu!!
  • HonanHöna
    hundenhubbe skrev 2016-05-24 23:14:20 följande:

Från första riktiga värken tog de 1,5 h för min lilla tös Emilia att komma ut! Hann inte med bedövning eller nått. Efter en värk kolla dom å då var jag öppen 6 cm och då bytte vi rum. Under rumsbytet gick jag från 6 cm- 10, alltså fullt öppen och sen kom krystvärkarna. Så denna gång gick de snabbt och blev väldigt intensivt vilket också var jobbigt. Men alla mår bra och nu myser vi på BB! Jag gick hinnsvepning idag med bf + 3. Emilia väger 4080 g å är 54 cm, väldigt stor tjej, skulle jag aldrig gissat!

Åh grattis :) vilken lycka!
  • HonanHöna
    BeccaBus skrev 2016-05-25 09:05:03 följande:

Grattis!! Men oj vad det gick snabbt!! Nu sitter jag med värkar själv så hinnsvepningen hjälpte här också

Hejja hejja :)
  • HonanHöna

Va hos bm nyss. Hon gjorde en hinnsvepning och kände. Har öppnat mig ett finger ungefär. Så bara att vänta nu :)

• HonanHöna
    jag_1987 skrev 2016-05-25 11:27:02 följande:

Min bm sa att hinnsvepning inte hjälper och att hon därför inte gör någon heller.. Är sp frustrerad för ja vill verkligen ha en hinnsvepning.. Kan man göra de någonstans i gbg? Gör de ont med hinnsvepning?

Nä det gjorde absolut inte ont :) jag gjorde det strax utanför gbg, Lindome! Så ska tillbaka på måndag o göra det igeb om den lilla inte kommit innan dess.
  • HonanHöna
    SJLN skrev 2016-05-25 11:52:12 följande:

Men du har inte passerat bf än va? Jag ska till bm i eftermiddag och har bf på fredag, kanske skulle be henne om att ta en titt på mig med

Nä ja har bf på lördag :) ja gör det! Värt det haha. Bara hoppas att det hjälper..
Svar på tråden BF maj 2016