Inlägg från: hundenhubbe |Visa alla inlägg
  • hundenhubbe

BF maj 2016

Beab skrev 2016-05-18 06:39:11 följande:

Är ute med mina hundar varje dag, dricker hallonte och håller igång men för mig är det super lugnt :(( skulle fått enligt bf i fredags, man blir knäpp i huvudet haha hela min familj på mammas sida har fått sina barn för tidigt eller beräknad dag så tänkte att det blir nog så för mig också, men så fel jag hade...haha när skulle du ha??

Ja jag tror egentligen inte på något husmorsknep för att få igång de för bebisen kommer väl då den är redo. Men man blir nästan desperat. Jag ska ha på lördag enligt bf så jag har inte gått över än så inge synd om mig. Men fick dottern på bf och har som ställt in mig på att denna kommer tidigare då de oftast brukar va att andra kommer någon dag tidigare än första! Hoppas du får snart! Jag hade inga symtom alls med dottern och sen gick vattnet helt plötsligt. Så du kanske får idag fast de inte känns så.

Idag har jag mensvärk som strålar ner i låret, fortfarande ont på blygbenet och mer av slemproppen har gått. Så lite tecken på att något händer i kroppen iaf! Man vågar ju knappt ringa folk för då tror de att bebis är på g och hör man inte av sig tror de samma sak.
  • hundenhubbe
    Beab skrev 2016-05-18 08:29:54 följande:

Visst är det jobbigt att alla är på en som en hök , fått bebisen ännu, oj vill han inte ut osv ...haha alla märker väll när man hör av sig att han kommit liksom men men dom vill ju bara väl men inte så lätt för en själv mentalt....hoppas det händer något snart, man är så fast hemma också, kan inte åka utanför stan ifall ngt händer o killen har bilen nu till jobbet så han kan ta sig hem fort så man sitter ju fast

Ja och de är mest min mamma som frågar fast de är henne vi ska ringa om de är nått så hon ska ha dottern xD men dom menar som du säger bara väl och man sitter ju och väntar exakt lika mycket som dom. Min kille tog också bilen idag så sitter också fast... Som tur är har jag dottern hemma som gör att man tänker på annat under dagen. Man vet ju att dom kommer komma ut men väntan känns så låååång!
  • hundenhubbe
    TriciaN skrev 2016-05-18 10:44:10 följande:

Får jag fråga vad era SF mått ligger på såhär i slutet :)

Mitt vatten gick hemma. Har ett SF-mått på 34!
  • hundenhubbe
    Beab skrev 2016-05-18 11:14:39 följande:

Åh gött för dig!!! Då or det äntligen på g!! Lycka till:)

Nej nej menade förra gången! Tyvärr inget än förutom väldigt tryck neråt av tjejen som håller på att borra sig ner i kanalen... Kan inte gå
  • hundenhubbe

Måste fråga er hör inne om ni känner ska sak! I över två timmar nu har bebisen hållt på att röra sig i magen, de är rörelser väldigt långt ner, typ mensmagen och på pubis. Varje gång hon rör sig så hugger de till på blygbenet och i underlivet. De känns som knivar och jag tappar typ andan av smärta! Har haft dehär förut att de kan komma och sen gå över men nu har de hållt på i över två timmar!! De känns precis som att hon försöker pressa sig ut där nere. Inga sammandragningar eller något. Gör så satans ont. Blir lite bättre då jag ligger ner. Kan inte röra mig eller sätta tyngd på fötterna då gråter jag typ. Fixerar sig bebisen eller vad händer???

• hundenhubbe
    mammamagi skrev 2016-05-18 15:47:50 följande:

Tittar fortfarande in här fastän min dotter är 6 dagar gammal nu, kul att följa er som är på gång :)

Men jag undrar om det var så jag kände när det började för min del för absolut exakt en vecka sedan. Och sen blev det ont fram bara (då skrev jag här och frågade om en sak minns jag, det kändes bara fram och inte i ryggen). Och sen efter det blev det värkar på riktigt. Och sen kom bebis. Så det skulle nog kunna vara en ordentligt start - tydligen kan det starta lite oklart jag tror speciellt om man är omföderska.

Håller tummarna för att det är på g!! Heja heja!

För jag har inga sammandragningar eller något. De liksom bara hugger mellan benen men som sagt så ar de hållt på länge. Blygbenet är alldeles ömt och bebisen har nu varit igång i 2,5 timme och fick nu hicka. Brukar kunna komma lite hugg och il ibland så man brukar behöva stanna upp men inte såhär länge! Hoppas verkligen något är på g och att värkarna kommer snart då!
  • hundenhubbe
    Beab skrev 2016-05-18 19:51:04 följande:

Jaha förlåt!! Haha bra att man läser ordentligt! Idag har jag haft förvärkar några stycken då och då....men allt lugnar ner sig sen. Hoppas det händer snart!:)

Haha ingen fara! Min bebis kör fortfarande full rulle i magen. Haft typ en timmes uppehåll på 6 timmar... Trycker bara på neråt. Hon som brukar vara jättelugn! Gör ont på mamma. Men är de det som krävs för att de ska gå igång så är de fine by me! Kört färdknäppen och håller alla tummarna nu!
  • hundenhubbe
    Beab skrev 2016-05-18 21:46:04 följande:

Hoppas färdknäppen lyckas bättre på dig, försökt sen lördags och då körde vi flera gånger per dag under helgen, haha ville verkligen ha ut ungen, sen gav jag upp o försöker nu bara varje kväll sen dess haha fast det är klart mys med gubben är ju inte fel;)

Haha verkade inte fungera här heller XD men som du säger, mys är aldrig fel!
    Callo skrev 2016-05-19 02:00:29 följande:

Har haft exakt samma i flera veckor (41+5 idag). Det gör verkligen ont med de där huggen i underlivet, o h obehagligt när det borras och trycker på. Men det är inte som bebisen fixerar sig, det har min gjort för ett tag sen. Du känner inte när bebisen fixerar sig. BM säger att även om bebisen fixerat sig så kan den ändå borra med huvudet och röra på axlarna. Så det är det är helt enkelt det som känns.

Aha okej! Tack för svaret! Min första låg ju säte så hon kunde aldrig borra sig ner såhär så denna smärta är inget jag känner igen. Lika så att de kan strama i "äggstockarna". Känns som någon ligger och drar i de området. Så obehagligt.
  • hundenhubbe
    HonanHöna skrev 2016-05-19 11:28:00 följande:

Bf om 9 dagar.. Va på mvc idag, bebis e helt fixerad äntligen! Måste väl betyda att det snart e på g?? Omföderska!

Ja men de kan de väl göra?? Har några kompisar som är omföderskor och då deras fixerade sig tog se 1-3 dagar så var de ute!! Hoppas de är så för dig!
    TriciaN skrev 2016-05-19 11:15:38 följande:

Här är fortfarande lugnt. BM kolla idag om jag öppnat mig något, men Nix. Alla förvärkar helt i onödan..

Vad tråkigt... Om inte min kommit ut på tisdag ska jag be bm kolla för då har jag nästa koll. Hur var tappen då? Trodde hon du skulle få vänta länge till?
  • hundenhubbe
    Tausen skrev 2016-05-19 14:56:37 följande:

Ät det bara jag som svettas om fötterna hela tiden, spelar ingen roll att jag är utan strumpor ens en gång. Blir galen. Tips någon?

Jag gör också de! Har utan strumpor hela tiden men de känns som att fötterna brinner upp!! Brukar gå ut och ställa mig innan jag ska sova men de hjälper bara en kort dtund... Eller spola i kallvatten
    Tausen skrev 2016-05-19 17:26:15 följande:

Woho nu verkar slemproppen ha gått, så någonting händer iaf ;)

Märkte aldrig det med förra barnet. Barnmorskan trodde ju dock inte att det var nåt på gång riktigt än...suck...haft lite bruna flytningar sen jag var där, lite förvärkar och nu slemproppen. Vi får väl se helt enkelt. 1 vecka till bf nu iaf.

Woho! Man blir ju ändå glad då något händer än ingeting alls! Hoppas de är igång för dig snart

Min tjej är igång typ hela tiden i magen och mellan 14-18 är de som värst.. Hon borrar sig neråt så jag inte kan röra mig. Ligger i soffan och de hugger å ilar som satan... Är så less nu. Har också blivit grymt trött och vill bara sova. All energi som jag hade för några dagar sedan är borta! Bf om 2 dagar men känns just nu som att hon aldrig kommer komma ut...
Svar på tråden BF maj 2016