Inlägg från: Sajocawa |Visa alla inlägg
  • Sajocawa

BF maj 2016

LN2015 skrev 2015-09-23 14:39:37 följande:

Hej, jag måste bara få fråga- Vad är de ALLA är så oroliga för?? Vi har inte berättat till någon och är i vecka 9, men de är inte för att "om de skulle hända något"... utan bara för att chocka dom lite att vi är så långt på väg när de väl får veta. Min önskan är att kunna hålla de hemligt/osynligt till jul Men iaf, om man får MISSFALL (hatar alla förkortningar) är de ju för att något inte är som de ska, de går inte att påverka, och jag kan tycka att detta är helt fantastiskt att kroppen stöter bort något som inte är okej. Då får man ju vänta till nästa gång de är aktuellt att bli med barn och hoppas att allt fungerar. Jag har verkligen inte kämpat för att bli gravid utan jag har nyss blivit övertygad om att jag vill ha en till. Har en dotter på 3 år nu. Efter henne har jag blivit gravid 2 gånger, ena gången med minipiller och andra slarvat med p-piller. Då kändes absolut inte okej med en till, nu tror jag att de blir mysigt och kul. Jag tycker förresten många stressar med att skaffa massa barn, sen sitter dom där med två ungar och de finns ingen tid för att uppvakta sin partner eller göra något kul, han lessnar och de tar slut. Min mardröm. Jag tar mig alltid tid för min partner!

Fast nu fattar jag inte vad du menar ens? Att barnen bara är mammans är ansvar, så att PAPPAN skulle lessna när han inte får nån uppmärksamhet? Mamman då? Ska hon inte få nån uppmärksamhet? Nä, såklart det bara är brudens fel om det tar slut. Din partner har det bra han som får så mycket tid, men stackars dig... Tycker faktiskt mer synd om dig om det är så du har det, som bara ger och inte får. I vårat förhållande har vi det jämställt åtminstone, trots att vi har "stressat" fram nummer två som du skulle anse. Eller hur menade du egentligen när du skrev att folk stressar fram sina barn? Himla märklig uppfattning du har...
  • Sajocawa
    LN2015 skrev 2015-09-23 14:39:37 följande:

Hej, jag måste bara få fråga- Vad är de ALLA är så oroliga för?? Vi har inte berättat till någon och är i vecka 9, men de är inte för att "om de skulle hända något"... utan bara för att chocka dom lite att vi är så långt på väg när de väl får veta. Min önskan är att kunna hålla de hemligt/osynligt till jul Men iaf, om man får MISSFALL (hatar alla förkortningar) är de ju för att något inte är som de ska, de går inte att påverka, och jag kan tycka att detta är helt fantastiskt att kroppen stöter bort något som inte är okej. Då får man ju vänta till nästa gång de är aktuellt att bli med barn och hoppas att allt fungerar. Jag har verkligen inte kämpat för att bli gravid utan jag har nyss blivit övertygad om att jag vill ha en till. Har en dotter på 3 år nu. Efter henne har jag blivit gravid 2 gånger, ena gången med minipiller och andra slarvat med p-piller. Då kändes absolut inte okej med en till, nu tror jag att de blir mysigt och kul. Jag tycker förresten många stressar med att skaffa massa barn, sen sitter dom där med två ungar och de finns ingen tid för att uppvakta sin partner eller göra något kul, han lessnar och de tar slut. Min mardröm. Jag tar mig alltid tid för min partner!

Sen blev jag själv alldeles till mig nu att jag råkade skicka iväg meddelandet för tidigt.
    Har du tänkt på att alla inte blir gravida direkt? Eller att vissa vill att tätt mellan barnen, det finns olika anledningar. Alla har vi olika åsikter, absolut, så du får tycka att folk stressar och du får tycka att det ska vara 15 år mellan syskon. Men då får du acceptera att andra människor har andra åsikter och kanske vill ha barn snabbt. MIN ÅSIKT är att det är bättre med täta syskon, så därför vill jag ha nummer två snabbt, inte för min skull, utan för min dotter och hennes blivande syskons skull. Sen blev jag gravid 7 månader senare än tänkt.. Så det va ju himla tur att vi "stressade" tycker jag nu i efterhand för annars hade ju glappet blivit ännu större...

Du måste verkligen ha umgåtts med helt fel sorts människor som uppenbarligen inte var redo för småbarnstiden och separerar direkt, om du har sån uppfattning....tråkigt. :(
  • Sajocawa
    riversong skrev 2015-09-24 14:04:49 följande:

hej allihopa! vill gärna vara med här, varit inne o kikat ett tag men va lite osäker på om bf var maj eller april. nu har jag dock gjort vul och är 7+0 och har bf 12 maj :) har ett majbarn sen innan som är sju år nu så de blir ett rejält glapp mellan barnen!
    åh, jag skulle också vilja vara med i den hemliga fbgruppen :)

Vad mysigt! När fyller sjuåringen år? Hoppas det inte krockar för dem :D
  • Sajocawa
    MakeitHappen skrev 2015-09-24 17:52:38 följande:

Seriöst alltså, är de fler som är hårda i magen? Är så gasig och det går ju inte ens att bajsa :p haha

eh... JA! väldigt jobbigt när man är skitnödig men verkligen inte kan få ut nåt! Obestämd Jag har visserligen inte varit så duktig på att äta extra "lösande" mat, så kanske borde göra det innan jag sätter mig och klagar.. Tungan ute 
  • Sajocawa
    MakeitHappen skrev 2015-09-25 07:31:21 följande:
    haha nej inte jag heller. vet inte vad det skulle vara som jag ska äta isåfall. :P
    Man kan äta mycket fiberrik mat, frukt som päron, kiwi, mogen(!) banan, plommon, aprikos, fullkornsprodukter, linfrön mm
    Sen kan det ju va bra att undvika produkter som stoppar upp ännu mer, som vitt bröd, pasta, ris, te, blåbär, ej mogen banan... Hm sen kommer jag inte på mer nu :p
  • Sajocawa
    MakeitHappen skrev 2015-09-25 07:31:21 följande:
    haha nej inte jag heller. vet inte vad det skulle vara som jag ska äta isåfall. :P
    Och kanske ringla lite extra olja över maten gör nog också susen :)
  • Sajocawa
    grebdinl skrev 2015-09-25 09:35:13 följande:

Är det fler som använder sig av NaturalCycles app? Enligt den ska jag idag vara i 4+3 men i en annan 6+1. Jag har inte använt NaturalCycles på flera veckor. Är den mer tillförlitlig trots att jag inte tempat på bra länge? Ringde barnmorskan imorse för inskrivning, ska dit om 1,5 vecka. Hon sa att jag gått sex fulla veckor nu. Vilken app ska jag tyda? Men, spelar väl egentligen inte så stor roll, får ju tids nog veta ändå ;) Intressant att höra hur fler tänker :)

Alltså Natural Cycles vet väl när du hade ägglossning så den kan ju inte ha fel.
    Andra appar skriver du väl bara in din senaste mens men det behöver ju inte alls stämma, det är inte alla som har en klassisk 28 dagars-cykel.. Du kan ju själv se i NC när du hade ägglossning, det är ju bara att räkna själv då :)
  • Sajocawa
    grebdinl skrev 2015-09-25 17:50:58 följande:
    Tänkte då jag inte tempat på bra länge, kan den ändå veta när jag hade ägglossning? Äsch, bara en liten petitess ;)
    Jaha, trodde att det vara va efter ägglossning /plusset som du inte tempat så mycket. Hm, men när tempade du senast? Har den sista ägglossningen (efter din senaste mens) blivit utsatt på grafen? Annars gissar jag på att den tror du blev gravid på ägglossningen innan dess och då stämmer det ju inte :) släng upp en bild på grafen om du vill att jag ska kolla på den :)
  • Sajocawa
    grebdinl skrev 2015-09-25 22:35:10 följande:
    Sist jag tempade var 17e juli så det är ju ett tag sedan. Enligt appen ska befruktning ha skett 8/9. Om allt går som det ska så får vi ju förhoppningsvis veta på ultraljudet :) Bara intressant hur de kan visa så olika! Så antingen är det en maj eller en juni bebis som väntas :)
    Jaha okej.. Då låter det som att den bara räknat ut något snitt för när du borde ha haft äl som inte alls behöver stämma.
    Skulle du göra något tidigt ultraljud?
    Hoppas på en majbebis då ;) oavsett om barnen är så värda den eviga väntan så väntar man ju hellre lite kortare tid :p
  • Sajocawa
    Pell skrev 2015-09-26 17:34:31 följande:

Hej hoppar in här. Nyss plussat men osäker på när det blev av liksom. Hann ha en mens sen jag slutade amma dottern sen typ 2v efter blödde jag lite lite i två dagar men räknar jag från den sista lilla blödningen då så bör jag vara 6+0 men är det den första så är vi istället på typ 8+2.. Testade neg 2/9 men svagt positivt 18/9 och 19/9 och starkt positivt två dagar senare (gjort typ 7billiga test på dessa dagar ;)

Hursom så bör det väl bli slutet på maj va?

Välkommen och grattis!
    Jag är i 8+1 idag och jag plussade först svagt 23/8 och sen starkare några dagar senare. Så det låter inte troligt att du är i 8+2 om du fick negativt i början på september. Jag skulle hellre utgå från att du är i 6+0, och om det inte stämmer så är det ju skönare att bli framflyttad än bakåtflyttad ;)
  • Sajocawa
    Brinkly skrev 2015-09-26 21:20:50 följande:
    Du och jag är nog exakt samma då! Testade också svagt 23e och är 8+1 (8+2) idag. Ska göra UL på torsdag och då ska de mäta och räkna ut Bf. Kul att följas åt!
    Haha vad roligt! Jag har bf 7 maj :)  Var på ultraljud i 6+0 och det verkade stämma precis då :D 
  • Sajocawa
    Krumilur123 skrev 2015-09-27 21:30:01 följande:

Hej!

Försökte få tillträde till en av dom hemliga FB grupperna. Tydligen är det fullt och man kan inte komma med. Är det fler som vill ha FB grupp? :)

Jag tycker ju helt klart att det är smidigare!

Våran grupp är inte full. Men har inte fått någon förfrågan heller?
    Bara skicka till Caroline Wallbäck på Facebook.
  • Sajocawa
    fair skrev 2015-10-01 08:49:01 följande:

Nån fler än jag som inte har riktiga symptom? Känner mig mest bara som att jag håller på att bli jättesjuk. Är trött också och ibland kommer lite illamående eller lite ont i brösten. Men inget mer. Ingen växtvärk ännu...

Nån som har lika?

Tycker det låter som du har flera symptom! Det är lätt att jämföra med andra och se över ens egna symptom för att man vill ha ännu tydligare tecken på att allt står bra till i magen (helst hade man ju gått runt med en ultraljuds-apparat hela dagarna), men trött, lite illamående och ont i brösten är många och vanliga symptom. :)
    Mitt enda symptom just nu är att immunförsvaret är i botten, men de "riktiga" symptomen som illamående och trötthet kommer och går lite i perioder. :)
  • Sajocawa
    Jasmin Karlsson skrev 2015-10-06 15:05:24 följande:
    Men vad konstigt, borde man inte se ett foster och pickande hjärta i v 6? Men det är klart, enda sättet att kontrollera är att göra om det när det gått lite mer tid. Så frustrerande!
    Jag var på ul i 6+0 och då var det för tidigt att se något. Det är i sjunde veckan som hjärtat börjar slå så vissa kan se hjärtat i 6+0 och vissa kanske inte kan se nåt tickande hjärta förrän några dagar senare.
  • Sajocawa
    Pell skrev 2015-10-07 08:12:30 följande:
    Hann bli orolig och började tänka liksom hur i all världen ska jag överleva denna förkylning (fr.o.m. Hell på riktigt) utan nässprayet ;)

Att vara grav. Illamående är inte direkt ett plus när man hostar segtslem.. (Förlåt) Resultat: hostar tills man kräks och känner sig än mindre pepp på mat. (Förlåt igen)

Har börjat fungera varför vi tyckte en tvåa var smart.. Är visserligen bara pga illamåendet (hatar verkligen att spy) och sen vetskapen om att jag spydde konstant i närmare 6-7h av smärta under förra förlossningen... Ja inte så pepp om vi säger så. Seriöst vore kejsarsnitt en dröm. Måste nog ta upp min oro med bm på måndag..

Måste förresten ta med dottern dit.. Får man det? Har ingenstans att lämna henne då vi inte berättat än och nyss gjort livmoderhalsgrejsskollen så kan inte lämna bort till mor och säga att det är det.. Jobbigt.
    Inga problem med att ta med barn, ta med nån leksak bara så hon håller sig road! ;) Det är enbart på ultraljud som man inte får ta med barn. 
  • Sajocawa

Idag fick jag konstaterat MA, inte helt otippat då jag har noll symptom kvar, men kändes ändå overkligt att det skulle sluta såhär. Jag är så arg, på vad vet jag inte, livet? Fått remiss till gyn för skrapning. Hoppas vi är tillbaka på banan snabbt så vi får vårt efterlängtade lillasyskon. Tack för tiden här och jag hoppas innerligt att ni alla får bra och mysiga graviditeter, och söta, härliga barn <3

• Sajocawa
    vantarpaettmirakel skrev 2015-10-08 17:03:04 följande:
    Hej! Beklagar ditt MA. Situationen är exakt samma för mig. Fick konstaterat MA idag jag också. Vilken vecka skulle du ha varit/är du i idag? Min gynläkare har/ska skicka remiss till att jag ska få medicinsk abort, dvs cytotec behandling. Usch vad det här är sorgligt :(
    Usch, vad tråkigt för dig med! Jag är i 9+6 idag så skulle gått in i vecka 11 imorgon, känns så trist att ha varit "gravid" i hela 70 dagar(!!!) utan att ha varit det egentligen. Jag var på ultraljud i vecka 6+0 också och såg ett "friskt" (normalstort) foster men ingen hjärtaktivitet, vilket lika gärna kunde ha varit för tidigt för att se utan konstigheter så tänkte aldrig ens tanken att något skulle va fel. Idag kunde man inte ens se något foster överhuvudtaget så antagligen hände det för många veckor sen då det hunnit "tas" upp av vävnaden runt omkring..
    Jag fick remiss, men hon nämnde skrapning i mitt fall, kanske för att det inte fanns nåt foster kvar utan bara andra rester av graviditet(?). Har dock märkt av lite blod på pappret nu på eftermiddagen så det kanske sätter igång nu när hjärnan och kroppen fått veta vad som hänt.
    Hur långt gången var du?
    Hoppas det går bra för dig i framtiden <3
  • Sajocawa
    vantarpaettmirakel skrev 2015-10-08 18:20:07 följande:
    Jag förstår dig. Det känns så onödigt att gå runt och vara gravid utan att vara det. Känner mig lurad av kroppen... Jag skulle ha varit i ca 9+3 (vecka 10) idag. Hos mig syntes inte heller något foster. Det gjorde det inte heller i förra veckan då jag också var på vul. Men min gyn sa inget om skrapning. Får se vad de säger på gynmottagningen dit remissen ska skickas. Sa de något till dig om hur lång väntan det tar innan du får hjälp med missfallet? Oj då. Då kanske det hela sätter igång för dig på egen hand ändå. Tack! Önskar dig verkligen detsamma <3
    Ja, jag känner mig så arg på att efter första ultraljudet fick jag en ny tid efter FYRA veckor, så jag gick fyra veckor utan något barn, när det hade räckt att be mig komma tillbaka efter en vecka och se om det såg bra ut då.. Nästa gång ska jag kräva noggrannare kontroll utan att behöva vänta flera veckor i onödan!

Men hon skickade remiss direkt och sa att de brukar va snabba och hör av sig inom 1-2 dagar redan. Får väl säkert nåt brev på måndag då antar jag...
Svar på tråden BF maj 2016