BF maj 2016
Och ofta är det gratis (bas iallafall)
Och ofta är det gratis (bas iallafall)
Hej allihopa
Jag är i vecka 21+5 är beräknad 24maj 2016 är förstföderska och funderar på när man ska börja köpa de stora sakerna till barnet.
Kläder till den lilla har vi köpt lite men inte så mycket än.
Vi har gått igenom ett missfall i vecka 18 så den här krabaten är under för oss.
Vi går på ivf har gjort i 5år men nu är det dags vi väntar så på den lilla.
Men vi är oroliga i mellan åt ändå, så inköpen vill vi vänta med men man vill inte vänta förlänge häller.
Hur har ni gjort?
Här var det tomt.
Hur mår ni? Har ni börjat köpa allt som behövs? Själv ska jag kolla efter babyskydd i dagarna tror jag. Liksom få det överstökat.
Skickar in ansökan om graviditetspenning också så snart jobbet fyllt i sin blankett. Hoppas det går igenom så jag får vara ledig från 15/4.
Har också foglossning i bäckenbotten typ. Började med att jg halkade för typ 3-4v sen och hållt sig kvar. Haltar typ fram. Och ryggen är slut på efter en dag på jobbet. Väl hemma vill 1åringen vara nära och bli buren.. Bara att bita ihop typ.
Är förskollärare. Förra grav gick jag hem 2månader innan bf. Fick igenom det tack vare att vi hade många blöjbarn just då och det är nog faktiskt fler nu. Så jag hoppas verkligen att det går nu också.
Upptäckte igårkväll att det snart är maj. Måste få ändan ur och välja syskonvagn jag med. Storasyster kommer att vara 1,5år. Sån beslutsångest!!!
Jag kollar på Phil och teds Voyager och baby jogger city select just nu. Lutar åt Voyager. Den ligger på 8000kr som komplett syskonvagn. Har en gammal el syskonvagn som vi gav 450kr för att ha som slit och släng hemma.
Behöver även en liten vagn till storasyster när hon är på eget håll, typ hos mormor och morfar.
Till storasyster har jg lagt mycket på vagnar. Woops. Köpte först en begagnad kronan, tyckte den var otyplig så köpte en bilvagn men den var typ det mest osmidiga EVER att få in i bilen. Så jag köpte en MB Swift ny sen och den har vi kvar, vill dock sälja och få in lite pengar och köpa en billig sulky. Vill ibte ens veta vad jag lagt ut. Tror slutet hamnar på -8000kr
Durt men det är kul med vagnar.
Åhhhhhhhhhhh vagnen är beställd! 14dagars väntetid. Vill ha vagnen nuu (storasyster ska få tjuvstarta åkandet i den då den kan köras som enkelvagn också)
Kommer inte ihåg något alls från förra grav... Trots det inte var så länge sen. Men när börjar man mäta? Och när får man tätare Mvc besök?