• Zimba78

Plussade precis med andra barnet. Någon som vill följas åt?

Är i vecka 5 (4+5). Bebisen är inte planerat men välkommen. Har en dotter som är 14 mån.

Visste tre dar efter ägglossning att jag var gravid. Nu har jag molvärk och känner mig tröttare än vanligt. Lite hungrig också, det kurrar i magen.

• Svar på tråden Plussade precis med andra barnet. Någon som vill följas åt?
  • Zimba78

Kul att ni vill skriva i tråden :)

Håller med, många funderingar på hur det kommer bli. Första dottern kommer vara 1 år och 9 månader när bebisen kommer. Många säger ju att det är så jobbigt med två blöjbarn. Hade egentligen planerat ca 3 år emellan. Fast på ett annat sätt så känns det bättre att ta småbarnsåren snabbt och inte dra ut på det. Haha ja lite sånna tankar går fram och tillbaka. Det går ju inte att planera livet.

Har era magar blivit svullna?

• Zimba78

Vi har börjat fundera på syskonvagn. Behöver man det eller kan man räkna med att en 2-åring klarar sig utan vagn. Vi bor ju i stan och har förts ett kvarter bort. Tror inte vi kommer satsa på syskonvagn...

• Zimba78

Eftersom det är så tidigt in i graviditeten så har jag inte börjat tänka så mycket på det. Tror det är en försvarsmekanism så att jag inte blir alltför besviken om det inte går vägen. Eftersom graviditeten inte var planerad så känns det fortfarande lite overkligt. Har en tjej sedan tidigare. För mig spelar kön ingen roll. Har inget problem med att ha två tjejer. Men tror min sambo gärna skulle önska att det var en pojke. Vill man oftast ha samma kön som en själv. Jag tror att om vi hade en pojke så skulle jag önskat en tjej. Eller det är kanske olika...

• Zimba78

[quote=75738859][quote-nick]Tallbarr12 skrev 2015-09-10 13:12:09 följande:[/quote-nick]

Hur mår ni?

Jag är ganska konstant lätt illamående, lite småmolig i magen ibland och groteskt svullen om magen. Klarade av att dölja graviditeten till v15 bara förra gången men får nog gå ut med det tidigare denna gången, alternativt börja klä mig i tält istället för kläder.... v 6+4 idag!

[/

Trött, illamående och molvärk oftast efter jag ätit eller illamående när jag är hungrig. Täppt i näsan och törstig, speciellt på kvällarna. Ibland känner jag mig inte ens gravid..

• Zimba78

Har ni börjat med mammakläder? Kommer inte ihåg vilken vecka jag var i förra gången när jag började med mammabyxor, men redan nu känns byxorna tajta över mage

• Zimba78
    FamMorrhår skrev 2015-10-12 20:05:35 följande:

Svullen mage här med meeen klarar byxorna än eller iaf vissa.. Mjukisar å leggings....

Men alltså brösten ser ju redan typ redo ut- dom minns nog exakt vad som gäller....

Måste nog erkänna att jag har lite skräck att liten inte lever.. Små blödningar ju men alltså knte mer än lite på pappret... Borde vara ok men huu å gå åsså lever den kanske inte....

Fy, vad jobbigt. Har du någon undersökning inplanerad? Känner du dig gravid, molvärk eller illamående. Jag har kub om en vecka. Blir skönt att få besked.
  • Zimba78
    Tallbarr12 skrev 2015-10-12 06:27:21 följande:

Oh ja! Klarade mig till v 6 med gummisnodd i byxorna, sen köpte jag ett par med resår istället för framfickor (så ingen stor mudd). Har köpt första med mudd med, men måste lägga upp dom innan jag kan ha dom.

Började lika tidigt med mammabyxor i första graviditeten. Blir svullen och stor om magen tidigt helt enkelt.

Var köpte du byxorna med resår? Blir skönt att börja med mammakläder snart fast samtidigt kommer då alla se att man är gravid, när inte byxorna håller ihop magen ????
  • Zimba78
    Anonym (dodo) skrev 2015-10-14 15:45:17 följande:

Vad tycker ni om amning? Jag funderar på att inte amma för vill verkligen inte ha hängbröst!

Jag tror inte amning ger hängbröst men om du vill diskutera amning för och nackdelar finns säkert andra trådar som är mer lämpliga.
  • Zimba78

[quote=75880956][quote-nick]valpis85 skrev 2015-10-15 19:30:43 följande:[/quote-nick]

Jag vill :) tog oss flera år och bli gravida, har ett barn på 6 år. Är i vecka 6 5+3

[/Stort grattis! Hur känns det?

• Zimba78
    NessaS skrev 2015-10-15 20:26:04 följande:

Förstår nu inte vrf denna tråd anses lämplig för amningsfrågor? Detta är trots allt en tråd för oss gravida och då ingår amning i det också tycker jag...lite onödigt att skriva sådär.Jag tycker du ska göra vad som känns bäst för dig. Själv älskade jag att amma min första och kommer definitivt att göra det denna gången med, även om det gjorde sjukt ont i början så är vi ju skapa för det så att säga :)

Inser nu att jag nog missuppfattade dodos inlägg. Ber om ursäkt dodo.
  • Zimba78
    Maräng87 skrev 2015-10-15 20:35:45 följande:

Hej, får man hänga på här? Jag väntar andra barnet med bf 8/6, är i vecka 7 idag (6+0). Det tog lite tid att få till detta lilla mirakel tillskillnad mot första :)

Grattis. Vad kul! Hur gammal är första barnet?
  • Zimba78

[quote=75898613][quote-nick]Tjej90 skrev 2015-10-20 09:44:52 följande:[/quote-nick]

Vilken vecka är ni i nu?:)

Vecka 13 :) känns som om illamåendet börjar släppa. Berätta på jobbet i måndags om min chef gav mig en kram . Känns otroligt skönt att ha berättat.

Svar på tråden Plussade precis med andra barnet. Någon som vill följas åt?