• liamlina

Vad händer med min 9 månaders bebis?

De senaste dagarna har min lilla kille sovit så mycket sämre än vad han brukar. Förr sov han hela nätterna utan att vakna. Nu vaknar han ett par timmar efter det han somnat o gråter o är sådär otröstlig. Jag vet inte om han är riktigt vaken för han öppnar aldrig riktigt ögonen. Men så gråter han i 3-4 minuter tills jag tillslut får tyst på honom o han somnar i famnen på mig o jag kan lägga ner honom igen. Är det mardröm tro? Nattskräck?

Sen vaknar han igen ett par timmar senare, ibland gråter och ibland bara sätter sig upp. Jag testat o buffa honom och funkar inte det så tar jag upp honom och får honom att somna om men sen när jag ska lägga ner honom i sängen igen så vaknar han. O så kan det hålla på. Jag testade att lägga honom igemte mig om det är närhet han vill ha men det funkade bara en gång, inatt ville han inte det heller. Så jag höll på o testa o lägga honom i sängen säkert 10 ggr. Tillslut efter 2 timmars försök ger jag honom ersättning för jag vill inget hellre än o sova. Så ger honom mjölk o lägger honom men inte verkar det funka heller. Men rätt var det är så somnar han på riktigt. Varför gör han så? Vad är det som händer? Jag orkar inte ha det såhär i längden. Är det någon fas nu vid 9 månader? Hur länge kan den tänkas hålla på? Och det viktigaste, hur ska jag göra för o få honom att somna? Tips tack och berätta gärna om ni varit med om samma :)

Tack tack! !

• Svar på tråden Vad händer med min 9 månaders bebis?
  • josanl

min son på 6.5 månader har nyligen valt att sluta med nattmjölken, men han vaknar fortfarande vid de tider han innan brukade dricka och gråter så jag får natta om honom.

Svar på tråden Vad händer med min 9 månaders bebis?