• Mollan79

sprutdag 1

Igår kväll tog jag 1:a sprutan, mitt tredje försök påbörjat för att fåbarn med min älskade sambo.
    Finns det någon mer i samma fas med mig som vill följas åt?
    Vi går i Örebro med hemmaläkare i Karlstad, men det spelar ju ingen roll var man går, vi IVFare sitter ju i samma båt iaf :)

• Svar på tråden sprutdag 1
  • Zamira

Men oj, 5-skift!, det lät jobbigt Är glad att jag jobbar enbart dag nuförtiden, tyckte lutinusen var tillräckligt jobbig med bara det jag :( 

• Mollan79

Hej på er
    Igår var en pärs när jag skulle ta sprutorna. Kände när jag tog monopuren att jag blev lite svettig så jag satte mig när jag skulle ta cetrotiden men jag hann bara få in spetsen så höll jag på att svimma. Sambon fick hjälpa mig, jag bara låg där o svetten rann. Så här var det inte förra stimuleringen, men vad gör man inte för att få ett barn men den man älskar :)

• Zamira
    Mollan79 skrev 2015-09-14 11:35:09 följande:

Hej på er
    Igår var en pärs när jag skulle ta sprutorna. Kände när jag tog monopuren att jag blev lite svettig så jag satte mig när jag skulle ta cetrotiden men jag hann bara få in spetsen så höll jag på att svimma. Sambon fick hjälpa mig, jag bara låg där o svetten rann. Så här var det inte förra stimuleringen, men vad gör man inte för att få ett barn men den man älskar :)

Usch då, vad jobbigt det lät! Har läst om flera som haft det problematiskt när de tar två sprutor, får va glad att jag har Gonal-F igen och sambon sätter dem igen! Hur är det att ta dem själv gentemot att få sambon att göra det? Jag är inte spruträdd för fem öre, men tyckte att det vore bättre att involvera sambon i det hela, så att han inte står vid sidan av, eller hur man nu ska förklara!
  • Mollan79

Zamira:
    Jag är inte rädd för nålar men det är liksom känslan i kroppen o munnen som gör att det blir jobbigt. Och blanda till dom själv är ju oxå ett moment som kan gå fel :/
    Men ikväll gick det mkt bättre och sambon är med och stöttar hela tiden.
    Lämnade blodprov idag och fick höja dosen lite, vul på onsdag.
    Hu ligger du till då?

• Zamira
    Mollan79 skrev 2015-09-14 20:23:13 följande:

Zamira:
    Jag är inte rädd för nålar men det är liksom känslan i kroppen o munnen som gör att det blir jobbigt. Och blanda till dom själv är ju oxå ett moment som kan gå fel :/
    Men ikväll gick det mkt bättre och sambon är med och stöttar hela tiden.
    Lämnade blodprov idag och fick höja dosen lite, vul på onsdag.
    Hu ligger du till då?

Just det där med att blanda till själv tycker jag hade varit ett stressmoment, jag blir nojig över minsta lilla, och en sån sak hade gjort mig galen haha! Skönt att du är en bit på vägen i alla fall :) jag har sprayat i 5 dagar nu, vul om 14 dagar, och jag hoppas på spraystart ons eller Tors i den veckan :)
  • Mollan79

Hur mår du av sprayen då? När jag provade långa för ett år sedan så mådde jag inte alls bra :(
    Blir skönt för dig att börja med sprutorna sen.
    Lite nervös är jag för imorgon och se om jag har några blåsor, fick ut 10 sist och har ju samma dos som förra.

• Zamira
    Mollan79 skrev 2015-09-15 06:45:46 följande:

Hur mår du av sprayen då? När jag provade långa för ett år sedan så mådde jag inte alls bra :(
    Blir skönt för dig att börja med sprutorna sen.
    Lite nervös är jag för imorgon och se om jag har några blåsor, fick ut 10 sist och har ju samma dos som förra.

Jag känner mig som förra gången, ingenting hittills! Kanske lite varmare än vanligt, men förövrigt så mår jag väldigt bra, har turen att jag inte känner av det :)
    Usch då, tur att du har korta så du slipper nedregleringen!
    Har du några känningar?? Kan förstå att du är nervös, det hade jag varit också..
    Jag fick ju ut 19 ägg, men jag kände inget alls, var inte speciellt svullen heller..
    Ser dina rutiner under sprutperioden samma ut som för mig, blodprov dag 5 och 7, ul dag 9?
  • Mollan79

Jag hade blodprov igår dag 6 & vul imorgon dag 8 sen vet jag inte. Antar att jag får mer info imorgon.
    Känner inte av det något vidare, förra gången var det lite jobbigt dagarna innan plock.
    Jag är väldigt tacksam att jag har korta men vad skönt för dig att du inte mår så dåligt av det :)

• Zamira
    Mollan79 skrev 2015-09-15 16:49:00 följande:
    Jag hade blodprov igår dag 6 & vul imorgon dag 8 sen vet jag inte. Antar att jag får mer info imorgon. Känner inte av det något vidare, förra gången var det lite jobbigt dagarna innan plock. Jag är väldigt tacksam att jag har korta men vad skönt för dig att du inte mår så dåligt av det :)
    Aha okej, rutinerna kanske ser lite annorlunda ut vid korta/långa.. Skönt det då, är bra att slippa känningar så länge det går :) Åh vad jag vill börja med sprutorna nu,  vill vara igång igen känner jag :( Sprayen känns inte som behandling, utan mer som ett tidsfördriv innan sprutstart haha!
  • Mollan79

Haha, jag förstår dig, man vill ju bara få allt innan ruvningen ur vägen så man får veta om det funkat lr ej!
    Tror inte på Gud kanske men ber varenda kväll om att det ska få lyckas den här gången . Hoppas du blir nerreglerad fort nu då så du oxå får börja med sprutorna, så vi kan noja ihop sen haha

Svar på tråden sprutdag 1