• CvL2015

IVF oktober 2015

Hej!

Jag är på ivf nr 3 (2 et + 2 fet genomförda). Gör långa m Synarela, är på spraydag 6. Väntar in mens och spraystart. Som förra gången gör sprayandet mig väldigt trött och lite yr. Hoppas på guld-embryo denna gång!

• CvL2015

Sthlmsthlm, 39 år, IVF nr 4, kort menopur 112, ÄP 30/9, ET 2/10, testdag 16/10.

Totoo, 29 år, IVF nr 1, kort gonal-f 112, prel ÄP 13/10.

Zamira, 24 år, IVF nr 2, långa gonal-f 150, prel ÄP 12-13/10.

MålaMittHjärta, 30 år, IVF nr 2 (FET stimulerad cykel)

Lutetzia, 32 år, IVF nr 1, långa gonal-f 300, ÄP 6/10

TwinkyIVF , 26år STHLM, IVF 1, kort Gonal-F 150, ÄP 25/9, ET 30/9

Ett namn, 28år, IVF nr 1, långa Gonal-F 75, Prel ÄP v42.

CvL2015, 31 år, IVF nr 3, långa Menopur 150, prel ÄP v 44

• CvL2015

Sthlmsthlm- spännande! Jag håller tummarna för dig. Jag är också på ivf 3 (5:e insättningen) och nu är det vår tur har jag bestämt!

Jag fick min mens på tidigare försök:

ET 1: dag 10

FET 1: dag 8

ET 2: dag 12

FET 2: dag 9 men skottning redan dag 8

Jag är på spraydag 12 idag och fick "äntligen" min mens idag så imorgon ska jag ringa kliniken för vidare instruktion och start av injektionerna. Jag är livrädd för nålar så det här med injektioner är som ett krig mot mig själv varenda kväll, fokus på resultatet som förhoppningsvis kommer!

• CvL2015
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-13 09:31:01 följande:

Tack för info! Det är sånt här man googlar som en galning men som är svårt att hitta. RD11 idag och lite svag mensvärk som är ökande. Fortfarande inga bruna flytningar (har fått det dagen innan mens tidigare). Får se hur jag överlever dagen.

Vet ni om det skiljer mellan 2-3 dagar och blastocyster?

Det borde va skillnad eftersom blastocyten är längre utvecklad, har förstått att det går att testa fortare på blastocyt. Hoppas det är rätt typ av värk du har!
  • CvL2015
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-16 12:46:24 följande:

Carlanderska ringde precis och frågade om jag testat. 

"Nej, jag har faktiskt inte det".  

Ska testa imorgon bestämde jag, vill inte göra det och sen gå till jobbet. Är 99,99 % säker på att det är negativt... I så blir det start igen på nästa mens i november.

Det är ju ett jättebra tecken att du inte fått din mens ännu, jag tror på plus imorgon. Håller tummarna!

Själv startar jag med menopur idag, nervös för sprutan men jag börjar hitta mina knep(halvligga i soffan funkar bäst för mig så jag slappnar av)
  • CvL2015

Hej igen!
    Vad roligt att läsa att det är flera som plussat på sina senaste försök. Grattis till er alla och håller tummarna att allt går vägen för er!

För oss blev det äntligen äggplock i fredags förra veckan, 16 ägg varav 11 mogna. Totalt blev det 6 st normalt befruktade som man har valt att långtidsodla. Jag skulle på ET igår egentligen men det blev inställt pga embryona utvecklas för långsamt enl läkaren. Har fått en ny tid idag och hoppas de växt till sig under natten till blastocyster. Går runt och oroar mig för att kliniken ska ringa och ställa in... Usch denna väntan!

Svar på tråden IVF oktober 2015