• Namnlös2015

IVF oktober 2015

Hej!
    Jag har inte läst igenom hela tråden, men jag hoppar in ändå, hoppas det är okej!

Vi påbörjade vår utredning i mars i år, ganska fort var själva utredningen klar men sommar, personalbrist och kö har gjort väntan på IVF starten väldigt seg!

Nu äntligen har vi fått starta korta protokollet, jag började med Gonal-F i söndags 4/10 och i dag 8/10 var jag på UL.
    Det såg bra ut, lagom antal blåsor, några stora, flera mindre. Sänkt dos Gonal-F och start med Orgalutran. Ska tillbaka på lördag för nytt UL.

Detta är vår första IVF och äntligen känns det som vi rör oss framåt!

• Namnlös2015

Idag hade vi ÄP, 10 ägg blev det.
    I morgon får vi reda på hur befruktningen har gått och när det blir återföring :D

Detta är vår första behandling så (dumt nog) har jag läst mycket om ÄP och hur ont det gör osv. Det var absolut inget, enligt mig, att va orolig och nervös över!

Jag hade ÄP vid lunch och varit fastande sen midnatt, så jag tänkte bara på vad jag skulle äta när det var klart :)

Det var klart innan de började kändes det som, jag var fullt upptagen att titta på skärmarna, det ser ju ut som dammtussar! :p

• Namnlös2015

I går plockade dom 10 ägg och idag fick vi veta att 6 st är befruktade!!!

På fredag 16/10 är det planerat med återföring om allt går enligt planerna :D

Svar på tråden IVF oktober 2015