• AnnaGus79

IVF oktober 2015

Hej

Undrar om jag får hoppa in här?

Var i Falun igår och fick tillbaka 2 stycken ägg, ett med 8 celler och ett med 10 celler, odlade i 3 dagar

Har testdagen den 31/10 :)

• AnnaGus79
    Zamira skrev 2015-10-17 08:55:06 följande:

Oh, vad kul, grattis till ruvandet :)

Och då har vi td samma dag, men jag satte in en 2-dagars i torsdags :)

Zamira, ska du tjuvtesta?

Jag har gjort ett färskförsök och två FET innan på Linne men nu bytt till Falun då jag tyckte Linne inte ville prova nya saker då det inte fäste

Falun har gett mig IL-dropp, Trombyl och Prednisolon och naturligtvis Lutinus

Dessutom två embryon trots att båda var 10-poängare :)

Körde långa protokollet med Synarela och Menopur, trots 150ie fick jag bara 3 ägg och 2 befruktade
  • AnnaGus79

Jag har beställt 10-pack med test som kommer på måndag :)

Testoman som jag är kommer jag testa varje dag :( det är liksom det enda som finns att göra, vi är köttbönder och min man vägrar låta mig arbeta de 14 dagarna fram till test och jag blir otroligt rastlös

• AnnaGus79
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-17 10:58:26 följande:

Testade negativt som jag trodde. :( kan starta igen i november så det är bara vänta in nästa mens.

Hoppas ni får plus i tråden!

Beklagar verkligen ditt minus :(
  • AnnaGus79
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-17 16:00:58 följande:

Tack Anna. Lite nyfiken på Falun. Vad har du fått för dos pred? Vilka värden tittade de på? Carlanderska ska ha toppresultat men jag tycker de är konservativa. Självmedicinerade pred denna gång.

Jag kan verkligen rekommendera Falun och Staffan, sköterskorna är oxå toppen, tyvärr är det mitt sista försök så kommer inte åka dit igen, betalar nämligen själv o nu har vi nått vår gräns på 100t :(

Äter Trombyl 75mg och Pred 20mg, och sen IL-droppet då :)

Har aldrig hört talas om alla dessa grejer innan men litar fullständigt på Staffan då han hållt på sen -89 :)

Att han sedan gick med på att ge mig två trots hög tvillingrisk gör att jag ännu mer rekommenderar honom, han lyssnade på mig som patient
  • AnnaGus79

Jag borde inte vara svårstimulerad enligt läkarna då alla prover visar bra äggreserver m.m

De sista 4 dagarna fick jag efter VUL höja till 225ie

Men det verkar ju som att jag hade behövt mer, bara 3 ägg både denna gång och förra gången :(

• AnnaGus79

Totoo, vet hur det känns men som många andra sagt, det behövs bara ett bra för att bli bebis :) håller en tumme

Min ruvardag 3 är nu snart slut och jag tycker det är så jädrans skitjobbigt att inte veta! Det är otroligt påfrestande att inte ha kontroll

Hur går det för er andra som ruvar?

• AnnaGus79
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-21 08:51:18 följande:

Rd 5 här och började igår känna "hugg" nedre delen av magen och imorse vaknade jag av detta. Är troligtvis bara en biverkning av lutinus, känns lite tidigt att redan känna av symtom. 

Har oxå RD 5 idag och känner absolut ingenting förutom ont i brösten som ju är en biverkning av Lutinus som jag fick förra gången med

Testat för att se att Ovitrellen är ur kroppen och testet är helt blankt så nu hoppas jag att nästa test visar 2 streck, inget tålamod och alltihop har gett mig en ständig obehagskänsla i kroppen, tror det är för att jag är på helspänn o känner efter precis hela tiden!!
  • AnnaGus79
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-21 13:14:11 följande:

Åh spännande att vi ligger lika :)

fick med ont som tusan i brösten av lutinus förra gången men har inte känt det än, lite nervöst faktiskt. 

Är lite sugen på att tjuvtesta, ruvar en blasto så vet inte riktigt när jag vågar tjuvtesta! 

Har ju hört om dom som plussar med blastocyst redan på RD 6 men det verkar ju tidigt :)
Svar på tråden IVF oktober 2015