IVF oktober 2015
Hej! Har påbörjat min första Ivf, menopur, äggplockning på fredag. Är jätte nervös inför äggplockningen men hoppas att det ska gå bra! Jag är 27 år och vi använder oss av donerade spermier då min man är steril sen födseln.
Hej! Har påbörjat min första Ivf, menopur, äggplockning på fredag. Är jätte nervös inför äggplockningen men hoppas att det ska gå bra! Jag är 27 år och vi använder oss av donerade spermier då min man är steril sen födseln.
Äggplocket ska inte behöva vara smärtsamt allt. Du får värktablett innan, du kan få lugnande (typ stesolid) om du är väldigt nervös, och du får morfin under ingreppet.
Morfinet verkar direkt (du blir lite skönt snurrig och varm). Den räcker ett par minuter och så fort du känner att det släpper lite kan du be om mer. Då gör de en liten paus och du får en puff morfin innan de fortsätter.
Efteråt blir man lite svullen och öm, men det är på nivå normal mensvärk eller mindre.
Jag tror inte man kan veta innan vad man kan förvänta sig. Alla upplevelser är olika. Själv klarade jag nedreglering och sprutor bra, mådde oväntat bra, men har inte någon positiv upplevelse av ÄP. Det bästa är nog att gå dit utan förväntningar och inse att man inte kan påverka hur det blir. Själv har jag gått mycket på vårdens beskrivningar att det inte ska göra ont och känner att deras beskrivning inte stämmer med min verklighet. Håller oavsett tummarna för att det ska gå bra för dig!
Lägger till den här igen, så den inte trillar för långt bak. Visst har vi några nya också?
Sthlmsthlm, 39 år, IVF nr 4, kort menopur 112, ÄP 30/9, ET 2/10, testdag 16/10.Totoo, 29 år, IVF nr 1, kort gonal-f 112, prel ÄP 13/10. Zamira, 24 år, IVF nr 2, långa gonal-f 150, prel ÄP 12-13/10.MålaMittHjärta, 30 år, IVF nr 2 (FET stimulerad cykel) Lutetzia, 32 år, IVF nr 1, långa gonal-f 300, ÄP 6/10, ET 9/10TwinkyIVF , 26år STHLM, IVF 1, kort Gonal-F 150, ÄP 25/9, ET 30/9 Ett namn, 28år, IVF nr 1, långa Gonal-F 75, Prel ÄP v42.CvL2015, 31 år, IVF nr 3, långa Menopur 150, prel ÄP v 44
fruseverin,, 36 år, ivf nr 1, långa Menopur 375, prel äp v 45
Totoo, vet hur det känns men som många andra sagt, det behövs bara ett bra för att bli bebis :) håller en tumme
Min ruvardag 3 är nu snart slut och jag tycker det är så jädrans skitjobbigt att inte veta! Det är otroligt påfrestande att inte ha kontroll
Hur går det för er andra som ruvar?
Är på rd 11 och kunde inte hålla mig längre från att testa. Det blev positivt! Två tydliga streck! :)
Jag testade, 2 dagar innan TD... Positivt!!! Helt galet!!!! Jag är så glad och tror samtidigt inte att det är sant.
JAG ÄR GRAVID !!!!!!!!!! Så starkt plus med cb !!!!