• hoppas 2014

IVF oktober 2015

LaLinea skrev 2015-10-10 17:39:03 följande:

Är det någon som fick Suprefackt som slutspurutan?

Från början vad det Ovitrelle som va planerad som slutspurutan, men igår efter VUL och blodprov fick jag samtal från kliniken och ordination till Suprefact.

Är lite orolig nu eftersom jag läste att Suprefact i princip innebär att det kommer inte bli någon återföring :(

Hej. Jag fick byta ut sista sprutan med t Suprefact o hade läst samma som du. Jag va jätte upprörd o stressad över att inte ev kunna sätta in (jag var i riskzonen för överstimulering, har PCO). Jag fick mediciner som skulle hjälpa kroppen m Suprefact efter äggplocket (detta efter blodprov även togs efter äggplock ) men även mediciner för överstimulering. Jag fick veta att jag visst kunde sätta in beroende på mina provresultat på insättning dagen. Nu blev det totalfrys för mig då jag verkligen mådde dåligt av överstimuleringen o jag är jätte glad över det för må mer dåligt än jag gjorde hade jag inte klarat. Nu väntar jag på att göra ostimulerat FET i slutet av denna månad. Lycka till. Håller tummarna för att du inte blir överstimulerad o att det blir ett lyckat resultat.
  • hoppas 2014
    totoo skrev 2015-10-14 08:08:17 följande:

Hej! Det var ett tag sedan jag skrev här. Hade äggplock igår och fick ut 17 ägg. Tyvärr blev det totalfrys då jag eventuellt kommer att bli överstimulerad. 

Alltså blir återinföring först i december :( Någon som har erfarenhet av överstimulering och  totalfrys?

Det blev totalförsvaret för mig nu i september med.mina provar va inte bra (överstimulerad) o ja var jätte dålig. Jag hoppas på insättning nu i slutet av oktober om jag får ägglossning.

Hoppas du mår ok.
  • hoppas 2014
    Gizmooo skrev 2015-10-20 12:31:49 följande:

Hoppar in i den här tråden och hoppas det är okej.

Vi har nu gjort vårt andra IVF försök.

Hade testdag idag som visade negativt.

Jag var inte förberedd på att jag skulle ta det negativa så hårt som jag gör.

Jag känner mig helt knäckt och ledsen. 

Jag är snart 39 år så det känns som tiden rinner ur händerna på mig.

Jag skulle vilja veta hur ni andra känner er?

Jag vet att det finns många därute men ändå känns det som att man är ensammast i världen. 

Hej.

Jag är 41 år o vi gjorde vårt andra IVF försök i september. Jag blev väldigt knäckt utav att jag inte ev kunna göra insättning pga överstimulering. Kändes som hela världen rasade, månaderna springer iväg o jag blir äldre o äldre samt att de kostar mssdor.. Åkte rakt ner i botten.. förvånansvärt nog kändes det lite lättare redan dagen efter. Man måste ju nånstans hoppas, vad har man för val?Kan säga att det blev totalfrys för oss o vi fick iallafall 3 t frysen så nu hoppas jag på FET i ostimulerad cykel nästa vecka.

Humöret åker upp o ner liksom känslorna o hoppet när man håller på m ivf.

Styrkekram
  • hoppas 2014
    Cottiz skrev 2015-10-26 15:42:29 följande:

Hej, ansluter mig till er tråd! Precis gjort mitt första ET och satte in "två stycken embryo" så jag är alltså på ruvardag 1 idag.

Någon annan som efter insättning haft stark molvärk/mensvärk i livmodern???

Håller på att bli knäpp. Är det äggen som spökar på eller är det inflammation? Kanske av alla ingrepp, ÄP och ET som gör att det ibland kommer vågor av värk. Typ som växtvärk.

Kan för er som kanske kan relatera eller har samma, lider av Endometrios.Någon klok människa som har råd? Är lite oroad och har mejlat kliniken nu idag för att de ska ringa upp...

:/

Hej. Vet hur det är m alla funderingar. Jag har haft ont/värk efter mina 2 äggplock, de först mer än det andra. Jag åt alvedon/panodil de 3 första dagarna dygnet runt. Jag kan inte uttala mig om hur de känns när man har endometrios tyvärr . Försök avvakta någon dag o ta värktablett.
Svar på tråden IVF oktober 2015