• Cottiz

IVF oktober 2015

Hej, ansluter mig till er tråd! Precis gjort mitt första ET och satte in "två stycken embryo" så jag är alltså på ruvardag 1 idag.

Någon annan som efter insättning haft stark molvärk/mensvärk i livmodern???

Håller på att bli knäpp. Är det äggen som spökar på eller är det inflammation? Kanske av alla ingrepp, ÄP och ET som gör att det ibland kommer vågor av värk. Typ som växtvärk.

Kan för er som kanske kan relatera eller har samma, lider av Endometrios.Någon klok människa som har råd? Är lite oroad och har mejlat kliniken nu idag för att de ska ringa upp...

:/

• Cottiz

Det känns verkligen när man inte får respons. När det är första försöket så är man ny i allt och det skulle inte vara fel att diskutera och reflektera med någon.

• Cottiz

Mycket väl medveten om det. Hade ET i söndags så alltså var RD1 igår och idag är jag på RD2 :)

Det håller jag för mig själv.

Har läst, men det är skönt att skriva av sig och få olika slags respons. Ja det kan vara allt möjligt, men troligast så påverkar Endometrios mer. Ja, det är säkert möjligt att det värker dessa dagar. Men nu är det mycket lugnare så oron har lagt sig. Detta är mitt första ET så det är inte konstigt det kommer massa frågor och sånt när man tidigare inte erfarit dessa symtom.

Roligt för dig.

lilsis skrev 2015-10-27 08:30:31 följande:

ET är rd0

Varför fick du två på första försöket?

Börja med att läsa bipacksedeln till de mediciner du har fått och får, där finns mycket förklarat.

Jag hade jätteont på eftermiddagen/kvällen efter äp var öm dagen efter.

ET har jag inga besvär av och nu kan magen kännas lite svullen och "full" men om det är pga Lutinus eller embryot eller min livmoder som är irriterad ändå är omöjligt att säga.

Rd5 idag.

Har inte endo och kan inte relatera till det.

• Cottiz

Okej! Skönt någon kan relatera och förstå.

Har pratat med kliniken. Det skulle vara mycket mer om det var infektion. Ingen "svullen" buk eller så, jag kan andas ut. Var nog mycket av allt bök och stök där nere/inne som gjorde att värken var så påtaglig. Sedan äter jag inga starkare smärtstillande, knappt Panodil (endast i nödfall när det verkligen gör ont) och det var okej enligt kliniken.

Vilken RD är du på eller har du plussat? (Inte läst tillbaka).

Lutetzia skrev 2015-10-27 09:30:03 följande:

Cottiz: Jag har endo och hade väldigt ont efter ÄP, vid ingreppet och ca 2-3 dagar efteråt. ET gjorde också ont, men inte alls i samma magnitud. Gjord ont när de satte katetern men sen hade jag ingen värk. Kan kanske vara värt att kontakta om du har ont? Det finns ju en risk för infektion även om den är mycket liten.

Svar på tråden IVF oktober 2015