• MålaMittHjärta

IVF oktober 2015

Vad skönt det löste sig.
    Jag känner med av växtvärk, vaknade tidigt idag och kunde inte somna ont hade så ont i magen.

Berättade igår för sambons familj, vi hade en ul bild på kylskåpet och det tog ett tag innan första personen såg det sen outade de vi :) Men vågar inte hoppas helt nu v 12+3 idag och har inte riktigt gått igenom den magiska 12 v gränsen än.

På julafton berättar vi för min familj :)

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2015-12-23 11:47:25 följande:
    Vad kul att ha sånt sparat, och få berätta för dem! vi har ju berättat om allt från dag 1 för våra nära, så vi har ingen stor bomb att släppa för dem imorgon, de har redan sett alla bilder också haha, även den från idag =)
    Vi berättade från dag 1 med sonen men efter missfallet vid förra försöket har vi knappt vågat tro på det fören efter ul i v 12. 

Men ja en del har väl misstänkt det, de vet ju att vi skulle göra ett försök nu efter sommaren. 
  • MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2015-12-23 15:24:26 följande:
    Det är ju förståeligt, man vill ju gärna vänta med att berätta tills man är i lite säkrare tider!
    Japp, fast mina föräldrar hade redan misstänkt detta så inget stort "avslöjande" idag heller haha.

Tror jag kommer slappna av mer efter rul, tycker det är lite jobbigt att jag är så nojjig denna gången. 

Fast känns så skönt att sluta med alla mediciner idag ingen mer lutinis hurra :)
  • MålaMittHjärta

Var hos BM igår på inskrivning och allt var bra :) Fick dock vänta lite på RUL inte förrän den 5 feb.
    Fick en extra tid ho bm 2 veckor efter rul och sen i v 24. 

Hade sån ångest med att väga mig men hade inte gått upp något nu efter jul :) 

• MålaMittHjärta

hej hej jo jag börjar faktiskt må riktigt bra nu, har precis lämnat in en stor skriftlig uppgift och känner efter det att jag är mindre stressad och mår bättre. En muntlig uppgift kvar sen börjar ny kurs om 2 veckor.

Nu längtar jag att få känna lite fladder och sparkar så man kan känna ett det finns en liten bebis där inne :)

• MålaMittHjärta

Har faktiskt inte köpt en doppet, tror jag hade blivit mer nojig om jag inte hittat hjärtljuden. Dock hade de såklart varit skönt att lyssna på dem ibland :)

Tror jag började känna av fosterrörelser efter rul förra gången. Så får väl se hur det blir denna gången, kan ju vara tarmarna man kännt.

• MålaMittHjärta

Jag är väldigt dålig på att svara i trådar läser sen ger jag för det mesta upp :P

Jag har gått upp 1 kg (v 16+3) och mår helt okej, bara tröttheten som är jobbig och att jag känner av "håll" i sidorna ibland och växtvärk.

Har rul om snart 2 veckor längtar som fasen och behöver verkligen se att det faktiskt finns en levande bebis där inne. Har börjat bli lite nojjig (trots jag ibland har känt av lite sprall) och blir samtidigt så irriterad på mig själv som inte vågar hoppas för mycket..

Och ja det syns här, har redan fått mage och det syns haha :)

• MålaMittHjärta
    lilsis skrev 2016-01-20 13:45:24 följande:

FET1 igår från oktober-plocket.

Håller tummarna och lycka till :)
  • MålaMittHjärta

Ja en nya tråd låter bra, har heller ingen koll hur de funkar här med låsta och så.

• MålaMittHjärta

Berättade för två i min basgrupp att det blir en bebis i juli och den ena skrattade och sa jag ska få bebis i slutet av augusti och att en i klassen ska få bebis då med haha. Lite kul att två till i klassen ska få bebis med :) 

Svar på tråden IVF oktober 2015