• MålaMittHjärta

IVF oktober 2015

skatten12 skrev 2016-02-18 20:49:34 följande:

Känner ni mkt rörelser ? :)

Jag känner ofta små puffar och sambon har känt en spark :) Är mest på kvällen när jag ligger i soffan eller i sängen som han kan få igång några sparkar. 

Snart iväg till bm och få höra hjärtljuden *lycka*
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    skatten12 skrev 2016-02-19 19:20:29 följande:

Jätte mkt :) syns tydligt också, hela magen flyttas när hon flyttar sig :)
    Jätte mys! Ja älskar det !!!!!!

Känner av att jag har betydligt fler sammandragningar denna gången (gör inte ont bara att magen är ofta hård).
    Var hos bm igår och allt var bra och vår pojke blir nog en bussig kille, han sparkade mot mikrofonen eller flyttade på sig.

Sen missade jag att moderkakan låg långt ner men hoppas den följer med upp så jag slipper snitt.
  • MålaMittHjärta
    skatten12 skrev 2016-02-21 22:41:20 följande:

Var den för "utgången " då görs ett nytt ul. Annars behöver du inge oroa dej

Den sitter långt ner i framkant, troligtvis växer den upp. Vi får ändå ett tul i v 32 så bra de kikar på den :)
  • MålaMittHjärta
    Lutetzia skrev 2016-02-27 17:41:09 följande:
    Samma för mig. Ska också göra ett till ul i v 32. Hur långt gången är du nu?
    jag går in i v 23 idag :) 
  • MålaMittHjärta
    Lutetzia skrev 2016-02-28 22:52:57 följande:

När jag gjorde RUL så sa BM att den var helt i vägen, men att den troligtvis kommer att växa uppåt. Att den gör det i 99 % av fallen. Men att de måste kolla igen, för om den är fortfarande är ivägen måste det bli kejsarsnitt.

Så hade min svägerska och hon fick göra ett kejsarsnitt, fast är nog annorlunda att få göra ett planerat kejsarsnitt för då är man mer inställd på det än ett akut.
    Men som sagt håller tummarna på tul, när fick du tid där?
  • MålaMittHjärta

hej 35 dagar kvar till bf här och har inte riktigt fattat att det snart är dags :)
    En vecka kvar i skolan ska bara avsluta den sista tentan sen är förhoppningsvis denna terminen över tjoho! Trodde verkligen inte jag skulle orka men skönt att jag gjorde det iaf :)

Gjorde ett tul för 2 v sedan och fick se lillebrors ansikte i 3d och man ser redan nu att han kommer bli en kopia av sin storebror <3 Blir även en vanlig förlossning då moderkakan flyttat sig :)

Börjar känna av foglossning och känner dagligen av massor med sammandragningar. Är ju inte länge kvar nu men lite påfrestande att man inte orkar med sonen på 4 års tempo, har förstår ju inte riktigt varför mamma inte orkar spela fotboll och så.

Men men snart är det dags att träffa lillebror <3

• MålaMittHjärta
    skatten12 skrev 2016-06-01 06:53:25 följande:

29 dagar kvar här :) mår super !!
    Längtar så nu. Men lite små pirrigt inför Förlossningen.

Vad har ni fått för gratis paket ? Om ni tagit ut några? Ja beställt apotek grupp, apotek hjärtat o Libero.

Vi har fått libreos, apotek hjärtat och babyproffsen. Har beställt på apoteksgruppen och loyds apotek men inte hämtat ut då det inte finns något i närheten.
  • MålaMittHjärta

Jag börjar känna av ett tryck nerråt ibland och att en del sammandragningar gör ont. Men vågar inte hoppas för mycket, det händer när det händer :)

Sambon jobbar t.o.m söndag sen är det fritt fram, tycker med att innan midsommar hade varit bra :)

• MålaMittHjärta
    Lutetzia skrev 2016-06-13 21:14:28 följande:
    Hjärtat och Lloyds hittills. Tycker att Hjärtat var rätt bra men Lloyds hade jag kunnat vara utan. Bara trista småprover.
    Kronans babygåva tycker jag var bra och hjärtat :)
  • MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2016-06-14 17:36:44 följande:

Fick igenom mitt planerade snitt, så mitt nya bf är 28/6 istället för 5/7, helt plötsligt är det bara 14 dagar kvar!! :)

Åh grattis :) Mysigt med en juni bebis <3 
  • MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2016-06-29 07:54:31 följande:
    Tack så jättemycket :)
    Just nu ligger Isabella och sover på mig, och jag räknar ner tills sambon får komma till avdelningen så man får vara hela familjen igen, 6 minuter kvar nu!
    Grattis till tjejen <3  (misstänker vi är med i samma juli grupp på fb )
    Hoppas det går bra med läkning och sånt med :)

Har själv 3 dagar kvar till bf, längtar som tusan och blir så bebissjuk på alla bebisar som kommit <3 Och förhoppningsvis är väntan inte så långt bort :)
  • MålaMittHjärta

Den 10/7 bf+8 blev jag igångsatt och en liten Ebbot föddes på kvällen efter en snabb och smidig förlossning. Han vägde 3575 g och var 50 cm lång. 
    Vi mår alla bra och njuter av bebisbubblan <3
    Storebror välkomnar lillebror bra och har hittills inte visat någon svartsjuka :)

• MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2016-07-17 12:43:41 följande:
    Grattis! <3
    Tror jag skrivit på fb också, men skriver grattis här också :)
    Och vad skönt att allt funkar bra med syskonen hittills, hoppas att det håller sig så!
    Tack :)
    Överlag går det fortfarande bra mellan storebror/lillebror, men visst är det lite tråkigt om det blir för mycket stillasittande, han vill gärna ut och spela fotboll m.m. Tur sambon är pappaledig 4 veckor till :)
Svar på tråden IVF oktober 2015