• totoo

IVF oktober 2015

Sthlmsthlm skrev 2015-09-25 15:34:43 följande:

Hej , hoppar in här!
    Är på mitt fjärde IVF nu och kör korta protokollet med 112 Menopur. Är på dag 7 idag och preliminärt äggplock onsdag nästa vecka på Carladerska.

Känns bra so far, men känner mig så otroligt stressad. Blä. Vaknar på morgonen och känner direkt stress över allt. Jobb, behandling, allt. Så vet man att det är dåligt att vara stressad, så blir det stress över stressen. 

Någon som känner igen detta? Är sjukt mycket känsligare denna gången än tidigare försök. Om någon petar på mig börjar jag gråta känns det som. Tänker att det är för att det är fjärde gången och man verkligen vill, men inte vågar hoppas att det blir något.

Jag känner igen mig mycket i det! Har massa stressymptom och känner mig konstant utmattad och ledsen, och jag har inte ens börjat med sprutorna än :/ Försöker att ta bort mycket ur mitt liv och ta det lugnare, men det hjälper inte så mycket. Har tom funderat på att gå till en läkare. Hur har du tänkt kring det? 

• totoo

Vill också passa på att välkomna er som är nya här :)

• totoo
    Andersson.linda82 skrev 2015-09-25 12:13:29 följande:
    Ja, söndag ska min mens komma... Sprutorna ligger redo hemma så den får mer är gärna dyka upp ngn dag tidigare :)
    Åh så spännande! Har du fått börja nu? 
  • totoo

Imorgon ska jag ta första sprutan av gonal-f!

Herregud, nu börjar det!

• totoo

Zamira:

Vad roligt! Började du igår? Hur känns det än så länge?

• totoo
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-02 10:22:26 följande:

Börjar på en lista, ni kan fylla på:

Sthlmsthlm, 39 år, IVF nr 4, kort menopur 112, ÄP 30/9, ET 2/10, testdag 16/10.

Håller tummarna för dig nu!!

Fyller på listan.

Sthlmsthlm, 39 år, IVF nr 4, kort menopur 112, ÄP 30/9, ET 2/10, testdag 16/10.
    Totoo, 29 år, IVF nr 1, kort gonal-f 112, prel ÄP 13/10. 

• totoo

Hej! Det var ett tag sedan jag skrev här. Hade äggplock igår och fick ut 17 ägg. Tyvärr blev det totalfrys då jag eventuellt kommer att bli överstimulerad. 
    Alltså blir återinföring först i december :( Någon som har erfarenhet av överstimulering och  totalfrys?

• totoo
    Zamira skrev 2015-10-14 11:45:18 följande:

Och vips gick luften ur en.. 
    15 äggblåsor, 8 ägg varav 6 mogna, resulterade i 1 (!!!) befruktat idag, som i och för sig så väldigt fint ut, men jag är fruktansvärt besviken, så det är nästan så jag önskar att det inte klarar sig tills imorgon till insättning så man kan göra om försök nummer 2 i november/december...

Jag hoppas att de kan säga varför så få blir befruktade, för det hade varit väldigt intressant att veta.

Åh, det behövs bara ett för att det ska bli något <3 Håller tummarna för dig!!

Fick också nyss mina svar. 25 äggblåsor, 17 ägg, 8 injicerade, 4 befruktade, på måndag får jag veta hur många som har blivit blastocyster och klarar nedfrysning. 
  • totoo
    hoppas 2014 skrev 2015-10-14 13:35:44 följande:
    Det blev totalförsvaret för mig nu i september med.mina provar va inte bra (överstimulerad) o ja var jätte dålig. Jag hoppas på insättning nu i slutet av oktober om jag får ägglossning.

Hoppas du mår ok.
    Åh vad tråkigt! Håller tummarna för att det blir insättning för dig nu!

Jag mår helt okej faktiskt. Har lite ont och känner mig trött, men inte mer än så. 
  • totoo
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-15 10:51:12 följande:

RD13 idag, längsta jag har klarat mig hittills (detta är fjärde ET). Fick en liten konstig flytning igår, en liten ljusbrun genomskinlig klump som såg ut som ÄL-sekret. Men efter det bara vitt lutinusgegg (ursäkta detaljerna -  hahaha!!).

Imorgon är testdag. Scary shit. Hoppas jag når dit!

Åh, håller tummarna för att det blir ett plus!
  • totoo

Fick precis reda på att av våra fyra befruktade så blev det bara ett till frysen. Så nu ligger allt hopp på det. Känner mig ledsen. 

Svar på tråden IVF oktober 2015