• Lutetzia

IVF oktober 2015

Lägger till fruseverin i listan. :)

Sthlmsthlm, 39 år, IVF nr 4, kort menopur 112, ÄP 30/9, ET 2/10, testdag 16/10.

Totoo, 29 år, IVF nr 1, kort gonal-f 112, prel ÄP 13/10. 

Zamira, 24 år, IVF nr 2, långa gonal-f 150, prel ÄP 12-13/10.

MålaMittHjärta, 30 år, IVF nr 2 (FET stimulerad cykel) 

Lutetzia, 32 år, IVF nr 1, långa gonal-f 300, ÄP 6/10, ET 9/10

TwinkyIVF , 26år STHLM, IVF 1, kort Gonal-F 150, ÄP 25/9, ET 30/9 

Ett namn, 28år, IVF nr 1, långa Gonal-F 75, Prel ÄP v42.

CvL2015, 31 år, IVF nr 3, långa Menopur 150, prel ÄP v 44

fruseverin,, 
    36 år, ivf nr 1, långa Menopur 375, prel äp v 45
  • Lutetzia
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-09 11:33:34 följande:

Idag fick jag ljusbeiga lutinus-flytningar, känns väldigt illavarslande! Är bara på RD7 (CD22), så det känns väldigt tidigt om mensen är på gång redan nu...

Jag blev osäker på om jag kom ihåg lutinus imorse, så jag tog en vid 10. Men det kan ju inte spela roll att man missar på några timmar?! Så exakt har jag aldrig fattat att det ska vara.

Deppigt! Rynkar på näsan

Nej det ska inte spela någon roll exakt när man tar Lutinus. Frågade läkaren i dag och han sa "en på morgonen och en på kvällen innan du går och lägger dig, och en någon gång där emellan". Man kan vara gravid trots blödningar. Håller tummarna!
  • Lutetzia

I dag var det äntligen dags för ET! Jag kände mig rätt glad och positiv trots att jag fortfarande har ont i äggstockarna, som stark mensvärk. Eftersom vi inte hört något om hur det gått med mina ägg, om de blivit befruktade, så var det mest spännande att få veta.
    Vi blev visade till ett likadant rum som före äggplock men fick bara en papprock att ha över mina vanliga kläder och skoskydd. Det dröjde rätt länge innan det blev vår tur. Nästan 45 minuter. Var så kissnödig! :)
    Vi fick gå till ett liknande rum som där vi gjorde äggplock. Pratade med embryologen som berättade hur det hade gått. Av 8 ägg hade 6 blivit befruktade. 1 skulle återföras idag, 2 till frysen. Är supernöjd med det.
    Innan ET fick vi se vårt lilla embryo på en skärm och sen med ultraljud en prick där det hamnat i livmodern. Känns smått overkligt att detta kan bli en bebis!

• Lutetzia
    Ett namn skrev 2015-10-09 23:22:58 följande:
    Vad spännande och stort Grattis till ruvningen!
    Om en vecka kommer jag att befinna mig i samma sitts som dig, är så förväntansfull och spänd. Tänk att det kan vara vår tur nu. Håller mina tummar för er :)
    Tack! Det känns som att tiden nu kommer att gå så långsamt... Som tur är har jag ett ganska späckat schemat så jag kommer inte att ha tid att tänka så mycket. :)
  • Lutetzia

Nu har jag läst ikapp i tråden. Har varit så fullt upp med jobb de senaste dagarna. Men jag gillar det, så slipper man gå och vänta. Direkt jag kommer hem är detta det enda jag tänker på. :)

I dag är RD 5 och jag har känt av lite lätt mensvärk. Kan vara både det ena och det andra. Senaste gångerna jag varit gravid har det känts ganska likt värken jag får före mens.

• Lutetzia

Sthlmsthlm, 39 år, IVF nr 4, kort menopur 112, ÄP 30/9, ET 2/10, testdag 16/10.  

Totoo, 29 år, IVF nr 1, kort gonal-f 112, prel ÄP 13/10.  

Zamira, 24 år, IVF nr 2, långa gonal-f 150, prel ÄP 13/10 ET 15/10  

MålaMittHjärta, 30 år, IVF nr 2 (stimulerad FET), ET 16/10  

Lutetzia, 32 år, IVF nr 1, långa gonal-f 300, ÄP 6/10, ET 9/10, testdag 27/10  

TwinkyIVF , 26år STHLM, IVF 1, kort Gonal-F 150, ÄP 25/9, ET 30/9  

Ett namn, 28år, IVF nr 1, långa Gonal-F 75, Prel ÄP v42.  

lilsis, 34 år, IVF nr 1, kort menopur 300, äp 16/10 el 19/10. 

CvL2015, 31 år, IVF nr 3, långa Menopur 150, prel ÄP v 44  

fruseverin,, 36 år, ivf nr 1, långa Menopur 375, prel äp v 45

• Lutetzia
    Lutetzia skrev 2015-10-15 14:13:24 följande:
    tessil­ina Jag räknar dagen efter ET som RD 0. Har läst att man kan räkna lite olika men tror att det är vanligast.
    Nu blev det lite fel! ET=RD 0 :)
  • Lutetzia

Samma här också, testdag är RD18. Kommer du att vänta tills dess eller tjuvtesta innan?

Jag börjar bli sugen att testa! Speciellt eftersom jag har börjat känna av någonting och är så otålig att få reda på vad det är.

Jag har också läst på en amerikansk IVF-sida att man kan börja testa 11 dagar efter Otrivellen, för då ska allt HcG från den vara ute ur systemet. Enligt sidan verkar som att testdag i USA normalt var två veckor efter ÄP.

www.ivfconnections.com/forums/content.php/673-The-IVF-Two-Week-Wait-(2WW)-if-and-When-to-Do-a-Home-Pregnancy-Test

• Lutetzia
    lilsis skrev 2015-10-15 18:13:12 följande:

Jag tänkte faktiskt börja testa redan på lördag och sedan alla dagar tom RD 18. Det bör vara positivt redan på söndag och sen plana ut för att förhoppningsvis stiga igen. Jag är kontrollfreak och testa är ju det enda jag kan göra.

Jag förstår dig! Jag har själv inga gravtest hemma så jag försöker att hålla mig så länge jag kan istället. :)
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-16 12:46:24 följande:

Carlanderska ringde precis och frågade om jag testat. 
    "Nej, jag har faktiskt inte det". Förvånad 

Ska testa imorgon bestämde jag, vill inte göra det och sen gå till jobbet. Är 99,99 % säker på att det är negativt... I så blir det start igen på nästa mens i november.

Nej att testa innan jobbet är inte så bra idé. Har råkat göra det en gång och fick positivt. Tror ni att jag missade bussen den morgonen? ;)
    Varför tror du att det är negativt? 
Svar på tråden IVF oktober 2015