• Lutetzia

IVF oktober 2015

Sthlmsthlm skrev 2015-10-17 10:58:26 följande:

Testade negativt som jag trodde. :( kan starta igen i november så det är bara vänta in nästa mens.

Hoppas ni får plus i tråden!

Nej, vad tråkigt! Beklagar verkligen. Håller tummarna för att du får komma igång snart igen.
  • Lutetzia

Klickade just hem 20 test... Priset skiljde så lite mellan 10 och 20 att jag lika gärna kunde slå till. Förhoppningsvis behöver jag inte använda alla! :)

• Lutetzia

Är på rd 11 och kunde inte hålla mig längre från att testa. Det blev positivt! Två tydliga streck! :)

• Lutetzia
    lilsis skrev 2015-10-20 20:17:47 följande:

Min klinik har som sagt RD 18 som TD. För mig blir det BIM +9. Rätt stor skillnad :p

Jag kissar som sagt redan på hcgstickor. I söndags (dagen efter pregnyl) var det ett svagt positivt, tydligare i måndags och ännu lite tydligare idag men det borde plana ut snart.

Inga besked från RPC idag och min journal är inte uppdaterad så jag har ingen aning om hur många  ägg det blev eller hur många om ens några blev befruktade. Trist inställning av RPC att inte höra av sig idag, tycker jag.

Har också RD 18 som testdag, men BIM i dag, så jag körde! :)

När har du ET? Jag fick inte heller någon information förrän vi var på plats för sätta tillbaka det befruktade ägget.
  • Lutetzia
    Zamira skrev 2015-10-20 20:10:50 följande:
    ÅH vad roligt, stort stort grattis!! :D
    Tack snälla!!! Jag kände det nästan på mig att det skulle visa positivt. Brukar ha väldigt kraftiga PMS-symtom och har inte känt av det alls utan mest lite lättare "mensvärk". Annars mår jag bara bra! Är såklart lite orolig att det inte ska gå vägen, än är det ju så otroligt tidigt, men känner mig ändå väldigt glad. :)
  • Lutetzia

Skatten12: Har tagit gravidvitaminer (hade sådana hemma redan och tänkte att det inte kan skada), dricker fortfarande kaffe men inte mer än 1-2 koppar per dag. Försökt undvika alla värktabletter, bara tagit alvedon någon gång jag hade väldigt svår huvudvärk. Och självklart inget nikotin eller alkohol. Nu visade det sig att jag är gravid så nu blir det förstås mer fokus på mat och livsstil. :)

• Lutetzia
    skatten12 skrev 2015-10-24 08:06:49 följande:

Grattis !! Va underbart :)! Vilken rd plussa du på? Med ?:) så underbart !!

Tack!! :) Satte in 3-dagars och testade på rd11. Är nu på rd15 och har td på rd18. Känns på något sätt mer verkligt när man passerat testdan! 
  • Lutetzia
    Dipsy skrev 2015-10-24 10:24:02 följande:

försökt läsa mig till men det är lite tvistade meningar...när fäster embryot..på vilken dag?

fick som sagt tillbax två 3 dagars odlade en 8 cellig och en 10cellig...

Försöker leva på som vanligt men tankarna maler ju ganska friskt...oj kan det ha påverkat...oj vänta nu är det farligt tro?....

dricker i vanliga fall mycket kaffe...slutade tvärt när de satte in embryonen

hur gör ni med omgivningen? är ni öppna med vad som händer i ert liv?

På min klinik har de sagt att man ska leva som vanligt, bara undvika alkohol och nikotin. Så jag har följt det, bara dragit ner lite på kaffet.

Vi har inte berättat för någon, förutom min mamma. Har bara inte blivit så och jag tycker det känns skönt att slippa frågor.
  • Lutetzia

Testade på rd 11 och fick ett hyfsat stark streck fastän det var kväll. På tisdag är min riktiga testdag och då ska vi boka tid för vul. Längtar! :)

Svar på tråden IVF oktober 2015