• MålaMittHjärta
    skatten12 skrev 2015-11-20 21:11:24 följande:

Blasto :) plus på rd 9! Inga symtom typ. Lite ömma bröst / molvärk .

Nu typ samma med lite illamående ibland

Brösten ömmar men inte lika mkt

Målamitthjärta : när hade du ET?

Trodde vi typ hade samma :) men du bf 2 dagar tidigare ! ET hör 17.e. SM 24/9

Jag hade et den 16 e och SM 27/9 fast jag har gjort ett stimulerat fet. Hade du med ET med en blasto?
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    skatten12 skrev 2015-11-21 19:52:05 följande:

Yes :)

Då mindes jag rätt :) 
  • MålaMittHjärta
    skatten12 skrev 2015-11-23 08:27:27 följande:

Jn06 : hur går det ??

Preggos hur mår ni?? Är det mer symtom för er ;)) va äter mi? Jag har svårt för mat nu!

Jag mår ganska bra, har mindre illamående nu :) Är ofta jättehungrig och när jag äter lunch/middag så kan jag tycka maten är supergod sen kommer en gräns efter jag har ätit lite att jag helt plötsligt mår sjukt illa och tycker maten är vidrig.
    Äter en hel del frukt (apelsiner/ clementiner), yoghurt (pepparkaka är min favvorit just nu) och äter mindre av middagar/lunch än innan.

Har fortfarande spända/ känsliga bröst, illamående, lite molvärk, trött och dålig hy!!

Har ni gått ut med er graviditet till familjen/nära? Svärmor och sambons ena syster är de ända som vet, vi tänkte vänta att berätta till resten efter ul i v 12 som vi har den 18 dec så blir kanske en lite rolig julklapp som avslöjar det :)
  • MålaMittHjärta

Våra familjer/närmsta vänner har vetat om allt med behandlingen, när äp/et var, td och ul, så vi har ingen direkt att släppa bomben för ;) 

Men har ändå sagt att vi väntar med att ta grattis och så tills vi gjort kub (23/12), för risken finns ju att man då får ett dåligt resultat, men det tror jag inte vi får, utan jag tror att allt kommer att vara bra :)[/quote]

Vid vårt förra försök så fick vi ju ma och märker på sambon att han inte riktigt vågar tro förrän vi passerat v 12 och at det ser bra ut på ul, han behöver nog se att något lever där inne. Vi har väl sagt till hans familj att vi har varit nere i Malmö på kliniken och tror att de flesta misstänker men inte vill fråga pga av ma och det är lite känsligt.

Men men det blir nog bra ändå :)

• MålaMittHjärta
    Lutetzia skrev 2015-11-28 23:47:56 följande:

Vi har varit på vårt första ultraljud och det var helt fantastiskt! Nervöst så klart men diket vi fick se lilla minibebisen sprattla där inne och hjärtat slå så kändes allting helt underbart. Nu vågar vi verkligen tro på att allt kommer gå bra. Den här veckan har verkligen tankarna snurrat i huvudet om allting. :)

Jag har nästan ständigt lätt illamående och lite yrsel. Speciellt när jag börjar bli hungrig, men också om jag ätit mycket. Det är en balans! Har också gått ner lite i vikt, men gissar att det vänder snart. ;)Vi har hållit det för oss själva men tänker att det blir trevligt att berätta vid jul då hela släkten ändå är samlad och vi har passerat v 12. 

Ja så känner vi med även om jag tror att en del i våra familjer misstänker något, de vet ju att vi skulle försöka i höst. Pratade lite löst om sonen skulle ha på sig en storebror tröja och se om någon märker eller om det blir nån kreativ julklapp :)
  • MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2015-11-29 10:18:31 följande:

Det kan jag förstå då, är lite så jag känner också, även om jag aldrig behövt genomgå ma tack och lov.. 

Det är ju kul att faktiskt ha någon att berätta de bra nyheterna för, det kan jag känna att jag nog saknar lite, men har varit lättast att berätta så att alla vet varför man inte alltid är så pigg på att umgås t.ex, så de inte bara tror att man blivit otrevlig den sista tiden ;)

Ja det blir nog det, och nu är det ju inte så jättelänge kvar tills ni har ul :)

Vid vår första ivf var vi öppna likaså med andra men känner nu att vi behöver vara lite privata och suga på karamellen lite. 

På tisdag är det dags att träffa bm på mvc på hälsosamtal hoppas vi klickar :) 
  • MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2015-11-29 18:05:43 följande:
    Kul med hälsosamtal! Då får du tid för inskrivning efter det då? Jag hade min inskrivning i onsdags, gick snabbare än jag hade förväntat mig, va klara på 30 minuter, så inte så mycket prat mellan oss två haha! Men hon var lättvindig att ha att göra med, vilket kändes bra, sen sa hon att det var väldigt många som väntade barn just nu, på min lilla ort, så det ska bli spännande att se framöver om det är någon som man känner som ska ha barn!
    Har fått till till inskrivning och ul den 18 dec :)
  • MålaMittHjärta
    skatten12 skrev 2015-11-29 20:51:05 följande:

Hur gör ni med sex ? Tänkte på vaggisarna ?

Har faktiskt inte haft sex, har verkligen inte haft lust alls! Men borde ju funka med kondom.
  • MålaMittHjärta

Örk börjar få tillbaka detta jobbiga illamåendet nu, har inte kunnat sova inatt för magen för ont och att jag mår spyilla. Blir en lugn dag hemma med sonen då dagis var stängt pga av hela byn var strömlös från igår till 08 imorse. Sen är det fortfarande strömlöst i visa delar.

Svar på tråden IVF oktober 2015