• Lizz85

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej här kommer jag en tjej på 30 år som plussade för två veckor sedan.

Helt oplanerat. Har tre sen innan födda 09,10,14..

Det enda jobbiga (ursäkta det negativa i gruppen men vet inte vart jag ska vända mig längre) är att sambon är inte alls förtjust i detta... Han tjatar bara om att vi ska göra en abort.... Har dessutom inte berättat för någon om graviditen. Så har ingen alls att bolla med!

Vill så gärna vara glad, men svårt då han tycker som han gör.

Jag har nu verkligen knutit ett band med den lilla krabat som bosatts sig i magen. Vi har pratat om ett fjärde men om några år.

Jag vill behålla inte han. Kanske borde ringa mvc och få prata ut....

Ursäkta det negativa... Hoppas ni andra mår bra!!

Jag har kraftigt illamående och har haft det långt innan jag plussa.. Har även foglossningar och ischias. Jobbigt med tanke på att jag bara är i vecka 7 typ. Beräknad i maj..

• Lizz85
    RobzMarley skrev 2015-09-18 06:38:54 följande:

Välkommen! Klart du ska ventilera dig!! Det måste kännas jättejobbigt... har ni ringt någon?? Mvc eller liknande.de har ju kurator?

Lika gammal som dig också beräknad i maj .

Nä vi har inte kontaktat någon ännu. Han vill bara jag ska boka för abort trots att jag sagt att jag helst inte vill det! Han tror att vi.inte kommer klara det ekonomiskt. Men vi behöver ju inte köpa något nytt. Ja kanske möjligen en större bil. Men det behöver vi inte göra på stört tycker jag...

Vi har ju allt redan då minsta bara är 19 månader typ... Jag tror vi skulle klara det. Vi har haft det värre och båda har varit arbetslös! Med minimal inkomst. Nu har vi båda inkomst...
  • Lizz85
    MeSaga skrev 2015-09-20 12:59:02 följande:

Jag är i v. 12 (11+3) idag. Illamåendet är kvar, spyr nån gång per dag och mår illa hela dagen med stegring på kvällen då det är som värst.

Jobbar på högstadiet i språk, vet att en stor hög böcker väntar på att bli rättade när jag kommer tillbaka. Är sjukskriven nästa vecka också men hoppades kunna jobba. Osäker då jag mår ganska kasst idag.

Ang pappor var inte min make särskilt glad heller och vände först förra veckan. Fram till dess var det prat om abort titt som tätt... När jag då gjorde klart att det inte är ett alternativ slog det väl honom. Till saken hör att jag har en kass rygg/höft efter de tre första barnen och ett barn till riskerar att jag får mer ont. Men jag förlitar mig på min sjukgymnast som säger att träning kan göra hela skillnaden.

Ursäkta men glad att det inte bara är min man som reagerat så... Han tjatar fortfarande om abort men han vet att jag inte vill. Han sa att han tänker lämna mig om jag inte gör abort vilket jag inte tror. Men jag tänker inte göra abort. Tror inte han lämnar mig! Helt hundra, bara något han sa!

Sen efter denna fl blir det prev medel DIREKT!

Har varit nere hela helgen då han tjatat om att jag ska ringa och fixa så vi kan ta bort det... I början var det att vi inte hade råd tyckte han men nu idag kom det fram och han är inte redo för fyra! Vi har pratat om fyra barn men kanske om något år då minsta blivit lite äldre!

Sen blir det väl kanske lite dåligt planerat då vi till sommaren ska flytta! Dock blir det bättre!

Vi bor ute i skogen nu och min sambi har ca 6 mil till jobbet.. Nu ska vi flytta närmare hans jobb och då kommer han ha gångavstånd till jobbet. Vi kommer inte heller bli lika beroende av bilen då allt är nära!

Jag vet att han kommer ändra sig. Om än det kommer ta ett tag. Men blir jobbigt i längden då han pratar om abort hela tiden..
  • Lizz85
    MeSaga skrev 2015-09-20 17:21:18 följande:

Förstår dig, kände samma när min karl höll på. Hans variant var "jag kan inte lova att vi kommer hålla efteråt", som att fyra barn skulle bli för mycket. Hela tiden drog han upp skräckscenario för hur det skulle bli efter barnet var fött med frågan "vad gör du då?!". Blev så trött och undrade varför vi inte kunde tänka positivt o ta smällarna när/om de kommer.

För saken är den att man är två om att göra ett barn men det är bara en som tvingas göra abort. Han försökte med allt som "du kommer ju komma över en abort" och "ingen kommer tycka det här är en bra idé". Jo, jag blir fortfarande arg bara jag tänker på all skit han hävt ut sig, men vet också att en stor del av det var ren rädsla / nervositet.

Min man jobbar i Norge och vi funderar också på flytt i vår. Bor på landet nu och vill närmare samhället. Tanken var att han skulle jobba i Norge 2-3 år för att vi skulle bli av med våra lån, han hann bara jobba där två månader när vi fick veta att jag var gravid. Så ja, tajmingen kunde vara bättre..

Jag har önskat sterilisering i samband med snitt. Hoppas det kommer gå igenom. Tredje sonen kom med snitt efter två kassa vaginala förlossningar där värkarna var klenare än klena. Nummer två kom med sugklocka efter att ha krystat 2.5 timme.

Oj så skönt att det inte bara är min man som reagerat så.. För detta låter precis som min gör...

Men jag har bestämt mig för att behålla det... Han kommer älska det, det vet jag...

Men blir så jobbigt då han hela tiden tjatar om att göra en abort.. Har förklarat att jag tänker inte.

Ja få väl se hur det slutar.. Antingen blir jag ensamstående fyrbarnsmamma eller så står han vid min sida hela vägen..
  • Lizz85

Min sa först. Jaha då måste vi skaffa en större bil...

Sen har han velat fram och tillbaka. Ena stunden verkar det som han vill ha barnet och nästan ta bort det...

Därav jag vet han kommer acceptera mitt val...

För innerst inne tror jag han är glad, kanske mest just lite rädd. Fast är väl jag med lite..

Hade börjat sälja bort en massa saker som gravid kläder samt spjälsäng och skötbord. Babyskyddet har då gått ut så det är kört på tippen...

För vi skulle ju inte ha en till än på några år..

Jag hoppas på det bästa i slut ändan...

• Lizz85

Ja precis. Bara se hur det slutar. Antingen blir man ensam stående eller så blir vi en familj med fyra barn...

Jo precis man behöver inte allt.

• Lizz85

Tror jag fått mannen att inse att detta barn kommer stanna. Han förstod mig. Han har hela tiden sagt att vi inte kommer ha råd (fast det kommer vi). Men igår kom det fram att han egentligen inte ville ha ett till...

Men tyvärr lite sent för det.

Men nu har vi lärt oss av våra misstag och det kommer INTE bli ett femte utan blir nog spiral efter fl!

• Lizz85

Mår illa till och från. Sen är jag jätte jätte trött...

Lite växtvärk samt lite ont i tissevårtan. (ammar yngsta än)

Har ischias samt foglossning. Något jag kommer få leva genom denna grav. Hade jätte besvärligt förra..

• Lizz85
    Moneal skrev 2015-09-25 20:23:42 följande:

Hej tjejer, smyger in lite här :)

Väntar förmodligen vårat 4:e barn och är beräknad till 25/5 (tror jag) har inte riktigt fattat detta ännu så i huvudet är jag inte gravid ;)

Har 3 flickor sedan innan födda 07,09,14

Så denna gången hejar vi på en pojk kanske ;)

Grattis och välkommen!
  • Lizz85

Har gått och blivit sjuk, fast undrar om det kan ha med graviditeten att göra!? Har frossa och ont i huvudet, ingen ork och jätte trött. Ont i rygg och nacke. Och mår piss har ätit massor på morgonen då jag bara mått illa och varit hungrig, varit på toa två gånger en gång hård nästa tvärtom... Helt mysko...

Sen har jag mått illa HELA dagen...

Har inte ringt bm ännu. Kanske dags snart!?

Skulle behövt ett ul för att konstatera rätt vecka då jag är osäker pga oregelbunden mens kraftigt oregelbunden. Mellan 23-35 dagar har jag haft.. Så svårt veta exakt!

Men utgår från en normal menstruation och är idag i vecka 7+4

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!