• Bibi84

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Gravid med nr 4 här också, har en -10, -11 och en -14. Har alltid tänkt att vi skulle prova på 4 barn, men så började vi slå ifrån oss den tanken. Men så blev jag gravid.
    Nu vet jag att detta blir den sista graviditeten, 4 är max för mig och min man! :) 
    Har bf 26 maj enligt fl, dvs. är i v. 5+5 (tidigt i graviditeten), men känner mig ju bara SÅ gravid. Magen är mega uppsvälld, har problem att gå i vanliga byxor på mitt jobb då jag jobbar på dagis och är mycket upp och ned. Så idag blev det en tur till hm för inköp av två mammabyxor. Ser nästan ut som om jag skulle vara i 4 månaden minst. Men är inte direkt illamående eller mega trött, som jag har varit dom andra gångerna.

• Bibi84

btw. många som skriver om att mannen inte varit så himla glad över graviditet nr4, och det var inte min man heller, men SOM vi har snackat om "man är två om att laga ett barn". Vi trodde två gången tidigare att jag varit gravid och då sa jag till min man att han fick gå och snitta sig om han inte ville har fler, men nej det ville han inte. Men nu har han faktiskt bestämt sig för att det kan vara en bra idé då jag blev gravid utan att ha sex på äl, eller vi råkade tajma det så bra med äl-2/3. Tanken slog oss inte för jag började känna av att magen började jobba och ömma bröst och jag kollade när jag skulle ha äl.
    Nu skämtar vi lite fram och tillbaka, och inga sura miner....vilket inte var den första känslan när jag kände av att jag nog var gravid.

Med resten av våran familj så vet jag att min pappa kommer att bli irriterad, haha... men inget mer. Vattnet gick i v. 31 med nr 2 och jag gick med bälte och kryckor med nr 3 sen v. 20. så han menar att jag inte borde bli gravid en gång till.

Men här är jag, gravid, så det är bara att acceptera.  

• Bibi84
    RobzMarley skrev 2015-09-30 19:23:40 följande:
    Välkommen och grattis! Ganska tätt då! är du förskollärare?
    stämmer. :) ser att du är precis en vecka före mig haha... 

känner att tiden just nu går ganska trögt på ett sätt, då jag känner mig så gravid, fast jag bara är i v6+2. gick lång tur idag och känner på insidan av låret vilket inte direkt lovar så bra. Har har stora problemer med bäckenlösning (foglossning) i förra graviditeten. Men tänkte kontakt läkaren för att bli hänvist till fysioterapeut, och om inte det hjälper blir det kiropraktor igen.
    märker att om jag inte får i mig mat när jag vaknar på morgonen så blir jag riktigt illamående. så bara att gå upp med en gång när man vaknar.
  • Bibi84
    RobzMarley skrev 2015-10-05 06:27:35 följande:
    Vad kul! Har dina kommit i tid?? Mina har kommit v.40+0, v.36+4 och v.38+5.

Tycker också tiden går sakta här. Inskrivning inorgon. Skulle vilja göra ett VUL dock o kolla så allt är bra
    Första fick jag på dagen, andra gick vattnet i v. 31+2 men fick det stoppat och födde sen i v.34, andra kom 1 vecka tidigt. (precis) haha... så har inte gått över tiden jag heller.

På måndag ska jag till läkaren (tidig inskrivning) antar jag, men måste dit för att få tid till fysio, känner av nu i slutet av veckan att bäckenet inte är helt med på noterna. haha...men men...bäckenbälte ska köpas in för at underlätta och stabilisera. Men ja...det är tidigt med bäckenproblemer, men kommer dom så kommer dom, bättre att vara ute i god tid än i sen tid. :) fler som känner av bäckenproblem alla redan?
  • Bibi84

vi hoppas på tidigt vul.... ska till läkaren på måndag. kommer droppa gå till den förra bm jag gick till, hon passade inte mig alls. Kom ALLTID för sent till jobbet, snackade till mig som om jag inte hade varit gravid tidigare (med 3;an) osv. så ska bara gå till min läkare denna gången tror jag.
    men vi kommer garanterat kolla kön, vi klarar inte att hålla oss, vi har kollat varje gång. :)

• Bibi84

ska på inskrivning i v. 12+0, dvs. i mitten av november. ska då också få gå till barnmorskan då. Har bytt barnmorska då jag inte tyckte om den jag hade i förra graviditeten.
    Tränar fortfarande ganska bra, men i förrgår trodde jag seriöst att jag skulle spy. Går på kickboxning, så ganska hög puls i en del perioder, och det kändes. :) fler som tränar?

• Bibi84

oj så mycket ni har skrivit...jag har bara varit så himla trött, och otroligt mycket på jobbet just nu. Glömmer massa saker hela tiden tycker jag, inte så himla kul, men jaja...sånn är det. 
    Alltså, några gånger i loppet av en vecka så tänker jag att det hade varit OTROLIGT skönt att kunna sova hela dagarna pga. tröttheten, men så tänker jag att det kan jag ju inte göra. Men snart får jag avlastning. Vi har bestämt oss för att ha en au pair som kan hjälpa mig med levering av barna på dagis och hämtning då mannen är mycket ute och reser med jobbet/ jobbar långa dagar ibland som gör att det krockar med mina arbetstider med sånn 5 minuter...så då blev beslutningen, au pair. Och då kan jag faktiskt ta mig 1 timmas blund efter jobbet dom dagarna som jag behöver det.
    Vi har inte tänkt göra KUB test om dom frågar....men dom brukar nog inte fråga här om man inte är 35+.
    jobbar alla här full tid?

• Bibi84

Oj, nu var det länge sen jag var inne. Ny dator och hade glömt lösenordet och allt.
    Ser att många går in i v. 22...själv blev jag flyttad FRAM 1 månad, dvs. istället för bf i

• Bibi84
    Oj, nu var det länge sen jag var inne. Ny dator och hade glömt lösenordet och allt.
    Ser att många går in i v. 22...själv blev jag flyttad FRAM 1 månad, dvs. istället för bf islutet av maj, har jag nu bf i slutet av juni. 
    Måste ha haft mf førsta gången och blivit gravid rätt efter det, ser ingen annan möijlighet eftersom annars skulle jag ha fått plus på grav test INNAN jag blev gravid. Men nu imorgon är jag i vecka 18+0, istället för v 21+5. 

Har väldigt jobbigt med mitt bäcken just nu, jobbar 50%, dvs. halva dagar.  Det ser ut som att det är en tjej som ligger inne i magen.

skriver mer sen när jag läst vad folk har skrivit. :)
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!