Inlägg från: Spartacus |Visa alla inlägg
  • Spartacus

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej alla mammor! Jag hoppas här finns rum för ännu en blivande 4barnsmamma. Jag har precis fått veta, och det var inte direkt planerat! Vi försöker smälta detta i smyg nu och se om vi kan låta bli att berätta för barnen så väntan inte blir så lång som sist

Vill bara kunna skriva ner det som jag ännu inte får säga högt: Jag är gravid! Så märkligt och mäktigt. Jag hade nog inte trott att det skulle bli 4 och inte så tätt

-08; -10; -14 och så -16 vad det verkar. Fullt ös! Massor av orosmoln... vilka är era? Vi har en 5 åring med myror i brallan som tar en del tid och ork...och illamåendet har blivit värre för varje barn. De 2 senaste förlossningarna var mardrömmar!

Annars gläds vi såklart åt att ta emot en ny individ!

• Spartacus

Tack för ert rara välkomnande! vad härligt med så många små friska gynnare på bild! Gör ni alla kub eller har ni automatiskt ultraljud så tidigt?

Hur gjorde ni med berättandet?? Sist sa vi så tidigt till syskonen så de hann ju avlida av väntan men så känns det väl alltid... men på jobb och till kompisar? Byter om på jobbet och det lär ju synas v 9 på mig, är redan svullen i v 5

Så facebookgruppen är helt trygg? Jag kan apselut inte avslöjas

• Spartacus

Hej!

Var inne här för längesen men "tappade tråden"

Jag är i v 10 m mitt 4e barn. Har en flicka född -08; pojke -10; pojke -14.

Ser diskussionen kring kön och jag tror att drömma och visionera är högst normalt. Jag har inte haft några önskemål tidigare men har ju åt andra sidan haft bägge könen så vet ju inte om jag känt annorlunda. Är fortfarande så chockad av graviditeten i sig så det här m kön tänker jag inte på förrän omgivningen nämner det.

- Vad hoppas ni på? Konstig fråga egentligen.. det är väl inget att hoppas på, det är ju redan klart från dag 1

Jag mår riktigt illa! några goda råd? Väldigt svårt att jobba...

• Spartacus
    söjsan skrev 2016-01-02 20:32:42 följande:

Hej. Läst här ett tag inte skrivit. Väntar mitt fjärde barn med bf 18/7. Förmodligen blir jag flyttad på rulle då jag hade äl väldigt sent. Jag har tre pojkar sedan tidigare. Hade gärna fått en flicka men har svårt att tro att det är något annat än en pojke till. Jag vet att en pojke kommer vara precis lika älskad. Även om jag nog alltid kommer önska en dotter. Precis läst dotter önskas och den är så himla bra. Bekräftar verkligen att man inte är tokig. Kan varmt rekommendera den.

Tröttheten är jobbig här med spartacus. Jag jobbar dygn. Och är yr och matt efter varje pass undra hur det ska gå... Extra ul inbokat 29/1 för å se så det inte är två ???? antar att jag inte är den enda som är himla stor redan från början nu fjärde graviditeten...

Trodde rulle var en cool förkortning

Jag var så svullen från början och fick både gaser och magkatarr av småätandet pga illamående så magen syntes direkt!

Är nu i v 10 och ligger här i gravid byxor

Fast har alltid haft tidig mage och tidiga sparkar pga framåtlutad ytlig livmoder. Är inte så länge sedan sist heller!

Bara jag slutar må illa snart så jag orkar nåt!!
  • Spartacus

Greifing;

Svar: En flicka till skulle ge balans.

All lycka till er och er lilla flicka i allt jobbigt! <3

Uppdatera gärna med hur det går för er... vilken vecka är du i nu??

• Spartacus
    Greifing skrev 2016-01-10 15:30:04 följande:

Vi har en toyota corolla verso. 7 sitsig men med 6 säten öppen så krävs en smal vagn. Blir en Emmaljunga viking för oss som det ser ut. Vi kommer sällan åka i en bil allihopa. Det är då vi ska iväg någonstans (längre resor)

Vill gärna ha en emmaljunga super nitro. Ska åka in på babyproffsen i slutet av denna månad och pröva och se hur det blir som i bilen och även då boka vagn. Förutsatt att allt är bra då. Det är skönt med fl garantin.

Vad skönt att det är bättre nu!

Vi har också en 7-sits toyota, osäker modell men verso typ... man kan fälla sätena så tror man kan få in de flesta vagnar (?). Då har man 3 säten i mitt och ett bakom... ja jag vet inte.

Jag gillar starkt viking dubbel ( behöver syskonvagn) men även kronans... men pengarna! :-/ kan kanske i nödfall tänka mig carenas som verkar vara bra och nu säljes billigt... svårt val!

Helst ska vagnen funka både på landsväg och i stan och vara lätt att fälla... inga krav här inte!
  • Spartacus
    Greifing skrev 2016-01-17 19:30:05 följande:

Foglossning här med men haft det ett tag nu. Helt sjukskriven för de sen v 16.

Men det är mitt minsta problem just nu! Då jag återigen ligger inne. Blöder från livmodern under moderkakan. Är sängliggandes och vi tar en dag i taget. Onda sd när jag kom in som jag fick morfin mot. Gjorde as ont! Blev dålig på de senare. Kräktes och yrsel from hell. Inga sd sen igår morse.

Dom avvaktar tills jag kommit över 22+0 (på torsdag) för att ev ta kontakt med Umeå.

Bara hoppas inget händer för då är det kört. Bricanyl kan inte ges då riskerar vi hela att hela moderkakan lossnar. Bara elände!

Ta hand om er flickor! <3

Enligt doktorn kommer jag inte gå hela vägen till 37+0 men ju längre desto bättre.

Hoppas ni andra få må bra! Kram!

Men gud! Vilken pärs, stackars er

Håller tummarna för er nu att ni får några svar och att medicinerna hjälper!

Välkommen Niyoh81! !

Idag var jag på första ul och är i v 13. Bf 30 juli, min födelsedag

• Spartacus
    Mamacitaa skrev 2016-01-20 14:59:11 följande:

Åh mys :) ksnake du får bebis i födelsedagspresent :D

Mjaa. . Det vet jag att jag inte får då jag har igångsättning ca en vecka innan som med min förra... de kommer fort mina, alldeles för fort!

Men mys blir det!
  • Spartacus
    lima76 skrev 2016-01-23 13:39:32 följande:

jag handlade förresten första bebisplaggen igår! Det kändes rätt stort :) 

Har inga bebiskläder kvar alls och det blir ju första ggn med en liten gosse. Jag köpte på mig lite second hand  i stl 62-68, tänkte det kan vara bra att börja lägga upp ett litet lager så blir det inte allt på en gång när bf närmar sig. Har ni andra börjat handla än?

Jag har bebis kläder i MÄNGDER "behöver" inget men brukar köpa några enstaka plagg som är bara just denna lilla persons... första plagget från BB t ex.

Det kommer... nojjar mer över barnvagn nu eftersomjag vill ha samma vagn som sist men måste ha syskonvagn
  • Spartacus
    Greifing skrev 2016-01-31 14:28:17 följande:

Hej! Vi åkte som sagt till Umeå v 22+0. I fredags 29/1 fölöstes jag med kejsarsnitt och våran dotter fick komma till världen i v 23+1. Jag blödde över 1 liter blod på fredag sen beslutades det om att det enda var att snitta. Hon mådde inte bra! Hade bajsat i vattnet och hinnorna var inflammerade pga av blödningarna. Hon fick blod då hon också tappat blod. Efter intuberingen och lite hjälp med allt så mår hon oförskämt bra. Hon vägde trots sin tidiga födelse 650 gram och var 29 cm kort. Vi är som sagt kvar i Umeå.

Inga hjärnblödningar eller nått annat oroväckande än. Hon är tapper våran Mini. <3

Jag kikar in och ser hur ni har det.

Men usch vilken tuff start för er alla

Ett stort varmt grattis till en tuff liten flicka! <3
  • Spartacus
    Bibi84 skrev 2016-02-07 20:44:27 följande:

Hur går det för alla här? 

Jag har upptäckt att ha sex är nog inte så himla bra för mitt bäcken då jag får så sjukt ont att jag inte orkar gå efter..... 

Någon mer än jag i den situationen...plus att lusten till sex är ju mycket större nu än vad den var förr. 

Ganska så irriterande. hahaha!

Zoey83 skrev 2016-02-07 22:20:08 följande:

Har ni tänkt att vara lediga något före bf?

Man har ju rätt till 7 veckors sammanhängande ledighet före bf.

Hur tänker ni kring detta, jobba in i det sista eller samla kraft&energi inför det kommande "maratonloppet"?

Sex hänger ihop med dagsskicket vilket i mitt fall varierar mellan himmel och helvete ni får kanske vanilja till det tills du inte har så ont?

Zoey83 men visst var de dagarna föräldradagar som försvinner? Minns knappt trots 3 barn ska snåla på dagarna iaf. Tar ut semester från 1 juni och tar då ut föräldradagar det som blir kvar... alltså från ca 1-20 juli. Kändes tidigt när vi lade upp det jag och chefen men m tanke på hur tungt det är i v 16 (!!) Så tror jag det blir bra. De 3 små man har tar ju också tid och energi och kan behöva lite sommar och bad innan jag häckar i skuggan med ett spädbarn ????

Har bf 30 juli men planerad igångsättning ca vecka innan...
  • Spartacus

Har sååå ååååååh mycket kläder eftersom min äldsta fyller 8 och har sparat och fått och köpt och ärvt en hel del genom åren... hinner aldrig använda 1/3 av kläderna... MEN vill ju ändå köpa några plagg som är bara för denna finns så mycket fint därute! Älskar retro och färgglatt och klassiska plagg lika mycket. Eftersom min bebis ska komma juli lär det bli sommarplagg

på fredag har vi ultraljud så då får vi se om allt är som det ska :-/ har känt så lite såhär långt, med de andra hade jag sprattel och små kickar från v 14- 15, första ännu tidigare! Nu är jag i v 19 och känner nåt pyttesvagt längst ner ibland, annars bara något som vänder sig när jag bär minstingen på magen

Och ser dom vill jag nog veta om det är en tjej/kille också. Det spelar ingen roll men lite kul!

• Spartacus
    Niyoh81 skrev 2016-02-29 00:39:23 följande:

Hej brudar.

Har i helgen haft väldigt mycket kramper i magen. Hela magen blir som en boll. Inte skönt. Märker att ja nu bara behöver börja gå lite så kommer kramperna. Sen även endel tryck neråt å mensvärk. Går in i v.23 på tisdag.

Ska till BM veckan efter påsklovet. Då blir de mätning av magen. :)

Känner typ nada från bebis men sammandragningar har jag sedan v 17 vid ansträngning lyckan!

Magen har varit stor och tydlig sedan v 12 så NÅGOT är ju därinne... och hjärtslagen har jag hört och bebis sprattlade i v 13 på ul då. Men är ärligt nojjig att bebis kanske är sjuk på nåt vis förhoppningsvis bara lugn...
  • Spartacus
    Zoey83 skrev 2016-03-03 17:48:33 följande:

Ja, min bm sa till mig att det är maxdos så de inte vill ge mig mer än så.

Men jag vill ju ha upp mitt järnvärde!!! :-/

Oj, jobbigt med täppa, finns det något du kan ta för att underlätta? Typ nässpray?

Hoppas det snart släpper.

Eftersom jag inte tål de höghaltiga järntabletterna (magen klappar ihop totalt) så tar jag 2 hemofer och en gravidtablett kvällstid. .. undviker mjölk/ kaffe/ the som förstör upptaget samt mer frukt och grönt då såklart det kan kanske hjälpa?

Imorgon ul och minsting har fått hög feber troligen sviter av mässlingvaccin... isf har jag 2 barn hemma från dagis och 1 Frita tjej att hämta också... hur gör man då? Vi har inga anhöriga i närheten och man får inte ha m barnen?
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!