FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
Hej! Jag har tre barn, tjej på 14 och två pojkar på 9 och 11 år. Min man gjorde en refertilisering efter att ha varit steriliserad och sen tog det nästan tre år tills vi blev gravida. Är i v. 18 nu och har bf runt 1 juli.
Vi blev minst sagt chockade då vi inte trodde det skulle bli något och jag ville inte försöka efter jag fyllt 35 vilket jag blir nu i februari. Började studera och drev företag samtidigt och helt plötsligt fick vi ett plus.
Har varit sjukskriven sen v. 8 på grund av blödningar och sammandragningar och nu foglossning så vilar massor fast min hjärna är väl inte riktigt överens med att vila mest hela tiden då jag är en väldigt kreativ och energirik person annars.
Vi gjorde Nipt i Malmö och fick finfina svar och väntar en pojke, nästa vecka ska vi på rutinultraljud.
Känner bebisen röra sig en del men mest på ena sidan och vi boar för fullt här. Vi har nu spjälsäng, bedside crib, barnvagn har vi köpt och ett skötbord håller vi på att fixa och ett annat har vi hittat på blocket och ska hämtas ikväll. Kläder är det en hel del av i garderoben, en del hade jag undanlagt, en del har vi fått tillbaka som vi lånat ut från tidigare barn, lånat lite av syrran och fyndat på second hand och rea. Speldosa i ett mjukdjur har han med som vi lägger på magen och spelar.
Iom. att jag inte kan göra särskilt mycket försöker vi bli färdiga med allt vi kan eftersom det tar längre tid och så sprider man ju ut kostnaderna med. Snart väntar husprojekt så fort vädret tillåter så då är det skönt att vara klar inne med.
Finns det några blekingemammor här så hojta gärna till, bor själv precis utanför Karlskrona?