• anjamila

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Har varit grymt oaktiv här...livet har liksom kommit emellan :-P Hoppas jag är förlåten och välkommen ändå att hänga här sista veckorna till förlossning.

Går in i vecka 38 idag. Har jobbat sista dagen- tack o lov för är såååå trött. Har nästan somnat bakom ratten varje dag denna vecka. Kommer inte ihåg att det varit riktigt så de andra gångerna.

Bebis är en spjuver som snurrar å har sig. Senaste kollen låg han i tvärläge...efter att ha haft huvudet nedåt gången innan...

Räknar kallt med att gå över tiden och nu få ett tag att ta det lugnt. (Läs göra klart allt som inte är klart typ tvätta bebiskläder och fixa i ordning) bf 2 juni

• anjamila

Killroy- Grattis! Hade också blivit irriterad på bm. Ge mig nån smärtlindring liksom!

RobzMarley - ja...de andra är födda 12, 8 resp 10 dagar efter bf. Jag är tydligen mysig på insidan haha

Det var nån som skrev om vatten efter förlossningen. För mig har det varit helt insane också...som att vaderna och fötterna skulle sprängas.

• anjamila

Åh grattis till bebisar!

Nu börjar man längta ännu mer själv. Skräckblandad förtjusning för förlossningen...visst gör det ont? Man hinner nog glömma.... Skulle nog ändå bli snopen om det snitt pga bebis i fel läge...

• anjamila

Har också massa saker jag måste hinna med innan bebis kommer! Som avsluta betygssättning för jobbet... :-P
    38+0 på fredag....men känner mig hyfsat lugn, jag hinner nog både det ena och det andra. Orosmolnet är ju dock att bebis fortfarande verkar snurrar rätt mycket. Ska till bm på torsdag och det lär ju bokas tid för UL och vändningsförsök och hela balunsen...

En sak som dock ger mig sammandragningar är att trycka på en akupressurpunkt i "vecket" mellan tummen och pekfingret. Om någon vill testa liksom. Är lite dålig på att förklara, så delar en länk.

startaforlossningen.blogspot.se/p/akupressur.html

De andra punkterna har jag inte testat...

• anjamila

Jag är inte på jobbet...men den som spar han har och eftersom jag har svart bälte i prokastinering så sitter jag och tittar på de sista elevarbetena nu...
    Det är bara jag just nu som har behörighet att sätta betyg i mitt ämne på skolan jag jobbar på. Siktar på att vara helt klar med detta på torsdag...

Ingen akupressur för mig förrän helgen alltså hahaha

• anjamila

Nästan klar med jobbet.

Och nu soffläge med de traditionsenliga sammandragningar....som de andra gångerna lär de väl hålla på i flera veckor innan de riktiga värkarna drar igång.

Jag känner ingenting...känner inte skillnad på huvud och rumpa eller knä eller armbåge. Tyvärr har bm också problem. Besök imorgon, det blir intressant.

• anjamila

Sov helt crappigt inatt. Kunde inte somna och första gången jag gått och lagt mig med något jag skulle kalla förvärkar och inte sammandragningar. Kunde till och med klocka dem...

Kunde inte stanna i sängen utan bullade upp mig halvsittande i soffan. Lol

Hoppas det inte ska vara så här i flera veckor nu. :-/

Vad gör jag när det är barntomt... förbereder för bebis, ser på TV och går ut när det är soligt.

• anjamila

Bibi84 Jag går in i vecka 39 imorgon, men de andra 3 har kommit en minst vecka över tiden... så det kan vara veckor kvar...

Imorgon planeringssamtal på sjukhuset då min bebis fortfarande snurrar runt och inte bestämt sig vilket håll han ska va på. :-P

• anjamila
    RobzMarley skrev 2016-05-20 06:26:33 följande:

Vaknade tolv av en ond värk. Började tajma. Halvt regelbundet men inte samma styrka och inte ökande... Sen blev det längre och längre mellan dem och de ebbade ut. Så väldigt starka förvärkar som det inte blev något av. Snopet minst sagt ???? Höll på i 1,5 h.

Så hade jag i förrgår kväll när jag skulle somna. (Klockade också) Sjukt irriterande när det inte blir mer av det...
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!