FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
Hej allihop, jag har varit inne och läst ibland i tråden. Tror jag känner igen RobzMarley från någon tråd jag hängde i förra graviditeten. :)
Jag är iaf 39 och väntar mitt fjärde barn, är i vecka 15+5 idag. (enligt kub 16+4)
Jag har tre tjejer innan, födda 04, 07 och 12. Barnmorskan gissade på en liten kille under kub-ultraljudet men vi vet inte säkert förrän rul i januari.
Jag har haft en ganska kämpig start på graviditeten, med psyket.. Jag har två tidiga missfall bakom mig, ett innan förra bebisen och ett precis innan denna bebisen, och jag kunde bara inte släppa katastrof känslan den här gången. jag har mått väldigt illa med alla fyra dessutom, så illa att jag varit sjukskriven fram till vecka 12. Inför Kub var jag helt inställd på att det hade gått åt skogen/skulle gå åt skogen. Så när ultraljudet visade en frisk liten bebis och vi fick bra siffror brast det för mig och jag bara grät. Sen dess har jag mått bättre, varit glad och typ berättat för hela världen att vi ska ha en bebis till sommaren. Och struntat helt i de som haft åsikter om antalet barn i familjen.
Men i går ringde min bm upp och berättade att urinprovet jag lämnat in i veckan visade att jag bär på gbs och att jag skulle få pencillin-dropp under förlossningen och god jul, typ. jag har bara vagt hört om gbs innan och började googla och nu känner jag mig helt slut i både kropp och knopp.. Har bestämt att ringa efter helgen och se om jag kan få en tid hos någon kunnig människa som kan gbs och kan svara på mina frågor. jag har förstått att överlag är det väldigt olika behandling beroende på vart man är, jag ska tex inte behandlas alls nu trots att de hittade i urinen. jag har hängt upp mig helt på meningen att det "i sällsynta fall kan gå över till fostret redan i magen och orsaka fosterdöd". Hur tar man sig igenom en graviditet med det hängande över sig?
Förlåt, det här blev långt och inte särskilt muntert, hoppas ni har överseende...