Inlägg från: RobzMarley |Visa alla inlägg
  • RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Åh! Vad roligt att höra!! Härligt! Vad bra att du åkte in oxh inte gav dig!! Mysigt att se bebis!!

Greifing skrev 2015-12-07 19:58:18 följande:

Tillbaka med försiktighet. 

Inatt kom det mer av blödningen som mestadels består av gammalt blod, men jag fick nog. Nu vill jag ha svar på varför. Så jag åkte in på sjukhuset. Vart skickad till KK (varit på spec mödra förut) där en läkare och hans student började med att titta på bebisen som mår precis som den ska (Vad den har växt och det var kullebytte race därinne) Han kollade moderkakan som låg i bakvägg men han kunde inte avgöra själv om den låg för livmodermunnen. Så han hämtade in en överläkare som kollade både på magen, vaginalt och kunde se att den ligger för livmodermunnen. Äntligen! Halleulja! Nu vet jag varför jag har blött i 4 v. Det var kanten kvar så hon trodde att redan vid RUL skulle den ha flyttat på sig. 

Jag tar dessa ord och andas lugnt. Nu har jag fått svar! Jag är även heltidssjukskriven pga foglossningen. Ta det lugnt och försöka njuta kan jag väl? 

Jätte fina magar ni har Har också en rejäl boll på magen. Så mysigt. Mer en typisk tjejmage skulle jag säga. Är lite rundare i kroppen denna gång med än vad vad jag varit med dom andra.

Dock känner jag inte av Mini lika mycket som jag såg på skärmen. När dom kollade livmodertappen/munnen så såg man i högra hörnet en liten spexare och jag börja skratta. Det var svårt även för läkaren att koncentrera sig.

• RobzMarley
    Kristalii skrev 2015-12-10 10:10:47 följande:

Hej, får jag hoppa med här? Väntar oxå nr fyra. Är i vecka 16.

Vissa dagar är jag dock så osäker på om det verkligen var rätt beslut att skaffa en fyra. Maken var ju med på det, men när graviditeten väl var ett faktum så var han inte direkt glad... Just idag är jag mer osäker/nervös/mår dåligt/funderande än vanligt. Rynkar på näsan Jag vill bara snabbspola så bebisen är här. För vem kan låta bli att tycka om en bebis?! 

Är så orolig över vad vissa i omgivningen kommer tycka (har bara berättat för ett par nära vänner än). Och hur det kommer gå. Det blir i mina ögon verkligen en stor familj... Praktiska saker som får vi plats i huset, ryms inte i en vanlig bil, kommer vi orka skjutsa till allas aktiviteter, hur hinna med allt?

Var/är ni helt säkra på att det var rätt beslut att få fyra barn? Har ni känt er osäkra på ert beslut?

Jag velade också mycket innan vi bestämt oss. Men nu tänker jag inte på det så. Alla vet och vi har faktiskt för en gång skull bara fått positiva kommentarer. Bortsett från chefen som på skoj sa "hade ni inte tillräckligt?" Haha. Men på ett skämtsamt sätt och det för det är svårt att hitta ersättare
  • RobzMarley
    Lizz85 skrev 2015-12-12 15:50:59 följande:
    Foglossnings test? Han klämde bak i ryggen lite och kollade min gångstil!? Har dock kraftigt mycket mer ont nu än då. Vissa dagar kan jag ju knappt gå..

Har tom börjat få sammandragningar inga onda men lite obehagliga.

Och jag undrar hur länge till jag orkar! Detta med vardagssysslor som tvätta städa osv är inte prioritera ett eller två eller tre. Det ser mer eller mindre ut som ett bombnedslag hemma.. Och inte för att tala om tvätt högen...

Har städat ett rum idag. Ett endaste rum. Sen orka inte jag mer...

Nä blir nog att gå ner i tid efter jul och nyår. Tagit semester samtidigt som gubben så hoppas jag får lite vila då.. Hur mycket man nu kan via under jul och nyår!
    Men fy stackare!! Jag har blivit lite piggare nu oxh orkar mer under dagarna. Men sen somnar jag med yngsta vid halv åtta... Då är så tråkigt. Hinner liksom inte alls med att sitta själv en stund med mannen. Eller för all del se ett helt vuxenprogram...

Fogarna har jag med fått problem med. De lugnade sig lite när jag bytte till låga skor och började tänka på det sjukgymnasten sa till mig under förra graviditeten. Små övningar och sånt. Men vissa dagar är det rätt rejält och jag vaggar fram. Måste köpa ett nytt bälte.

Vad rekommenderar ni?
  • RobzMarley

Jag har lite tankar som man kanske inte direkt pratar om så.

Jag blev gravid ganska fort efter mitt första barn. Förste sonen har alltid varit väldigt mammig och behövt så mycket närhet. Sen var han mitt första och han var liksom min bebis, även om han hann bli 1 år och 10 mån innan lillebror kom. Jag mådde rätt dåligt i början av den graviditeten. Kräktes osv. Vilket gjorde att jag trodde att det skulle bli en tjej. Och alla sa nu är det dags för en lillasyster osv osv. Jag blev väldigt inställd på detta och RUL blev en chock. Det låter konstigt nu, även i mina öron. Men det var det verkligen. Jag blev ledsen oxkså för dottern jag "förlorat" och det tog några dagar för mig att svälja.
    Sen blev jag så inställd på att eftersom det är en pojke kommer jag att få en likadan som jag redan har. Jag mådde sämre, fick mycket sammandragningar. GBS konstaterades och det sattes in antibiotika. Men när en kur var slut började det igen. Fler SD. Det ökade o ökade. Så höll det på mellan v 20-30. Sen i vwcka 31 satte det igång. Jag hade varit hos gyn dagen innan för att kolla upp en ev avampinfektion. Då var tappen stängd och oförändrad. Efter den natten med onda SD fixk vi åka in. Jag var nu öppen 4 cm. Jag blev inlagd fick sprutor osv.
    Det lugnade sig oxh SD han med sig. Men jag fixk stanna på sjukhuset.

UTAN min lille kille hemma som var så mammasjuk. Det var så jobbigt.

Allt detta gjorde att jag liksom inte tog till mig bebisen i magen som jag hade gjort med ettan. De lyckades hålla honom kvar ända fram till vecka 36, då kom han. HELT olik sin bror. Liksom inte lik någon. Jättesmal med stora ögon stor näsa och mun. Prematurt utseende. Storebror var så söt när han kom ut. Såhär liksom inte ut som bebisar brukar utan var så slät i hyn osv. Eller vad man ska säga. Det tog mig flera dagar att liksom förstår att det också var mitt barn. Och kärleken fick växa fram. Vilket den gjorde. Och han är den som har mest charm av alla mina tre.

Men det var en hemsk graviditet och en hemsk början. Jag vill aldrig mer känna så.

Nu är jag rädd att det ska bli så igen. Yngsta barnet hinner visserligen bli nästan 4 år när bebis kommer. Men jag är hennes allt och har varit sen hon föddes. Hon går inte till andra gärna. Hemma här är det bara jag som gäller. Och jag tror det blev annorlunda då eftersom då var mellersta 4,5 år och störste 6,5 år. Sen var det en flicka vilket var nytt.

Men jag är så rädd att det ska bli så igen. Att jag inte har mer kärlek och tid. Att kärleken inte känns självklar direkt.

Jag har lite svårt nu att ta till mig graviditeten. Tror det ör för all spänning runt om vad jag trodde att folk skulle säga osv.

Förlåt det blev jättelångt. Behövde nog bara skriva av mig...

• RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2015-12-13 19:32:53 följande:
    Har I get bra svar på dina funderingar. Men hade GBS andra graviditeten o de var ett hela springandes på sjukhus. Blev igångsatt 2 dagar innan bf och lillan vägde rätt lite till skillnad från storasyster. Blev dock inte lika allvarligt som ditt.

Men vill iaf skicka över en massa kramar *
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Tack <3
  • RobzMarley
    Kristalii skrev 2015-12-13 21:50:54 följande:
    Jag känner igen mig så mycket i det du skriver. Du är inte ensam om dina tankar.
    Tack

Egentligen är det kanske lite dumt för med så här många barn vet man. Jag visste inte med bara ett barn att man kunde älska fler. Det vet jag ju nu...
  • RobzMarley
    Greifing skrev 2015-12-18 15:15:17 följande:

Hur mår ni?

Jag har varit inlagd på sjukhus 2 dygn. Fick störrblödning som inte stoppades så fick mediciner mot det. Gjort UL nr 7 & 8 under denna graviditet. Mini mår bra tack och lov. Blev hemskickad igår med ändringar på min medicin och strikt att ta det lugnt.. Jag hoppas jag slipper åka tillbaka innan RUL 5/1. Vill vara hemma med familjen såklart.

V 18 idag. Tiden går så fort ändå. Hoppas det fortsätter så! Håller tummarna för er som ska på RUL nu i juldagarna <3

Men stackare! Fy det ör jobbigt att bli inlagd. Så skönt att allt är bra med bebisen!
  • RobzMarley

Spännande det där med uträkning. Jag är fem dagar bakåtflyttad. Det var jag sist också med dotter. Men tänker som ni på det där med att såfall ha testat positivt väldigt tidigt. Jag testade på äl +10. Svaaagt svagt +9. Är jag då fem dagar bak liksom... Hum. Tja.

Vi såg första sparkarna utanpå magen igår! Både mannen oxh jag!

• RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2015-12-22 00:28:27 följande:

Sist plussade jag äl+10 med testa tidigt gravid sticka denna gång med cb de vanliga tester på beräknad bim. Svagt men synligt

.aja vi får se ;)

Åh men va kul :D

Maken min fick känna för nån dag sedan hur vild bebis är där inne :)

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Roligt!!

När har du BF??
  • RobzMarley
    Greifing skrev 2015-12-22 17:22:41 följande:

Gud vad mysigt att känna på utsidan. Jag känner så lite än. Med Stella kände mannen utanpå 17+1 trots moderkakan i framvägg. Denna gång ligger den i bakvägg. Dock misstänker jag att jag har mycket fostervatten.. Det sa dom även om dom inte mätt att det finns en del fostervatten. Är idag 17+4. Min livmoder går ovanför naveln.. 2 veckor kvar tills man får några svar på alla frågor. lyssnar också och det är ju full fart så det behöver jag inte oroa mig för att det inte är aktion.

God jul på er och gott nytt år!

God jul på dig med!! Åh denna väntan!! Snart snart!
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!