RobzMarley skrev 2016-03-09 20:31:21 följande:
Så skönt!! Tror jag råkade stöta på dig på instagram nyss. :) genom en sån soda du vet typ blivande mammor eller Ngt i den stilen. :)
Ja, alltså läkaren ringde upp idag. Han var liksom "kan du jobba?" Som inöverhuvudtaget. Sa att jag tänkte 25% var lagom t att börja med. Har bra tider redan liksom. Så han sjukskrev mig på 25-% mars ut. Nytt besök då sista dagarna den månaden.
Så berättar jag för kollegorna under morgonrasten... En bara "FK kommer aldrig att godkänna det. De anser att lärare kan jobba sittandes. De sjukskriver bara om man har havandeskapsförgiftning typ". Kändes liksom så tråkigt. Jag har gått o velat o känt ångest o stress för detta och tagit steget då jag helt enkelt inte orkar mer. De sena dagarna kan jag inte göra ngt alls när jag kommer hem. Och dagarna är generellt tunga.
Så när jag kom upp till mig bröt jag ihop. Tårarna bara kom. Jag kände att nä jag får ringa läkaren o be honom ta tillbaka intyget. Så hade jag nästan samlat mig helt så kom min chef. Hon var så snäll och sa att det var klart jag skulle ner i tid. Jag skulle tänka på mig först. Så då kändes det ok igen. Se hur det är. Oavsett om jag får avslag från fk så fixar vi att jag går ner 25%. Men tänk om jag behöver gå ner mer sen och inte får pengar.. :/ suck.
Jaha haha vad roligt :)
Vad heter du där?
Men vilken jobbig sits du är i :-/
tycker det är jätte dåligt om du knte skulle kunna bli sjukskriven av fk för det!
Jag menar, att sitta ner är inte altid en lösning.
Du måste kunna ta dig upp ur stolen oxå.
Jag med min foglossning har generellt mer ont av att sitta stilla, står hellre så länge jag kan, men gå är jobbigt, har ju stöd i form av kryckor.
25% är ju inte mycket att begära heller.
Har du ansökt om gravid penning?
Hoppas det löser sig för dig <3