Kristalii skrev 2016-05-13 12:02:21 följande:
Det känns som om jag är den enda som inte gillar första duschen. Nu kanske det är trevliga duschar på andra ställen men gammal dusch, trångt, varmt, draperi som fladdrar, blod överallt, svårt att röra mig. Det är de minnen jag har av den där första duschen.
Jag undviker att läsa om förlossningsvården, men visst har jag läst skräckhistorier som en inte fattar att det verkligen får fungera så....
Tar ca 40 min för oss, helt ok.
RobzMarley skrev 2016-05-13 15:05:17 följande:
Så känner jag lite med. Inte jättetrevligt badrum liksom och man är öm och blöder. Första minnet m äldste sonen när jag spruckit o fick ta handduschen över toan när jag kissade för det sved så mkt.
Jo, visst är det så också, jag menar nog mest känslan av lättnad, att det är över och allt har gått bra.. Fast duscharna i krstd har varit rätt ok också..
det sved för mig med efter första dottern så den där handduschen minns jag med.. Jag gick sönder på en slemhinna, behövde inte sys men fy vad det gjorde ont, både under krystningen och sen när man skulle kissa de första två veckorna eller så, sved som attans..
RobzMarley skrev 2016-05-13 10:57:37 följande:
Försöker få tiden att gå här. Har varit igång mycket. Rensat i trädgården, gjort ärenden mm. Också målat. Utemöblerna och lite pallkragar. Planterat och lite sådär. Så har varit rätt trött på kvällarna men sover inte toppen direkt. Det har varit lite grejer inplanerade också. Inte för att jag orkar egentligen men skönt att fylla dagarna med
något. Yngste sonen hade konsert tmed sin klass. Vilken mamma grinar? .. Jo, hon den höggravida såklart. Sen hade vi trivselkväll/familjekväll på förskolan igår. Idag grillning hos mina föräldrar och imorgon ska mannen med äldsta barnen o se MFF. Söndag ska vi till Österlen och svägerskans sommarhus. OM det inte blir regn så då kommer alla hit istället... Jippi... Städa o fixa liksom...
Måndag lugn. Tack o lov. Tisdag o bm. Ska få göra hinnsvepning om jag är mogen... Tänk om jag inte är mogen! Panik.
Känner absolut inte en tillstymmelse av något tecken på att fl skulle vara nära. Alls. Deppigt.
Ska försöka vila nu fram t ett när huliganerna kommer från skolan o det är dags att hämta minstingen på fsk.
38+2 idag.
Just det.. Jag känner inget men idag gör inget om bebis inte kommer.. Fredagen den 13:e
jag sover som allra bäst tidigt på morgonen, typ när man måste gå upp för att köra barnen till skolan.. tar väl så lång tid att slappna av ordentligt för att hamna i djupsömn. Får jag somna om då istället för att gå upp är det såå skönt..
Tror söndag skulle vädret vända (här iaf) och dippa ner till typ 11 grader igen.. :( Hoppas solen skiner på österlen iaf..