-
jo, det är det! folk måste ju tycka att jag är galen. Men har lite grejer som händer nu framöver, så på ett sätt hade det passat bra att bebis kom nu. Mannen ska till Indien på onsdag, borta i 4 dagar. Men han har ju klart sagt att om jag tror att det kommer bli barn när han är borta så drar han inte. Plus att han ska in och op i huvudet i juni. Sen att jag enligt gravtest skulle ha bf den 28 maj, och inte 29 juni. :) Nog därför jag känner att nu passar det bra. Konstigt att förstå kanske, men jag vet att barnet har det bra i magen och ju längre hon får vara där så får hon växa och bli stor.RobzMarley skrev 2016-05-14 20:52:05 följande:Vet inte minsann.. Men 34+0 är väl lite tidigt även om hag förstår dig helt ????
-
MEN GRATTIS!!!! va kul att det börjar bli bebisar här.Zoey83 skrev 2016-05-15 16:00:47 följande:
5/5 fick vi en pojke, 3335g och 50cm, helt perfekt!!
Dessutom hann vi med god marginal till förlossningen (denna gång) vilket var oerhört skönt!!
Jag hann få droppen (pga GBS) och vi fick en fantastisk!! barnmorska.
Vi hade förberett oss väl med en bok "föda utan rädsla" kan verkligen rekommendera den boken!!!
och med förlossningsbrevet med önskemål mm.
Jag klarade mig med bara lustgas, använde annars boll, gåstol, avslappning, andning, rösten och tankens kraft. Min sambo var ett fantastiskt stöd!!
Men så ont! det gör, blir alltid lika chockerad.
Denna gång spydde jag genom näsan när jag krystade ut honom (ursäkta äckel detalj).
Det var så skönt! när det var över.
Så fantastiskt!!! vad kvinnokroppen kan klara av alltså!!!
Idag har formen inte varit helt på topp.... börjar känna mig som jag var på kvällen om fredagen. Uppstoppad, men att magen jobbar för att sen tömma mig.... så ser inte fram emot kvällen/natten. Har inte haft ro att kunna sova/vila ordentligt på två dagar nu, kroppen är i en konstig fas.
-
Tror att delar av slemproppen går, men har bara opptäckt att den verkligen har gått med första barnet. Men igår tror jag faktiskt delar av den gick.
Ligger nu med förvärkar...som vanligt! måste vara sperma som gör att det börjar, för det var inte så att jag var så väldig aktiv om jag ska vara ärlig.
älskar värmen, den får mig bara att må bra faktiskt, fast jag vill sova svalt. :)
Har sovit dåligt i natt pga. yngsta sonen. vaknar så otroligt lätt nu för tiden och har svårt att somna om.
Idag kommer äntligen vår au pair tillbaka, så jag kan sova ut på morgonen när jag behöver, ren luxus.
Imorgon är det 17:e maj här, och det är ju hur stort som helst i norge. Ungefär lika stort som midsommar är i Sverige. Barnen använder bunad (folkdräkter), dom vuxna också, men jag har ingen och inte heller min man. Men om jag ska ha så är det nordlandsbunad. den är väldigt fin. Nästan alla som konfirmeras får en bunad av sina föräldrar, och den använder dom på bröllop, dop och 17:e maj.
Nä, nu ska jag vila lite till, och SÅ damsuga.
-
För en fin dag, har både fått måla lite på staketet på terassen, damsugit, fixat babyskyddet (tvättat det) och ordnat i huset. Väldigt skönt, så nu ska vi ut och äta middag, jag och mannen, få lite egen tid. Ser så fram emot det. :) har varit jättefint väder idag, lite blåsigt bara.
Hur har ni det som börjar närma er BF? -
Får också en hel del förvärkar av spermierna, måste ta alvedon för att kunna sova eller slippa ha så ont.RobzMarley skrev 2016-05-17 09:30:04 följande:
Så besök hos bm avklarat. Min ordinarie var inte där och jag höll på att börja gråta då min bm lovat mig en hinnsvepning. Så jag säger det och bm svart att hon kunde försöka men att hon hade korta fingrar så det var inte säkert hon kunde nå.... Skulle kunna gråta igen.
Men det gick och det gjorde inte ont (men då vet jag inte hur väl hon har svept runt).
Kvar knappt 2cm av tappen och hon kunde tänja till 3 cm. Så sa hon hem och ha sex och ligg kvar med en kudde under rumpan en halvtimme. ???????????? Haha får testa ikväll. Känner ingenting nu iaf.
Vecka 38+6 (samma dag som vår dotter kom på)
Sf mått 36
Blir tokig. Har en ny tid om två veckor... Hurra.
[/
Spännande!!!! Mys ordentligt och länge ikväll. Haha
Idag har vi firat 17:e maj. Jag har suttit en del och inte gjort så mycket annat än att äta mat. Hahaha.... Nu är vi alla trötta och degar inne.
Imorgon ska mannen flyga till Indien, så kommer han hem på tisdag nästa vecka. Jag ska ta det VÄLDIGT lugnt denna vecka. Tycker att dagarna ändå går ganska fort. Känns som söndag, men är ju tisdag.
[quote=76632275][quote-nick]Mamacitaa skrev 2016-05-17 11:33:38 följande:[/quote-nick]
Spännande :)
Hoppas sexet sätter igång de nu ;)
Jag får hemska förvärkar av sex o hoppas de kan hjälpa till o sätta igång de sen :)
-
såg att mitt svar på det du skrev hamnade inne i citatet. hahaha... så spännande. Du måste ju bara berätta hur det går. :)RobzMarley skrev 2016-05-17 09:30:04 följande:
Så besök hos bm avklarat. Min ordinarie var inte där och jag höll på att börja gråta då min bm lovat mig en hinnsvepning. Så jag säger det och bm svart att hon kunde försöka men att hon hade korta fingrar så det var inte säkert hon kunde nå.... Skulle kunna gråta igen.
Men det gick och det gjorde inte ont (men då vet jag inte hur väl hon har svept runt).
Kvar knappt 2cm av tappen och hon kunde tänja till 3 cm. Så sa hon hem och ha sex och ligg kvar med en kudde under rumpan en halvtimme. ???????????? Haha får testa ikväll. Känner ingenting nu iaf.
Vecka 38+6 (samma dag som vår dotter kom på)
Sf mått 36
Blir tokig. Har en ny tid om två veckor... Hurra.
Jag har kommit på nu, bättre sent än aldrig, att man känner ju ALLT vad som händer med kroppen nu med nr 4. Alltså, när man har lite mensvärk och behöver gå på toa 3 gånger på 1 timma så är det helt normalt när huvudet sjunker ännu längre ned i bäckenet. hahaha... Jag kommer nog ha lite förvärkar, sd och mensvärk, en del toa besök flera veckor innan fl. Har faktiskt känt efter när jag har duschat, och kan känna huvudet på insidan av livmoderväggen. Behöver inte känna så himla långt in för att känna. Någon mer som har känt efter? -
[quote=76635912][quote-nick]RobzMarley skrev 2016-05-18 11:20:23 följande:[/quote-nick]
Så märkligt! Haha
Ja, jag ska rapportera! Lite slem igår och lite slem idag. Så kanske ngn bit av slemproppen. Stor skillnad mot de rinnande flytningarna jag haft de senaste tio veckorna. Så kanske. Men störigt för det kan ju dröja två veckor till och tom ombildas. Typiskt haha
Kan hålla med om att man verkligen känner mer nu. Säkert att man känner igen. Men jag minns så dåligt hur der t varit med de andra sista veckorna.
Jag känner också efter. Lättast i duschen. Känner också huvudet väldigt direkt. Det är inte lång bit ut de ska allså! Häftigt!
Ska iaf be mannen om en till färdknäpp ikväll haha tror inte han blir ledsen.
[/
Nä...dom brukar inte säga nej direkt när man frågar eller ger hint. :)
Har dom vanliga symptomen: molvärk mest, och som att barnet kommer längre ned..... Detta känner jag genom ofta toa besök av nr 2 och bakre bäcken. Rörelserna är ju längre ned i magen också. -
PRECIS så har jag! alltså, mina förvärkar känns ju som riktiga värkar, dock når dom inte samma topp och så försvinner dom när jag tar två alvedon. Måste röra på mig eller sitta på en boll. Obehagligt att ligga eller sitta stilla. Orolig i kroppen.Mamacitaa skrev 2016-05-18 19:11:17 följande:
Jag tror min lilla vänt på sig. Känns som så..så tänkte ringa bm imon.
Är det fler som har förvärkar som känns i ryggen och ner mot låren? .. När mensvärken kommer känns det precis som innan mensen ska komma.. krampar o gör att jag inte kan sitta still :/
Den där känslan precis innan mensen ska komma har jag nu haft av och till i några dagar. Idag har jag haft det hela dagen. Får se imorgon.Är inget besök till varken läkare, bm eller gynekolog. Min bm är fullbokad och jag har min nästa timme den 1 juni. Men ska till gynekologen för ett tul nästa vecka den 25. -
Jag ringer helt klart fl när jag känner att det verkligen är på g, haha...är som många flest...vill ju inte ringa, komma in och så bli hemskickad. haha...FAST, bättre att ha kollat en gång extra än en gång för lite. Men ska ta det väldigt lugnt nu i alla fall. Inga stora grejer ska göras. Idag är planen att ligga i sängen HELA dagen och bara dega. Ska hämta upp lite mer mat nu och så se på film. :)RobzMarley skrev 2016-05-19 06:45:51 följande:Men du borde ringa oxh trycka på! Eller ring fl när de väl kommer.
Vad gör ni om dagarna när barnen inte är hemma? -
vecka 34+4, dom värsta förvärkarna kommer ju helt klart efter samlag, och har märkt att det är spermierna som startar dom, inte själva sexet faktiskt. Har nämligen provat att inte vara "aktiv" hahaha...och då kom förvärkarna.Mamacitaa skrev 2016-05-19 09:00:29 följande:Precis samma känsla här. Jag får vagga o koncentrera mig när förvärven kommer. Alvedon funkar här med o sen en dusch lindrar men sd kommer ändå.
Vilken vecka är du i nu ? :)
Idag blir det till att vila.. ska sova en stund när lillan ska sova tänkte jag. :) så tråkigt väder idag så har ingen lust att gå ut nu.vilken vecka är du i? inte kul att gå med förvärkar och sova dåligt i flera veckor. Man hade ju hoppats på att förvärkar och dålig sömn betyder...du föder inom 24 timmar...men nä, det stämmer ju inte direkt.anjamila skrev 2016-05-19 09:03:24 följande:Sov helt crappigt inatt. Kunde inte somna och första gången jag gått och lagt mig med något jag skulle kalla förvärkar och inte sammandragningar. Kunde till och med klocka dem...
Kunde inte stanna i sängen utan bullade upp mig halvsittande i soffan. Lol
Hoppas det inte ska vara så här i flera veckor nu. :-/
Vad gör jag när det är barntomt... förbereder för bebis, ser på TV och går ut när det är soligt.
stort sett så står jag upp med barnen och äter tillsammans med dom, sen blir dom tatt till dagis och jag lägger mig i sängen igen för en extra vila. Sen har jag besökt mitt jobb ev. olike ärrenden som fysio, bm och läkarbesök. har inte haft någon dag där jag har "legat i solen" och njutit, då har jag målat staketet, som nu FAKTISKT är nästan färdigt, sista finishen bara. Men brukar ta 1-2 vilor om dagen när barnen är på dagis faktiskt.RobzMarley skrev 2016-05-19 09:05:11 följande:Nej ellerhur. Varför känner man så? Att man inte vill ringa eller komma i onödan? Är likadan.
Jag går upp vid sju typ. Ser till så killarna får frukost och kommer iväg t skolan som ligger intill. Sen går jag m dottern till förskolan vid 9-10. Har kört bil den lilla lilla biten nu ett tag för fogarna. Men börjat gå nu för att få igång det... Sen hem. När det var varmt satt jag i solen och grejade i trädgården. Nu när det varit kasst väder har jag bara legat i soffan egentligen. Ätit vilat. En snabbis på H&M i måndags. Och kanske handlar ngt litet. Annar inget. Sett film o serier.
Sen hämtar dottern vid ett halv två.
Ni??
Någon serie du rekomenderar? Brukar se på greys, code black osv.