lima76 skrev 2016-04-01 11:07:55 följande:
Vad jobbigt! är det en kronisk sjukdom eller "bara" under graviditeten?
Hoppas du får ordning på flytt och allt!
Visst är det konstigt när man blir flyttad när man varit så bergis på tiden själv?! Den här gången blev jag flyttad tre/fyra dagar men på "rätt" håll och dessutom är jag inte bergis på ÄL eftersom jag fick ett missfall i somras, sen en mens emellan och gravid igen. men förra gången hade jag stenkoll och efteråt att hon fötts är jag ännu mer säker på att mitt datum var mer rätt än UL.
Var bara öppen med din nya BM och förklara oron över att gå över, hoppas du får en som är lyhörd!vet inte om jag vågat mig upp på en cykel nu :D är så himla längesen och jag känner mig så klumpig. Men att cykla ska ju vara en snäll aktivitet vid foglossning, bättre än att gå så för fogarnas skull behöver du nog inte vara orolig.
Vi har också strålande sol idag, så härligt! fast blir nog mest en innedag ändå för vi började flytta mellandottern in i hennes nya rum igår och där är massor att sortera..
Det är inte kroniskt utan bara kroppen som reagerar negativt på graviditeten,har haft det med 2 av 3 barn hittills och väntar nu på det en 3:e gång, känner trycket på höger sida,det ömmar och bränner och klådan samt lite andra varnings signaler.
Fick op bort gallblåsan1 månad efter andra barnet pga hepatosen.
Ja jag hoppas det blir bra, risken finns ju att allt sätter igång när flytten är över och lugnet sätter in haha, går man efter mitt eget datum är jag ju I vecka 38 när vi flyttar.
Ja jag måste nog vara det, kommer gå i Laholm och föda i Halmstad så kommer ha 4 mil till fl, lite mer än nu.
Det är oxå en liten oro då maken ej har körkort, och jag vet inte hur körduglig jag själv är i de veckorna ;)
Cykla är ett big nono för mig, men känner man inget i fogarna så är det ju okej :)
Här uppe är det snö blandat regn och sol, riktigt April Väder :)