• Bibi84

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

RobzMarley skrev 2016-05-19 11:26:36 följande:

Hur var det med fosterrörelser? Hur många ska man känna i timmen?

ska man känna fosterrörelser varje timme??? alltså, så länge hon har typ 2-3 gånger om dagen sånna gymnastiktimmar i magen så är jag glad. hahaha
  • Bibi84
    killroy skrev 2016-05-19 10:30:14 följande:

Hej tjejer!

Börjar komma in i lite rutiner här hemma nu, lilleman 1 vecka gammal idag. Vi fick väl inte den mest ultimata starten som 4 barnsföräldrar då 2 åringen åkte på feber och öroninflammation samma dag som vi kom hem från BB, sen så small det till i min mans rygg och han fick ryggskott!! Så det har väl främst varit den nyförlösta som har fått rådda runt hemmet så gott det har gått. Men nu är 2 åringen frisk efter en penicillinkur och maken börjar kunna gå och röra sig obehindrat.

Lilleman är så snäll och lugn, sover underbart snällt på nätterna. Dock har han inte fått sig ett namn ännu, har inte riktigt kunnat välja vilket av namnen på våran lista som är hans. Hjälp mig och säg vad ni tycker...

Storebröderna heter William, Victor och Wilmer, (och nej det var aldrig någon tanke bakom att alla skulle börja på samma bokstäver wi/vi.) de namnen som vi har på listan är Charlie, Oliver och Nelvin.

skönt att ting börjar komma på plats! Kanske inte den starten på 4 barns livet man hade tänkt, men som sagt, skönt att det är bättre nu. :)

Well, ja...sitta och se på tv går ju klart helt an att göra. Imorgon har jag dock bestämt att jag ska ut och äta lunch för att få frisk luft och GÖRA något lätt. Men that's it.
    Lördag vet jag dock kanske blir lite mera hektisk då jag ska ta barnen till en barnfestival, tänkte max 2 timmar, sen så ska jag på 30 års fest på kvällen...där jag har nog satt av 2-3 timmar beroende på formen. MEN har en känsla på att den kan vara ganska död sen. haha....Söndag blir en FILM och ipad dag tror jag om jag inte ber svärföräldrarna ta kidsen lite granna.
  • Bibi84
    RobzMarley skrev 2016-05-19 17:34:54 följande:
    Ja, kände väldigt lite. Så ringde fl som tyckte jag skulle komma på kontroll.

Blev kopplad på ctg och sen kollade de fostervatten m ultraljud.

Allt såg bra ut. Bebis hade ryggen utåt mot sidan o nästan helt ut. O moderkakan satt där fötter var så hon sa det dämpade mkt. Hade mkt fostervatten.

Men hon sa det var en nulägesrapport. O att man skulle lyssna på kroppen oxh upplevde jag det igen skulle jag komma in.
    Så bra att det såg bra ut. Fint att få svar på varför man ev. känner mindre osv. blir lugnande info.

Nu sover barnen sött, den minsta tog ju typ två timmar att somna.... hahaha...blev galen till slut. MEN, nu sover han. Jag ser på födeavdelningen på tv, och efter är det unga mödrar. hahaha.... jada, vad annars ska man göra när man ligger med magen i vädret. haha
  • Bibi84

åh...när man bara sitter och väntar... gör färdknäppen och drick hallonbladste, eller ta hallonbladskapslar, dom är väldigt effektiva. :)

här är det som vanligt! menssmärta av och till framsida långt ned. Som jag sa tidigare så tror jag slemproppen börjar smuldra upp varje dag. Tar ting väldigt med ro just nu.

Har sett på serien: Heartbeat....av en eller annan grund så tycker jag om att se på sjukhusserier. hahaha....

• Bibi84
    Niyoh81 skrev 2016-05-20 15:29:17 följande:

Är helt förstörd inombords.

Igår sa min man att han vill skiljas och allt pga ett missförstånd. Där han anklagar mig för saker som ja inte ens har gjort.

Idag när ja kom hem hade han varit och hämtat hem papper. På gemensam skilsmässa..som han fyllt i och även att han inte vill ha nån betänketid heller. Jag vill inte skilja mig :(

Sen säger han även att vår som som ja bär inte är hans. Vill göra ett faderskapstest men vägrar ansöka om de. Ja VET att de är hans. Om han inte gör ett så blir han väl automatiskt pappan när vi är gifta?

Gått in i v.34 nu och är så oerhört ledsen och sårad. Min värld har vänts upp å ner och vet inte vad ja ska göra. :( kan inte förstå att han gör såhär mot mig precyd innan bebis är född.

Har flyttat till en ny stad för 3 mån sen å ja kommerväl få föda helt själv. Har sån panik och oro över allt :(

NEJ, så himla tråkigt!!! det är så skrämmande när man inte vet var folk får ting ifrån ibland, och speciellt inte när det blir ett så STOR konsekvens av det. Jag hoppas, hoppas verkligen att han lugnar ned sig och att ni får prata om vad som händer, har hänt. 
    RobzMarley skrev 2016-05-20 16:05:49 följande:
    Det glömde jag att köpa hallonbladskapslar!

Usch dessa krämpor. Mensvärk osv.

Vilken vecka är du i?

Gillar oxkså sjukhusserier. Tycker jag lärt mig väldigt mkt av greys anatomy ???? hehehe
    går in i v. 35+0 på söndag, så 34+4 nu då. 
    Såg nu på greys och har sett alla episoder på heartbeat på nätet....kan inte låta bli. hahaha...men det är ju otroligt kul att se på "born every minute", dock tycker jag det är speciellt med dom som har många från familjen i rummet. :)

Men åh, PRINCESS tårta och jordgubbstårta... VA GOTT!!! jag har däremot köpt grekisk citronglass, väldigt god, och jag som inte tycker om glass så mycket. Har jordgubbar med socker på i kylskåpet och sen....persikor i sockerlake. mums. haha
  • Bibi84
    Niyoh81 skrev 2016-05-20 20:23:24 följande:

Förstår inte hur han kan göra såhär mot mig :( inte lätt å prata med nån som behandlar en som luft.

Får panik när ja tänker på att ja kommer bli helt själv sista tiden och även va på fl sj. Känner ingen här Heller. ..vill bara dö inombords

kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara just nu. Blir ledsen av att läsa det du skriver. Som Mamacitaa skriver, du borde inte skriva på utan säga att ni måste prata om det först för att reda ut det ev. missförståndet och att ni gärna kan göra ett faderskapstest på eran ofödda son sen när han är född.
    Finns det möjlighet för dig att ta dig till någon du känner dig trygg hos och som kan vara där för dig nu i denna tid?
  • Bibi84
    Mamacitaa skrev 2016-05-21 16:16:13 följande:

Någon här som haft tarmtömning innan fl startades?

Har ju blivit igångsatt alla gng innan :)

Jag hade tömningsdag med mina två graviditeter som jag inte blev igångsatt på, dvs. dom jag hann gå långt med. (vattenavgång v. 31, men en)
    Men den här gången har jag inte haft EN tömningsdag, utan tömningsdagar.....och det har inte varit någon/några dagar innan, men mer veckor skulle jag säga. :)

Men det är så himla olika för alla. 

är lite trött i kroppen faktiskt, bäckenet, efter 1 timma på den grejen jag skulle på med barnen. Nu sitter jag i fotöljen och njuter av lukten av lasagne i ugnen. Snart middag och så dags att göra sig klar till 30 års fest. jippie! :) blir inte så länge dock, känner att kroppen inte taklar en lång afton ikväll.
  • Bibi84
    Niyoh81 skrev 2016-05-21 19:41:55 följande:
    Ingen där ja bor men en kompis.

Idag fick ja veta att när de är dax så får ja ta bussen in eller en taxi eftersom min man kommer inte följa med. Plus att ja från och med nu får klara mig sj :(
    Nu blir jag också riktigt IRRITERAD, hur kan man behandla en människa på det sättet. Alltså, först så vill han inte prata om det, sen så tar han och bara lämnar dig i sticket. Frågan är, när han behandlar dig så och erat ofödda barn, är han rätt man att vara tillsammans med? hjälper det att ta faderskapstest, kommer han att vara där ändå? förutom att betala bidrag såklart som han måste göra.
    Jag skulle också vilja vara där som ett stöd både nu, under och efter. Finns det ingen chans att du kan komma dig till när familj och bo där och föda för att få stöd och närhet?
  • Bibi84

Här har det regnat nu i 3 dagar, men jag tycker det är så mysigt, älskar regn. Imorgon kommer mannen hem från Indien, blir väldigt skönt. 

Kom på att jag borde packa ned bröstskolden om jag får en bebis som är snuttig. Napp har jag packat, men kommer ihåg att den sista gången jag började amma så var jag smart nog att börja använda bröstskold andra dagen på bb. visste ju inte om något sånt med dom två första. hahaha....det värsta var när man var så himla sårig på niplene att man fasade för att amma pga. smärtan. Men nu har jag funnit trixet. Vetekudde på brösten först och SÅ ammeskold.

• Bibi84
    Sa adjö till en del av slemproppen idag, har haft 4-5 förvärkar utöver dagen och molvärk, så får se vad det leder till. Kanske fl inte är långt ifrån ändå. :)

men....kan ju vara veckor till.....
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!