FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
Jag äter oxå dureferon 2x dag. Är de max dos?
Mitt sf mått är 25 nu i vecka 26 :)
Jag har fått graviditetsnästäppa. Asså på.nätterna blir jag tokig :/
Jag äter oxå dureferon 2x dag. Är de max dos?
Mitt sf mått är 25 nu i vecka 26 :)
Jag har fått graviditetsnästäppa. Asså på.nätterna blir jag tokig :/
Ja, min bm sa till mig att det är maxdos så de inte vill ge mig mer än så.
Men jag vill ju ha upp mitt järnvärde!!! :-/
Oj, jobbigt med täppa, finns det något du kan ta för att underlätta? Typ nässpray?
Hoppas det snart släpper.
Varit på Ikea idag. Märks att man blir tyngre :/ har så ont av foglossningen och magen känns hård. . Kanske kan gynna sig när jag närmar mig bf att gå runt på Ikea. ;)
Enligt min bm så var blutsaft inge bra. Utan tabletterna var bättre. D
Tycker väl att det är en smaksak o beror väl på om de funkar till vissa o så :)
Hemofer gillade inte min mage heller men känns som dureferon tar längre tid på sig att få upp järnvärdet..eller så kanske det är samma
.jag vet inte :)
Usch inte nog med att foglossningen gör sig påmind så har jag konstant ont i mina händer o armar :/
Tack, det var i v.13 vilket är det senaste som jag haft. Fick föda ut det lilla fostret, mycket sorgligt! Har ännu kvar att bearbeta..det hände förra året i maj.
Om GBS värdet blir för högt så kommer de att ge behandling (penicillin), men hittills har det varit normala värden.
Däremot ska jag få antibiotika i samband med förlossningen pga att de känner till att jag har GBS, annars kan tydligen barnet få någon infektion, men jag kommer aldrig hinna få det för det ska ges 4 h före barnet föds.
De säger att jag inte ska oroa mig eller tänka på det, lätt för dem (bm och läkare) att säga!!
Jag födde på vårdcentralen men de hade ju inga grejer alls! Tur att de ens hade en barnmorska där då.
Känns läskigt att föda hemma (hemförlossning) när vi har så långt till sjukhuset, om det skulle vara något.
Men nu är jag ju livrädd att jag ska behöva föda i bilen!!!
Vadå får bm ett bidrag vid hemförlossningar?
Hoppas ni löser det med barnvakt, vi måste också försöka lösa det.
Skönt att ni har så nära till sjukhus.
Om det var lättare, hade du då viljat ha en hemförlossning?
Usch jag känner mig helt slutkörd. Orkar ingenting längre. Precis flyttat till landet och har inget körkort så blir mkt att promenera och det gör ju foglossningen 100 gng värre :/ jag är trött då vår lilla vsknar på nätterns och sen är det svårt och somna om.. Vill bara gråta :( sambon kan direkt inte vara hemma heller då han jobbar inne i storstaden och varannan vecka måste lämna sitt barn på skolan där.
Tips på hur vi kan lösa detta så det underlättar för mig så jag får mer avlastning?
har du någon du kan be om lite extra stöttning av en period så du kan vila? en mormor/farmor/syskon?
Hoppas du hittar en lösning! Kram!
Har nån av er mensvärk ? Elle vad jag nu ska kalla de.
Sen har jag en del sammandragningar men de har jag haft alla mina graviditeter men mensvärken för denna vecka är nåt nytt.
Jag är i vecka 28 nu.
SD har jag haft dagligen sen runt 15-16 men nu håller de i längre. Men inte så farliga då jag är van vid dom just nu. Det är mer mensvärken jag tänkte på,hade knappt nån i början utan var en vecka de första veckorna där som jag hade en hemsk mensvärk som sen gick över.
Jag rör mig varje dag på promenader och de får jag bita i sen på kvällen. Men måste hämta o lämna på förskolan men det är en pina pga foglossning och alla sd som kommer under tiden jag går. Men nästa vecka får jag hjälp med de då maken ska vara hemma 3mån från då :)
Jag kommer garanterat att gå över 14 dagar så blir väl en midsommar bebis här. :p
Jag är oxå inne i en trött period, har 114 i hb hos bm igår som hon tyckte va bra.
Har knappt gått upp nåt denna graviditet men haft mer illamående oxå och även den har kommit tbx på förmiddagarna :/
Hur var era sf mått i vecka 29? Ni som gått förbi den veckan.
Bm fick de till 2 olika mått beroende på Vart hon mätte o hur bebis låg men hon gick efter de högsta sa hon.