• Bibi84

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Niyoh81 skrev 2016-05-23 21:01:47 följande:

Igår så pratade vi ut. Sa precis vad ja kände och tycktr om allt som varit i helgen. Såg på honom att han skämdes masssor. Bad om ursäkt och sa att de aldrig skulle upprepas igen. Sa även att just nu är min tillit väldigt lågt och han har mycket att bevisa framöver. Krävde oxå att ett faderskapstest ska göra enbart för att ha på papper om han skulle säga nå annat. Idag har han varit väldigt kärleksfull och omtänksam.

Är fortfarande väldigt sårad över hans beteende om kommer ta ett tag innan ja kan förlåta han helt.

Hela denna helg har varit asjobbig. Redan lördags fick ja värk under magen och sen haft väldigt mycje mensvärk och tryck neråt. Idag på jobbet har de känts som bebis ska komma ut genom rumpan. Nu när ja duscha kände ja bara lite lätt å då han ja få in 2 fingrar i tappen och känner vad ja tror är huvudet men även som en hinna typ som buktar ut. Betyder de att tappen har utplånats å öppen? Går in i v.35 i morgon.

Så BRA att ni fick prata ut och att han ber om ursäkt. Och ja, har man blivit riktigt sårad så tar det tid. Att såra någon kan gå på en sekund, men att vinna tillbaka någon kan ta en evighet.

Jag har ingen aning om jag känner tappen eller inte, så ovetande är jag, men jag känner huvudet, känner nog det på utsidan av livmoderväggen. Men huvudet är långt nede i alla fall.

Det är tredje dagen på rad som jag har suttit med en glassbox och ätit direkt ur den när jag sett på tv. Hmmm....bådar inte gott det här. Måste se hur mycket jag har gått upp i vikt imorgon, nyfiken. Får fortfarande på mig några byxor som jag hade i starten vilket får mig att må bra. Första gången på alla mina 4 grav, som jag har hållt mig ganska bra i formen TROTS problem med att röra mig. Får hoppas att det går fort att komma iform igen. 
  • Bibi84
    Mamacitaa skrev 2016-05-24 15:18:33 följande:
    Fick du en ny hinnsvepning? Förstår din fru rationella om de bara satt igång innan..förväntar man sig ju samma även denna gng.

Enligt min bm fmåste jag gå via läkaren där för att få en.för min gör inte en :/ Jag undrar om tappen blir påverkad av alla förvärkar.
    Jag har kommit på att det är inte tredje förlossningen som är den konstiga...det måste nog ändå vara den fjärde graviditeten och dom sista 10 veckorna som är luriga. Hahaha....

Mannen fick allt ställa upp idag efter hemkomsten från Indien, och han sa att vi borde göra det en gång till ikväll. Hahaha... jada säger jag! så vi får se. Har inte fått dom starka förvärkarna som jag har haft innan när vi har haft samlag. 

Imorgon ska jag på TUL för att se på dom där -10%. Ska också fråga hur lång tappen är nu, nyfiken i en strut.

Vi har också diskuterat mannen op i huvudet att om det går att vänta med den till slutet av sommaren så att vi kan ha ett sommarlov tillsammans utan op och rehabilitering. 
  • Bibi84
    Femblirsex skrev 2016-05-24 15:25:13 följande:

Hej!! Åh vad roligt att jag hitta hot ???? Nu väntar jag nr 4 i december men känner mig lite ensam i att ha fyra ????

Jag är i liknade sits som ts mina två stora -07 och -09 har en annan pappa o bot hos oss varannan vecka. Sen har vi en liten tjej -15 :) o nu kommer då nr 4 och det här

Är sista!! ????

Är det några som fått? Hur har det gått för er? Hur går vardagen ihop?

välkommen!
    är väl 2 som har fått här, men många som har bf nu i dagarna och andra som har i juni.

Detta är absolut sista för våran del också. :) Har två killar och tjej och nu kommer det en till tjej. 

Har haft problem med bäcken, men är mycket bättre nu. Dagarna går bra här då jag har hjälp i mitt hem. :)

själv?
  • Bibi84

oj oj oj...spännande! :)

Du har bf nu snart va?

Massa flytningar idag och mer av slemproppen tror jag har gått. snart 4 veckor kvar.... yeah yeah! Känner mig pigg, kanske för att solen har börjat titta fram. Mer energi i kroppen, fast jag kan gott ta en blund mitt på dagen.
    Gyn senare idag för TUL, blir spännande att se.

• Bibi84
    Niyoh81 skrev 2016-05-25 14:08:23 följande:

Idag sprang ja upp på ul. Tur man jobbar på sjukhuset :)

Har haft så mycke mensvärk och sd sen lördag. Blev kopplad först som visar regelbunda sd. Seb kika de på tappen. Var 5 cm förra veckan å nu är nästan 3 cm å börjat öppna mig lite innifrån så nu är sjukskriven 50% i två veckor. Lite drygt..älskar verkligen mitt jobb :)

Det är ju bra att du blev sjukskriven.
    Var själv på tul, allt såg väldigt bra ut, han menar att hon väger runt 2300gr, och följer sin kurva bra. livmodertappen var ca 3 cm, jag är öppen 2-3 cm och väldigt väldigt mogen, så han tror inte att jag går helt till bf, yeah....men man vet inte med omföderskor. behöver inte gå dit något mer. Känns skönt. Känns ju bra att man har packat bb väskan. :)
  • Bibi84
    Mamacitaa skrev 2016-05-25 20:13:08 följande:

Nää kroppen kan lura en rejält ibland.. har fortfarande förvärkar o nu har det börjat ila och svida inne i tappen känns det som.. ska avvakta till imon men imon ringer jag fl för en koll.

Bibi84- låter ju lovande att du är mogen o öppen. Vilken vecka är du i ? :)

Femblirsex välkommen :)

Våran 4a är oxå oplanerad. Åt ju ppiller men mådde kasst så många dagar så testa bara för att ..visade tydligt snabbt iaf ;p men tog nå veckor innan vi bestämde oss då jag precis fick reda på att jag har cellförändringar grad 3 o behövde opereras.

Men familj o vänner blev glada för oss. Jag har 2 sedan innan maken 1 och sen 1 gemensamt och den lilla jag väntar nu blir våran 2a gemensamt. Mitt 4e barn och hans 3e ;)

v. 35+3 idag. Jag hoppas att det att man är mogen som är mer avgörande än själva tappens längd. Massa flytningar idag, väldigt klistriga och helt genomskinliga, någon mer med det? förvärk av och till genom hela dagen, men inget regelbundet eller ökad styrka. Sån som man brukar känna när det brukar börja. Märker att visst jag är väldigt aktiv, gå promenad eller något sånt, så får jag mer sd liknande än förvärkar. Tar faktiskt det väldigt lugnt, orkar inte gå promenader just nu. :(
  • Bibi84
    RobzMarley skrev 2016-05-26 06:47:09 följande:

Vaknade kvart över tolv. Visste inte om d var förvärk eller inte. Tog alvedon. Försökte vila.

Kom m ca 10 min. Men började göra mer ont. Ringde fl efter 1,5h. De var lite sådär om jag skulle avvakta. Sa att de hade plats just nu. Tänkte ok vi avvaktar. Panik om det dör ut liksom.

Två började senare väckte jag sambon sa nä vi kör det gör ont nu. På plats kvart i tre ca.

03.45 är han ute.

Berättar mer utförligt sen

NEJ men GRATTIS!!!! VA kul, bf+1 då eller? för en skön känsla!

Igår hade jag ont i nedre delen av magen, kändes som om urinröret blev pressat på, var så utöver natten och har sovit inte helt perfa. Vi körde på nu på morgonen och nu sitter jag på boll och bara degar, men absolut inte några förvärkar. Känner att jag ska ta mig en blund nu efter frokost faktiskt. 
    Men hur fungerar det där, om jag är väldigt mogen....kan det betyda att det är värkar som ska till och då sätter det fart? för livmodertappens längd spelar väl mindre roll..eller?
  • Bibi84
    RobzMarley skrev 2016-05-26 15:06:20 följande:

Tack! ????

Ja, vaknade typ kvar över tolv hade förvärkar trodde jag. Tog alvedon direkt o försökte sova. Men de la sig inte och kom m tio min mellanrum. Så lite i två väckte jag Robban o ringde fl. Då kändes de men jag var i valet o kvalet. Tänkte det är tio min o alla gör inte så ont. De på förlossningen sa att det var bra om jag avvaktade men skulle komma om jag kände att det var för mkt. Tio minuter senare kände jag att det gjorde ont. Så vi var inne vid halv tre. Plötsligt typ 3 min mellan värkarna sen rätt snabbt kände jag det tryckte på.... Så 03.45 var han ute. Det gick bra med snabbt. Hjärtljuden gick ner så de lät mig trycka på så jag sprack lite och sen ville inte moderkakan släppa. Och den kom sen ut i bitar

Så fort. Hur känns det nu?

Har haft förvärkar från och till idag. Får se hur det blir ikväll och inatt.
  • Bibi84
    RobzMarley skrev 2016-05-26 19:24:23 följande:
    Ja, ganska fort. Men det är bra nu. Det är bara de där jäkla eftervärkarna nu.. :(

Åh.. Får hoppas det lägger sig!
    åh...ja...dom ja! Dom är ju helt jävliga kom jag ihåg med nr 3. Fick extra smärtstillande. hahaha... Och det blir ju tydligen VÄRRE för varje gång. usch...kanske lustgas denna gången på eftervärkarna.
  • Bibi84

Nä hurrni, alltså, jag fåår inga förvärkar what so ever efter samlag längre....vad beror det på helt plötsligt?
    Idag tänker jag sluta med hallonbladskapslarna och se hur kroppen reagerar på det.
    Har sovit genom hela natten inatt utan att bli väckt av barna eller något annat.
    Har mer som lätta sd, men inte så att jag direkt känner av dom, bara att jag märker att magen blir hård och att jag det känns som om man ska släppa ut en fis. hahaha... wierd.

Ska ha frokost i sänga och se på grey s nu tänker jag. 

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!