Kristalii skrev 2016-04-23 09:33:38 följande:
34+3 idag. Och det känns som om magen har sjunkit!! Det är väl ok egentligen men vid sista besöket hos BM låg bebisen i säte. Hoppas hoppas hen har vänt sig rätt. Fast jag känner rörelserna vid ungefär samma ställen så jag tror inte det.
Är helt livrädd för kejsarsnitt...
Nästa BM-besök är på tisdag. Känns som det är långt dit just nu.
Åh hoppas den lille busen har flyttat sig så den ligger rätt då :)
Har själv gjort 1 ks och inget jag vill göra om, men tror jag hade en otursupplevelse.
Mamacitaa skrev 2016-04-23 15:52:49 följande:
Tycker själv det är.svårt att veta när man ska åka in. Åkte in mkt i mina tidigare graviditeter men tappen var ej påverkad el nåt annat.
Så avvaktar mkt mer denna gng. Dock är förvärkarnaturligtvis mkt värre så man undrar vad som händer.
Men om man öppnar sig ,släpper slemproppen då oxå ?
Ja det kan den göra, öppmar du dig så lossnar ju gräpper kroppen har om den, men den kan ju åka ut utan att man märker av det eller succesivt i delar.
RobzMarley skrev 2016-04-23 21:19:18 följande:
Här har dottern åkt på magsjuka på tal om tömningsdag. Uppe halva natten. Sist jag hade det var jag gravid med henne i v 35. Trodde SD av alla kräkningar skulle starta det men klarade mig
Men nej vilken otur, krya på er <3
Bibi84 skrev 2016-04-23 23:43:14 följande:
Dom två veckorna framöver nu ska bli spännande. Min au pair har tydligen lite grejer hemma med familj så vi har sagt att hon kan åka när hon behöver. och idag frågade hon mig om hon kunde åka imorgon. Klart att hon skulle göra det, och SÅ var det bara att börja se på hur veckan skulle se ut. Måndagen blir fin när man ska lämna två barn på dagis, så ta tredje till doktorn för att sen lämna han på dagis. Träning på onsdag och träning på torsdag och möte på onsdagen på kvällen. Men förhoppningsvis har jag barnvakt dom två kvällarna och så får jag bara njuta av att vara HELT själv när barnen har lagt sig. :)
Har haft en konstigt tryckande känsla längst ned mellan livmodern och vaginan. typ bak blygbenet. ja....som mannen sa nu precis. "Du kommer nog garanterat föda för tidigt!", och så tänker jag....det är väl så att om jag skulle få värkar så hade han inte haft en chans att vara med på förlossningen då det inte tar 20 timmar för mig att föda, om det skulle hända mens han är i Indien. Han är där ca 1 vecka i månaden. :)
Oj vart bor ni? :)
Ja du det gäller att pricka in rätt datum för bebis att komma, hur länner du inför att han kanske inte är hemma när det händer?