• Moneal

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

RobzMarley skrev 2016-04-12 20:18:47 följande:

Oj vad ni skrivit!!

Det närmar sig nu alltså!! Känns galet! Går in i vecka 35 imorgon.

Fick sjukskrivningen godkänd av fk. Men jobbar 75% änsålängeZ men snart måste jag bog gå ner mer

så skönt!!! grattis

jag vill oxå var i vecka 35 haha, gick in i vecka 31 I dag :)

hur förbereder ni inför bebis?

pysslar ni något kul?

För en månad sedan bestämde jag mig för att börja virka (lära mig) och nu är jag fast

Här är lite jag gjort än så länge, tänk på att jag är nybörjare så allt ser kanske inte 100 ut.

• Moneal

Tack så jätte mycket!

Här även gjort ett babynest, ett gosedjur, en snutt filt och ett par byxor (filten, byxorna och nested är sytt på maskin)

Skulle vilja bli bättre på att sy kläder.

Just nu knåpar jag på en sänghimmel :)

Det är väldigt kul och avslappnande att ha något att göra och prova nya saker, så har jag inget tyg eller garn vet jag inte vart jag ska ta vägen riktigt haha.

• Moneal
    RobzMarley skrev 2016-04-13 19:43:14 följande:

Jag stickade två babyfiltar i ull. Sån giant knitt.

Ja men visst! Det gjorde du ja, har du någon bild? :)
  • Moneal
    Mamacitaa skrev 2016-04-15 11:30:35 följande:

var på tul igår i vecka 31+5 och bebis låg precis under mitten kurvan enligt läkaen som gjorde tul. och allt annat såg bra ut :) 

men han sa inga % om det låg på plus eller minus. 

nån mer som varit på tul runt denna vecka o hur mkt vägde eran bebis?

Jag var på tul i 28+ då låg hon på +11% och vägde ca 1500g.

Hon låg på strecket över medel, mitt SF är på översta kurvan.

Skönt att allt såg bra ut!
  • Moneal
    RobzMarley skrev 2016-04-15 17:15:58 följande:

Inte gjort tul denna graviditet. Minns inte hur det var m de andra.

Har en fundering. Jag är sjukskriven 25% nu. Känner nu att det inte går längre o ska ringa läkaren på måndag. Och stanna hemma måndag. Vad händer då? Blir det karens igen?

Ja jag tror det blir ny karens igen.
  • Moneal
    Greifing skrev 2016-04-16 09:42:50 följande:

Hej på er! Hoppas allt är bra med er?

Jag har inte gått tillbaka för att läsa utan tänkte bara skriva att det har gått bra för våran tjej som föddes 23+1. Som minst vägde hon 549 gram. (650 gr vid födseln) nu idag är vi på hemsjukhuset och hon väger 1820 gram igår. Sköter sig otroligt bra trots en tuff resa! Hon ammar, bajsar och sover. Väldigt nöjd tjej om hon får som hon vill såklart

Önskar er alla lycka till med bebisarna som snart ska komma

Vad skönt att höra ifrån dig!

Och goda nyheter dessutom.

Vilken liten krigare ni har.

<3
  • Moneal

Nyss hemkommen från fl.

Har haft så mycket sd/förvärkar nu senaste tiden att jag kände att jag var tvungen att kolla upp dem.

De gör ju så jäklar ont, ctg kom upp i 99-105 ca var 4:e min så inte konstigt de gör ont heller.

Men de har inte påverka något värst ännu så jag fick komma hem igen.

Tappen var stängd och hade bara gått från 5,5 till 4 cm sedan jag var inne i vecka 23.

Så skönt det i alla fall.

• Moneal
    Mamacitaa skrev 2016-04-16 21:02:05 följande:

Skönt att få de kollat och att du fick komma hem igen sen :)

Jag tycker det är konstigt att dom inte gör.någon verkan om du kommer upp i dom siffrorna. Men just nu kanske det är bra men kroppen är bra underlig

Ja lite konstigt är det, och på ett vis väldigt frustrerande då de gör så ont utan resultat lixom.

Men just nu och typ 5 veckor till får de gärna inte göra.någon nytta :)

Sen är.det fritt fram :)
  • Moneal
    Bibi84 skrev 2016-04-16 21:36:10 följande:

Så himla härligt att höra att de har gått bra Greifing!!!! har verkligen tänkt otroligt mycket på er.

Känner av förvärkar titt som tätt, men inget som gör att jag måste ta ett varmt bad eller andas igenom. 

Däremot så är rörelserna till lilla fisen i magen VÄLDIGT markanta, hon är helt i action på kvällen och natten. Buffar och knotar hela tiden, sparkar och ja...Men fint att känna att hon är i rörelse. 

Att du inte kunde få något för förvärkarna eller något sånt, men kanske också skönt att få det bekräftat att du faktiskt har starka förvärkar. Vilken vecka är du i nu? Sa dom något om att du kanske kommer att föda innan BF?

Nä de var så stressade så man kände sig bara ivägen, de nämnde inte ens värkarna utan det kombin en stressad bm i slutet och sa att kurvan ser bra ut,du får gå hem.....sen vart jag lämnad.

Ska till bm.om.2 veckor får.höra med henne, men kände mig inte så värst Välkommen, tyvärr är.det ju sådant som gör att man tvekar till att åkning.

Är i vecka 31 (30+5)
    RobzMarley skrev 2016-04-16 21:41:25 följande:

Oj ja det var ju inte så konstigt! Var själv på väg in t fl här om dan nästan. Men de la sig efter några timmars vila.

Vad skönt att de gav med sig!

Anledningen till att jag åkte in vag för att bm blev arg för att jag inte gjort det tidigare då.minaninte alltid går över vid vila, dusch, Alvedon eller värmedyna.
    Mamacitaa skrev 2016-04-16 22:37:15 följande:

Ja då tränar de ju för fullt om man ska säga så :)

Får hoppas de gör verkan när du är närmare bf sen; )

Ja men precis, 1 juni är hon Välkommen så då får de gärna föra nytta
  • Moneal
    RobzMarley skrev 2016-04-17 12:50:04 följande:

Idag mår jag som jag förtjänar. Var igång halva dan, stod upp hela tiden. Vår tur att stå i kiosk på sonens hemmamatch. Blev några timmar. Kvällen var körd och natten hemsk.

Känt mig kass flera dagar nu. Liksom i humöret jättetrött, irriterad och sur liksom. Känns som bebis kommit högre upp igen men för två veckor sen var det ruckbart. Eller så har han växt väldigt mkt. Tror han är rätt stor. Trycker på revbenen så. Fixade frukost imorse o tömde diskmaskinen. Annars har jag legat hela dagen. Andra sonen har match idag så ska försöka ta mig upp strax.

Så trött på det nu.

Åh så jobbigt och tungt det låter,

Bra att du harfått vila lite i dag i alla fall.

Önskar du kunde fått en helt lugn dag.

Hur känns det då?

Har dina andra barn varit stora oxå?

Här har det inte varit många knop i dag, känns som jag har en stor klump mellan benen när jag går.
  • Moneal
    RobzMarley skrev 2016-04-17 16:13:00 följande:

Är din fixerad?

Nä, den störste vägde 3430g och var 52cm. Men det är en annan pappa nu och han själv

Vägde typ 4500g. Men vår dotter vägde 3200g.

När jag var hos bm sist var hon neråt med huvudet men låg långt ovanför.

Det var ju 2 veckor sedan så hon har kanske sjunkit ner nu?

Aha ja men då kan det ju vara så, inresan att det kan vara så olika från person till person!
  • Moneal
    Bibi84 skrev 2016-04-17 19:35:47 följande:

Alltså, det är ju inte kul, när man väl känner att man kan göra saker så får man ju sig ett fint slag i trynet när plågorna kommer tillbaka. Igår och idag har kroppen inte helt varit på min sida mot slutet av dagen. Nu ligger jag och har ont, har så himla ont mellan benen av att stå, kändes nästan som om man skulle föda när jag satt på toa och kissa. den var ny!!! 

Känner också nu att magen inte är så låg som jag trodde, känns ibland när jag ligger ned som att det går inte att stänga igen matstrupen så att magsyran går upp, bättre idag, men är nog från godis jag åt igår och läsken. haha...

Har gått in i v. 31 nu, så om 3 veckor kan man ju försöka med extra mycket mys i sängen, långa promenader och MASSA vila. kanske det kan sätta fart på lite saker och ting. :) Men går nog över då detta är sista och jag inte har gått över någon gång tidigare. :(  Ligger med förvärkar av och till nu, så det tränas bra här känner jag. haha

Någon som börjar närma sig BF?

Åh det där med att det känns som att ungen ska trilla ut har man varit med om :-/

Vissa säger att det kan vara antydan till framfall så man ska knipa massor, men jag vet inte.

Hoppas du slipper ha ont snart!
  • Moneal

Fick ett samtal från min bm i dag, tydligen hade mina hepatos provsvar varit förhöjda och ökat över gränsen för vad man får ha i gallsyra.

Tydligen hade läkaren bara "råkat missa" det i lördags när jag var inne på koll.

Ändå fick de ta om ctg kurvan 2 gånger för att hennes hjärtljud var så varierande och att jag inte kände att hon rörde sig så tydligt.

Så bm var rasande, och det blir nya akuta prover i morgon samt besök för kontroll på fl efteråt.

Blir troligen insatt mediciner från och med i morgon oxå och täta kontroller.

Kul nästan jämt

????

• Moneal
    Kristalii skrev 2016-04-23 09:33:38 följande:

34+3 idag. Och det känns som om magen har sjunkit!! Det är väl ok egentligen men vid sista besöket hos BM låg bebisen i säte. Hoppas hoppas hen har vänt sig rätt. Fast jag känner rörelserna vid ungefär samma ställen så jag tror inte det.

Är helt livrädd för kejsarsnitt...

Nästa BM-besök är på tisdag. Känns som det är långt dit just nu.

Åh hoppas den lille busen har flyttat sig så den ligger rätt då :)

Har själv gjort 1 ks och inget jag vill göra om, men tror jag hade en otursupplevelse.
    Mamacitaa skrev 2016-04-23 15:52:49 följande:

Tycker själv det är.svårt att veta när man ska åka in. Åkte in mkt i mina tidigare graviditeter men tappen var ej påverkad el nåt annat.

Så avvaktar mkt mer denna gng. Dock är förvärkarnaturligtvis mkt värre så man undrar vad som händer.

Men om man öppnar sig ,släpper slemproppen då oxå ?

Ja det kan den göra, öppmar du dig så lossnar ju gräpper kroppen har om den, men den kan ju åka ut utan att man märker av det eller succesivt i delar.
    RobzMarley skrev 2016-04-23 21:19:18 följande:

Här har dottern åkt på magsjuka på tal om tömningsdag. Uppe halva natten. Sist jag hade det var jag gravid med henne i v 35. Trodde SD av alla kräkningar skulle starta det men klarade mig

Men nej vilken otur, krya på er <3
    Bibi84 skrev 2016-04-23 23:43:14 följande:

Dom två veckorna framöver nu ska bli spännande. Min au pair har tydligen lite grejer hemma med familj så vi har sagt att hon kan åka när hon behöver. och idag frågade hon mig om hon kunde åka imorgon. Klart att hon skulle göra det, och SÅ var det bara att börja se på hur veckan skulle se ut. Måndagen blir fin när man ska lämna två barn på dagis, så ta tredje till doktorn för att sen lämna han på dagis. Träning på onsdag och träning på torsdag och möte på onsdagen på kvällen. Men förhoppningsvis har jag barnvakt dom två kvällarna och så får jag bara njuta av att vara HELT själv när barnen har lagt sig. :)

Har haft en konstigt tryckande känsla längst ned mellan livmodern och vaginan. typ bak blygbenet. ja....som mannen sa nu precis. "Du kommer nog garanterat föda för tidigt!", och så tänker jag....det är väl så att om jag skulle få värkar så hade han inte haft en chans att vara med på förlossningen då det inte tar 20 timmar för mig att föda, om det skulle hända mens han är i Indien. Han är där ca 1 vecka i månaden. :)

Oj vart bor ni? :)

Ja du det gäller att pricka in rätt datum för bebis att komma, hur länner du inför att han kanske inte är hemma när det händer?
  • Moneal
    Bibi84 skrev 2016-04-24 20:05:49 följande:

Bor i Norge, 1,5 timme söder om Oslo, men bara 40 min till närmaste förlossning. Egentligen tar jag det bra med att mannen är ute och reser. Jag har ju sagt att han ska göra det, inte något han har bestämt helt själv. :) Han har sagt att han säkert bara drar till Indien i 3 dagar, som han gjorde sist ifall något skulle hända. Skulle ju helt klart vara väldigt synd om han inte var med på förlossningen då jag vet att han skulle bli otroligt ledsen och känna att han missat något stort. Han har tagit imot 2 av våra barn, från krystvärkarna och helt ute, så vet att det betyder massa för han. Samtidigt som han är ett bra stöd för mig. :)

var det ingen mer här inne som hade den känslan av att bebis borrade sig ned?

Åh det förstår jag!

Är ajälv orolig att något ska starta när.maken är iväg i vecka 37 och då är han bara 50 mil iväg.

Jag känner att bebis borrar sig ner hela tiden, inte så speciellt skönt :-/
  • Moneal
    Bibi84 skrev 2016-05-01 02:19:13 följande:

när ska det ge sig, somnade i 1 timma, men när jag vaknade igen så var värkarna där, fortfarande, nu kan jag inte somna. Har tagit panodil 2x500, så får hoppas att det hjälper. Klarar inte av att ligga ned, måste rörar lite på mig och just nu sitter jag på en boll. Värkarna är ca 2 min långa och kommer med 3-4 min mellanrum. Alltså, är det så här folk har det när värkarna lurar en? Ibland känns det som att värkarna går i varandra.  Om inte det här har blivit bättre kl 03.00 så måste jag nog ringa FL och höra. Blir liiiite nojig faktiskt. 

Men oj!

Hur går det för dig??
  • Moneal

Stort grattis till bebisarna!!!

Själv är jag ganska inaktiv här just ju, flyttar om 5 dagar och mår lite som jag gör just nu.

Men tar en dag i taget.

Uppdaterar lite mer sedan när allt lugnat sig en del igen.

Går in i vecka 36 i morgon :)

• Moneal

Hej tjejer!

Har inte varit inne här på evigheter, vart fullt upp med flytt och bebis.

Här är i alla fall Lilja född 1 juni i vecka 37+0.

Allt är underbart och funkar kanon :)

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!