Inlägg från: Mamacitaa |Visa alla inlägg
  • Mamacitaa

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Moneal skrev 2016-04-16 14:55:26 följande:

Nyss hemkommen från fl.

Har haft så mycket sd/förvärkar nu senaste tiden att jag kände att jag var tvungen att kolla upp dem.

De gör ju så jäklar ont, ctg kom upp i 99-105 ca var 4:e min så inte konstigt de gör ont heller.

Men de har inte påverka något värst ännu så jag fick komma hem igen.

Tappen var stängd och hade bara gått från 5,5 till 4 cm sedan jag var inne i vecka 23.

Så skönt det i alla fall.

Skönt att få de kollat och att du fick komma hem igen sen :)

Jag tycker det är konstigt att dom inte gör.någon verkan om du kommer upp i dom siffrorna. Men just nu kanske det är bra men kroppen är bra underlig
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Mamacitaa
    Moneal skrev 2016-04-16 21:35:38 följande:

Ja lite konstigt är det, och på ett vis väldigt frustrerande då de gör så ont utan resultat lixom.

Men just nu och typ 5 veckor till får de gärna inte göra.någon nytta :)

Sen är.det fritt fram :)

Ja då tränar de ju för fullt om man ska säga så :)

Får hoppas de gör verkan när du är närmare bf sen; )
  • Mamacitaa
    Niyoh81 skrev 2016-04-18 11:54:29 följande:

Trodde tul var i morgon var nu idag. Var ingen stor bit och de uppskattade till -15,6 % så vi kommer få fara tillbaka om 2 v igen. Sa att gränsen ligger på -15%. Så om han hållet sig kvar tiden ut kommer han ligga på runt 3 kg.

Får hoppa han tjockar på sig lite till nästa gng :)

Vi låg precis på gränsen så inga mer tul här. Men bra de har koll på dig sen är det ju en bonus att få se bebis lite mer. ;)
  • Mamacitaa
    RobzMarley skrev 2016-04-18 19:01:24 följande:

Kul ni som gjort tul. Hade gärna gjort.

Har ni också fått höra att det är okej IOM det är fjärde m mkt och ganska starka SD när det är fjärde barnet? Fått höra det nämligen.

Ska t läkaren imorgon bitti sen bm på em

Fick höra de av bm idag. Att ju fler graviditeter ju mer känner man.

Sa att jag hade mer mensvärk o sd denna gng. Så sa bm att ja helt normalt +att jag denna gng kan känna mer av trycket neråt. Och helt rätt,precis så jag har det denna gng men lite starkare styrka eller vad man ska säga.

Någon här som upplever att hela magen gör ont ibland ? Haft så ikväll känns som hela magen krampar och ingen ställning är skön. Varken sitta stå el ligga ner i soffan :/
  • Mamacitaa

Ja de låter ju som de jag har.

Vet ej mitt blodvärde då bm igår inte tog nåt. Äter järntabletter varannan ska nu då magen gör så mkt uppror.

Vad hade ni för sf mått i vecka 33 ?

• Mamacitaa

Tycker själv det är.svårt att veta när man ska åka in. Åkte in mkt i mina tidigare graviditeter men tappen var ej påverkad el nåt annat.

Så avvaktar mkt mer denna gng. Dock är förvärkarnaturligtvis mkt värre så man undrar vad som händer.

Men om man öppnar sig ,släpper slemproppen då oxå ?

• Mamacitaa

Tack för era svar tjejer:)

Börjar fundera en massa nu när förlossningen börjar närma sig :)

Eller jaa..ca 7v kvar dock hehe.

• Mamacitaa

V34 här nu och jag tycker tiden går snabbt men lite segt..

Tog en kopp hallonbladste i helgen och fick en massa sd. Dock inga som gjorde ont eller så.

Min lilla har legat med huvudet ner länge men nu har jag en känsla att hon vänt sig på tvären. Säte heter de kanske? Ska inte till bm förän 9 maj så ett tag kvar.

• Mamacitaa
    RobzMarley skrev 2016-04-27 07:38:10 följande:

Segt kan jag hålla med om! Bebis har några veckor på sog att vända sig helt då. Men jobbigt tänker jag?

Jo fest nu vart jag osäker..känns ändå som huvudet är rätt långt er men som ni alla säger så har bebis plats so snurra runt på så kanske det hon gör och då känner man ju så olika från dag till dag.
  • Mamacitaa

Är oxå undersköterska och var på operation en dag då jag väntade 2a dottern. . Jag fick en stol att sitta på när de blev jobbigt så de borde du oxå få så du kan varvar mellan att sitta och stå.

Denna foglossningen gör mig galen..vaknat flera gng under natten av den plus massa förvärkar.

Var hos ortopeden igår o ska få operation av Karpateltunnelsyndrom i min vänster hand inom 2v.

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!