• Bibi84

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

lima76 skrev 2016-06-01 23:48:16 följande:
    :D Jo, säkert är det så.. Håll tummarna att det inte sätter igång för mig imorgon iaf, jag ska köra en timme för att blir fotograferad så här i sista sekunden.. Fick ett snällt erbjudande och tänker att det är ju roligt om det blir några fina bilder. Har egentligen inga bilder på någon av mina graviditeter innan och den här gången blir jag nu fotad för andra gången. Passar på så här sista gången, liksom..

Sen är det avslutning på dagis för minsta på em och min man kommer inte att kunna vara med så jag måste åka på det själv med barnen. Och på söndag har vi kalas för alla mina tre tjejer för släktingar och kusiner. SEN, kanske, jag är redo ;)
    då får vi hålla tummarna att den lilla stannar kvar.

själv får jag inte sova just nu, mensvärk och stenhård mage (sd mage), känns som om jag måste på toa, men kan inte....lite sånn som det känns när man tagit klyster eller vad det heter....så nu sitter jag på en boll i vardagsrummet och degar. Känns så typiskt. 
  • Bibi84

När ska dagen komma när man känner att "oj.... där gick vattnet (som dock inte kommer hända för mig), eller oj, den DÄR värken gjorde verkligen ont...åh, den också...nu måste jag andas genom mina värkar..."
    Har vaknat nu en del morgonar och känt av molvärk osv. och känner att det enda som ska till nu är värkar, nu om 2 dagar är jag i v. 37+0 och då räknas man som "fullgången". Alltså, jag är ju MER än klar, och känner att jag har varit det på evigheter, men frågan lyder, när är BEBISEN klar? 

Jag har ju bara världens kortaste stubin nu för tiden. Igår så råkade min son kasta ett par nycklar som hamnade i nowhere.... Jag blev frustrerad, hade lust att skrika ut en MASSA fula ord, men kunde ju inte det, började nästan grina av förtvivelse....jag blev helt ifrån mig. Något som absolut INTE är vanligt hos mig alls. Hormonerna tar över min kropp. Min stackars son ville bara att nycklarna skulle komma lite fortare till mig och menade bara väl, men som inte blev så lyckat. alla dörrar var låsta och det var den ENDA husnyckeln vi hade. så kom jag på att jag lät terassdörren på andra våningen så öppen....och THANK GOD för det. Jag tog fram stegen och klätrade upp och kom mig in efterfter att ha försökt leka inbrottstjyv utan någon direkt lycka på toalettfönstret nede (den var öppen halvt, men har säkerthetslås på). Så vi kom oss in och jag fick i mig lite mat i kroppen och han också...så lugnade jag ned mig och förklarade för han varför jag blev som jag blev eller var som jag var just där och då. Stackars barn. Men tror inte han gör om det igen.

Btw. har sett på filmerna "Saving Mr. Banks" och "The Butler", väldigt bra filmer. såg också den "Mirrow Mirrow" med Julia Roberts, den var helt ok. 

• Bibi84

alltså det här humöret.... tydligen flera gravida som har ett riktigt skit humör/KORT stubin. Och ja...jag är verkligen en av dom som inte har någon stubin alls, tyvärr. Stackars mina barn och man. haha....

Samma gamla tecken, inget nytt, förutom att jag har kunnat gå på toa typ 5 gånger idag. Natten blir väl helt ok. Skönt att det har blåst idag, inte lika varmt som dom andra dagarna, vilket har varit otroligt skönt! Imorgon är jag i vecka 37+0, dvs. Barnet är helt moget JIPPIE!!!!!

Godnatt och sov gott allihopa, nybakta mammor och blivande 4:e barns mammor.

• Bibi84
    RobzMarley skrev 2016-06-05 07:16:47 följande:

Det blev 40+1 här. Men sista veckorna var hemska ändå.

Nu är det iaf väldigt snart för er alla!! :)

Själv ligger jag inlagd i Lund. Det blev en infektion pga att stora bitar av moderkakan samt hinnrester fanns kvar. Vi kom i ganska tidigt skede. I torsdags kväll fick jag sån frossa när alla andra svettades och det typ var närmre 30 grader i sovrummet. Tog alvedon o dyklofenak som jag tagit sen efter fl. Har tagit var 6-8h h för jag haft så ont där nere samt för jag brukar få så mkt eftervärkar. I fredags vid lunch gjorde jag pannkakor t dottern. Kom på mig själv att jag stod o värmde mig mot spisen och frös. Sen bara halvt däckade jag i soffan. Letade efter tecken då jag hade en infektion i livmodern med dottern också. Men då blev avslaget svart och luktade fruktansvärt och jag kund inte stå för det gjorde så ont. Mwn nu hade jag inte haft ngt avslag på två dagar...
    Väl i Lund och hos läkaren skulle jag ta av mig trosorna för undersökning. Tror ni inte att det fullkomligen forsar. Ljust rött och luktar fränt. Golvet, min klänning allt. Manlig läkare. Jag skämdes. När jag kom in hade jag 39,9 i temp.
    Vi fixk ett rum. Sen ville läkaren att en annan läkare skulle bedöma. Hon visade mig på ultaljudsskärmen alla rester. Sa att de kunde ge hur mkt antibiotika som helst men den stora biten kommer inte ut av sig själv. Då hade jag precis ätit och fått antibiotika intravenöst. Det blev fasta för de var tvungna göra en skrapning. Klockan tolv på natten rullades jag ner till operation.
    Igår var värdena sämre än i fredags. De ska ta nya idag. Är de bra får jag åka hem och fortsätta med tabletter. Så hoppas på det!

Var lurigt med att skrapa en nyförlöst sa läkaren. Livmodern är så mjuk att det är lätt man går igenom den och då kommer bakterierna ut i buken. Så lite orolig var jag innan, ligger här m sonen i hemsk sjukhussäng. Vill hem

Nej va synd! men vilken TUR att det upptäcktes. Det där hände en kompis av mig. typ 4 veckor efter födslen. Hon hade ringt in till gyn och sagt att hon blöder väldigt mycket och att det inte slutar. Dom sa att det är helt vanligt efter en förlossning. Vi träffades på ett kafé några stycken och hon frågade om en av oss hade en binda då hon hade blött igenom den hon precis tagit på sig.
    Helt plötsligt så svimmade hon av och ambulans blev tillkallad. Väl inne konstaterade dom att hon hade en del av livmodern igen. Så det op på henne. Hon förlorade massa blod. Men det gick väldigt bra.

Det är ju läskigt det där, och det är viktigt att man litar på sina instinkter.

Idag kunde jag inte låta bli att känna, och alltså, jag måste ju ändå vara öppen ganska bra tror jag, om jag känner riktigt. Jag känner hinnan, så den är inte utplånad, men det är ett större "hål" om man säger som så. :) Men men....bara att vänta.
  • Bibi84
    Mamacitaa skrev 2016-06-05 19:27:10 följande:

Oj läskigt med infektion RobzMarley..hoppas du får komma hem snabbt.

Hur når du Bibi84?

Jag försökte igår men de känns bara mjukt där inne haha ... ska man in rätt långt för och känna ?

En annan gng när jag försökte fick jag bara en massa mensvärk efter.

Dåligt humör har jag med..men jag är bitter för jag varje morgon vaknar utan några känningar ;p Har förvärkar under dagen sen försvinner dom. O jag kan sova bf om 5 dagar men får nog snällt vänta.

Ja, det är väldigt mjukt där inne, men man ska ganska så långt bak faktiskt. Har haft förvärkar typ sen kl 12,  Gick en lång promenad med mannen för att se om det kunde dra igång något, men icke sa nicke, bara massa toa besök och nu är jag trött i hela kroppen. fortfarande förvärkar, men dom är överlevande och kommer typ var 15 min. sömn är nog det som kroppen behöver just nu. så nu ska jag sova.

:)

va skönt med bf om 5 dagar. 
  • Bibi84
    Mamacitaa skrev 2016-06-06 15:13:49 följande:
    Tror jag kom ganska långt in idag då. Jag testade..va mkt flytningar och en bit av slemproppen. Ursäkta detaljer ;)

Har en del förvärkar jag med så får hoppas det är positivt.

Känns så galet att det är så.nära nu.. så nyfiken på bebis i magen..va det är för en liten människa där inne :)
    Har tagit det väldigt lugnt idag, låg i sängen till kl 11, sen var jag uppe lite, tog en lång dusch, så sitta lite i soffan och sen sova igen från 14-16, har bara degat hela dagen. När jag låg och vilade andra gången hade jag ganska bra mensvärk och mumringar i korsryggen, så vet ju att det jobbas bra i kroppen. 
    Bebis har varit så HIMLA lugn idag, nästan så att jag blev orolig, men puffade lite på så att jag fick en mild puff tillbaka.
    Hur många dagar innan fl laddar dom sin energi? det undrar jag på.
    Sitter med värmekudde i ländryggen nu och har små menssmärtor. Tänk att det har hållt på så här i flera veckor nu. Galet tr¨kigt!
  • Bibi84
    Niyoh81 skrev 2016-06-06 20:32:05 följande:

Idag gjorde vi en fynd på barnvagn. Hitta en Teutonia Fun System -15 för enbart 450 kr. Är dock bara liggdelen men ser fasiken ut som ny. Dom som vi köpte den av fick den son extravagn å bara använt den ett fåtal ggr. Så nu håller ja på å tvätta upp den och ska göra den ordning :)

Får köpa till sittdel senare tänkte vi.

Idag har magen varit som en kanonkula å mensvärk...tappen är mjuk. Vissa ggr när ja känt har tappen varit öppen å lätttillgänglig anfra ggr han den legat lite längre bra.

Är så äckligt less men går in i v.37 i morgon :/

så bra med vagnen! vilket kap måste jag säga.

Jag tycker det är ganska jobbigt att duscha nu, jag vet inte varför....men blir 1 dusch om dagen för att jag vill känna mig fräsch, då jag har en känsla på att efter fl så kan man nog räkna duschgångerna på en hand i loppet av en månad. hahaha....eller kanske inte direkt, men ah....jag är gal av att känna mig fräsch, och en dusch gör ju så himla mycket.

fortfarande en lugn bebis, mensvärk och förvärkar av och till men väldigt milda.
  • Bibi84
    Niyo81 skrev 2016-06-07 06:29:17 följande:

Fy vilken natt ja haft. Haft så mycke onda sd så ja rent av vakna av dem. Kände av dem t.om när ja låg på sidag. Sist ja kolla på kl va dem halv 4 och väckarklockan ringde 5 :(

Sittee fortfarande i och direkt ja står och går krampar hela magen å trycker neråt. Tappen va mjuk i morse och lätt att komma åt i morse plus öppen. Nu jobba 5 h på OP. Får se hur de går..

Oj oj oj.... här händer det grejer....hur länge ska du jobba? går du ut i mamma ledighet snart?
    Jag går ut i mammaledighet imorgon, sista sjukskrivningsdagen idag. YEAH!!!!! helt sjukt!

Idag ska jag äta lunch med en kompis, tänkte kanske gå dit och att hon kör mig hem eller att jag går. Så ska jag sova efter det. Imorgon har jag bm tid, kl 13.....så sent på dagen tycker jag. men men...man tar den tiden man får.
    Just nu ligger jag i sängen och dricker en kopp kaffe.
    lima76 skrev 2016-06-06 22:23:46 följande:

bara för att jag sa att bebisen var lugn satte han igång att motbevisa mig :D värsta gympa-passet nu ikväll.. 

jag duschar också ofta, känner mig ofräsch annars, svettas nog mer än vanligt..

vilket kap! vi köpte en emmaljunga men jag tror att jag ska leta upp en lite mindre vagn också att ha när vi ska iväg, får inte riktigt in alla och vagnen i bilen :D

bvc och mvc imorgon.. 4-åringen ska förhoppningsvis gå med på hörseltest (vägrade sist) känns jättekonstigt att bf är imorgon..
    Ja, visst är det typiskt! kände av lite mer rörelser på kvällen, men inte så mycket som det har varit tidigare. Fortfarande en lugn bebis. Lycka till på bvc och mvc idag. :)
  • Bibi84
    anjamila skrev 2016-06-07 23:10:42 följande:

Jag vet faktiskt inte vad planen blir..men jag gissar att det blir ett snitt inplanerat om det inte lyckas...
    alternativt att man har is i magen och riskerar ett akutsnitt om värkar får starta. Ibland kan ju bebisar vända sig rätt när förlossningen startar, har jag hört.

Jag är också nyfiken på vad som händer om försöker lyckas...jag menar han kan ju lika gärna vända sig tillbaka samma eftermiddag...

ska försöka få lite sömn snart för imorgon kan det bli spännande...

Lycka till idag på vändningsförsöket.

Igår gick vi i nästan 3 timmar, gissa om jag var trött efter det, men skönt. Som jag sa till mannen, om detta inte sätter igång en födsel så är det en skön promenad och jag får rört mig massa. :) 
    Och INTE blev det födsel i alla fall, trots färdknäppen i tillägg. När jag la mig, en god stund efter promenad och färdknäpp så kom det en del onda förvärkar, men jag tog en alvedon och så fick jag sova. Dock har jag inte sovit så himla bra, men men.... blir väl en lur i eftermiddag eller nu på förmiddagen.
    Barnen har ledigt från dagis idag, men dottern ska till en kompis så blir två barn hemma. Ska själv till bm kl 13, nyfiken på vad hon har att säga, och HOPPAS på en hinnsvepning.

Huvudet kan ju vara ruckbart helt tills man ska pressa, så att det är ruckbart betyder ju inte att fl är långt ifrån. Så håll hoppet uppe. :)
  • Bibi84

Jag ger upp....öppen 3 cm, bokat in hinnsvepsning den 22, 39+3....men ORKA!!!!!

Bm sa att min nummer 4:a är som andras nr 3. En lurig en. Åhhhhhhhhhhhhh.....
    Köpte hallonbladskapslar idag, runda nr 2. Jag ska sova och drömma mig bort och sluta tänka att jag är gravid. Jag ska ta mig ett glas vin ikväll och inte göra någonting. usch och fy va trött jag är.

SORRY för ett deprimerande inlägg, men behövde verkligen skriva av mig!!!!

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!