• lima76

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Undrar också hur många vi är kvar? har blivit väldigt tyst i tråden..
    Om ni som fått fortfarande är inne och läser hade det varit jätteroligt att höra hur det går för er :)

Är så varmt idag!! Vi har visst varmare än på franska rivieran :D Älskar värme men är lite jobbigt att vara höggravid!!

39+0 imorgon!! Försöker sikta på den 10 juni, närsomhelst efter att skolavslutningen är klar ;)

Märker av fler sammandragningar nu men inte precis som värkar.. letar inte tecken men försöker hålla koll på att bebisen rör sig med jämna mellanrum.. Alltid en liten oro,..

• lima76
    Mamacitaa skrev 2016-05-31 15:42:02 följande:

Jag är kvar. Bf om 10 dagar den 10 juni haha.

Bebis får gärna komma i helgen:p eller nästa..vi har oxå skolavslutningar att gå på :)

Jag har oxå mkt sd/förvärkar men imeet mer än så. :( önskar så att kroppen sätter igång fl denna gng

har du blivit igångsatt innan? 
    Jag har alltid gått över men kommit igång själv med värkar,. Hoppas på liknande förlopp den här gången, bra om det börjar på morgonen, blir lättare att ordna med barnvakt tänker jag..

Hur gör ni andra med barnen när det är dags att åka in? Vi har ingen given barnvakt men lite olika som kanske kan..
  • lima76

Jisses, jag smälter idag! Så himla varmt. Ska försöka hitta energi strax att köra iväg och bada med barnen.

Igår trodde jag nästan att det var igång, fick en massa sammandragningar på kvällen och när de lagt sig satte bebisen igång att sparka som en galning i två timmar. Hela magen böljade fram och tillbaka.

Jag går gärna en vecka till men helst inte mycket mer än det.. vecka 39+0 idag.

Vädret ska vända till söndag och det hade faktiskt varit rätt skönt.

• lima76
    RobzMarley skrev 2016-06-01 19:14:19 följande:

Imorgon blir lillkillen en vecka gammal. Tiden efter fl går bra mkt snabbare än den gjorde innan. Vi är i vår lilla bubbla och fyrbarnsmamma är inget lätt. Nyförlöst o i behov av vila och fogar som fortfarande är samma och då barnen som vill så mkt. Och man själv som vill så mkt. Kroppen är trött och fogarna hemska. Satt i en ställning på fl i så många timmar att jag hade så svårt att gå
    Dagarna efter fl. Tänkte lägga in en fl berättelse här. ;)

Följer er med spänning!

vad roligt att få läsa din berättelse! Skönt att ni kan börja landa lite nu. Jag minns också hur mycket fortare tiden gick efter förlossningen förra gången!
    Jag såg bilden på insta också, han är jättefin <3

Vi var vid sjön hela eftermiddagen och tom jag doppade mig, det var så himla skönt när jag väl fått huvet under vattenytan första gången!

Åt tonfisksallad till middag med massor av färsk ananas och det var först efteråt jag kom ihåg att ananas kan ge förvärkar..  och gjorde det. hoppas bara det är pinvärkar som ger med sig, jag har inte tid att föda barn än :D
  • lima76
    Bibi84 skrev 2016-06-01 21:45:22 följande:

Alltså, det är väl så, när man väl känner att man är klar för förlossning, så är inte kroppen det, och när man minst är klar för det och bara tänker på annat... ja, DÅ är kroppen klar för det... min tanke.

:D Jo, säkert är det så.. Håll tummarna att det inte sätter igång för mig imorgon iaf, jag ska köra en timme för att blir fotograferad så här i sista sekunden.. Fick ett snällt erbjudande och tänker att det är ju roligt om det blir några fina bilder. Har egentligen inga bilder på någon av mina graviditeter innan och den här gången blir jag nu fotad för andra gången. Passar på så här sista gången, liksom..

Sen är det avslutning på dagis för minsta på em och min man kommer inte att kunna vara med så jag måste åka på det själv med barnen. Och på söndag har vi kalas för alla mina tre tjejer för släktingar och kusiner. SEN, kanske, jag är redo ;)
  • lima76

Så mycket förvärkar ni andra har! Jag har lite sammandragningar men inget som gör precis ont. Men jag är så himla trött! Vill bara sova men nu är min minsta hemma hela dagarna så även om jag kan ta det lugnt och vila kan jag inte sova. Och värmen är verkligen skitjobbig just nu.

Skulle vilja ha en omgång energi till innan det är dags, vi ska ha kalas och jag har några små projekt kvar som jag skulle vilja få gjort men jag är bara helt färdig i kropp och sinne. bf -4 idag..

• lima76

Håller med om både dåligt humör, kort stubin och att det varit skönt med lite svalare väder idag.

Känner mig ganska redo nu, jag också.. kalas imorgon och sen får det gärna sätta igång precis närsomhlest...

bf-3

• lima76
    RobzMarley skrev 2016-06-05 07:16:47 följande:

Det blev 40+1 här. Men sista veckorna var hemska ändå.

Nu är det iaf väldigt snart för er alla!! :)

Själv ligger jag inlagd i Lund. Det blev en infektion pga att stora bitar av moderkakan samt hinnrester fanns kvar. Vi kom i ganska tidigt skede. I torsdags kväll fick jag sån frossa när alla andra svettades och det typ var närmre 30 grader i sovrummet. Tog alvedon o dyklofenak som jag tagit sen efter fl. Har tagit var 6-8h h för jag haft så ont där nere samt för jag brukar få så mkt eftervärkar. I fredags vid lunch gjorde jag pannkakor t dottern. Kom på mig själv att jag stod o värmde mig mot spisen och frös. Sen bara halvt däckade jag i soffan. Letade efter tecken då jag hade en infektion i livmodern med dottern också. Men då blev avslaget svart och luktade fruktansvärt och jag kund inte stå för det gjorde så ont. Mwn nu hade jag inte haft ngt avslag på två dagar...
    Väl i Lund och hos läkaren skulle jag ta av mig trosorna för undersökning. Tror ni inte att det fullkomligen forsar. Ljust rött och luktar fränt. Golvet, min klänning allt. Manlig läkare. Jag skämdes. När jag kom in hade jag 39,9 i temp.
    Vi fixk ett rum. Sen ville läkaren att en annan läkare skulle bedöma. Hon visade mig på ultaljudsskärmen alla rester. Sa att de kunde ge hur mkt antibiotika som helst men den stora biten kommer inte ut av sig själv. Då hade jag precis ätit och fått antibiotika intravenöst. Det blev fasta för de var tvungna göra en skrapning. Klockan tolv på natten rullades jag ner till operation.
    Igår var värdena sämre än i fredags. De ska ta nya idag. Är de bra får jag åka hem och fortsätta med tabletter. Så hoppas på det!

Var lurigt med att skrapa en nyförlöst sa läkaren. Livmodern är så mjuk att det är lätt man går igenom den och då kommer bakterierna ut i buken. Så lite orolig var jag innan, ligger här m sonen i hemsk sjukhussäng. Vill hem

Fy så otäckt, din stackare! Jag blev lite orolig när du beskrev hur moderkakan kommit ut i bitar. Min mamma hade en liknande upplevelse med min minsta lillebror, när jag var tio. Hoppas värdena var bättre under dagen så att du fått komma hem och vila upp dig!

Stor, stor kram <3
  • lima76

Vi har haft kalas för våra flickor idag, första ggn vi slagit ihop för alla tre men det gick bra, de fick en gemensam present också; en kaninbur för utomhusbruk med två små inneboende kaniner i! De har längtat och längtat efter ett husdjur men eftersom världens tråkigaste mamma är allergisk har det inte funkat. Men utomhuskaniner nu när största tjejerna är 12 och 9 och förhoppningsvis kan sköta det mesta själva ska nog gå bra, hoppas jag. De blev väldigt glada iaf! <3

Vilat mycket idag, min man har fått sköta det mesta runt kalaset.. bf -2...
    Inga egentliga känningar heller förutom att jag börjat känna mig väldigt redo..

• lima76

Min lille är också lugnare nu tycker jag..Ska höra lite med bm imorgon om hur man ska tänka om hur mycket som bör kännas..
    Bf imorgon och jag har galet nog satt igång med nytt projekt, ska måla en bokhylla.. Känns lite galet men har ju gått över med de tre andra så det är väl ganska sannolikt så den här gången också.. fast jag hoppas att det kommer igång till nästa helg..
    Hoppas det kommer igång som med de andra; på morgonen. När kvällen kommer är jag så slut att tanken på ett långt värkarbete känns rätt jobbig..

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!