Inlägg från: Mamacitaa |Visa alla inlägg
  • Mamacitaa

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Mamma05081214 skrev 2016-05-06 18:32:41 följande:

Hej! Har inte varit så aktiv och skrivit här, men har läst varje dag=)

29 April  kl 00:30, dagen innan BF kom vår lille Liam till världen.

3292 gram och 51 cm lång. Den bästa och snabbaste förlossningen av all mina fem=) 

Lycka till ni andra som fortfarande väntar!

Kram

Grattis till Liam :) härligt att du är nöjd med förlossningen
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Mamacitaa

Ser härligt ut RobzMarley och jättefin mage har du :)

Jag älskar solen men nu sitter jag inte där långa stunder blir så jobbigt pga nästäppa jag har :/

Jag är oxå svullen men det är pga värmen o sen att jag rör mig mkt.. blir så rastlös om jag ska vara still ;)

• Mamacitaa

Idag har jag tvättat massa bebiskläder. . Känner för och packa BB väskan så den är klar. :)

Sen städade jag ur våran lilla bil och sen städat en massa inne.. helt slut nu men skönt och få lite extra energi nu när solen är framme :)

Imon ska jag till barnmorskan o ska bli spännande o se hur bebis ligger o om hon fixerat sig el inte.. säkert inte ;p

Men prata man inte om förlossningen nu så dom skriver in allt direkt i fl journalen el vad man ska kalla de hos bm ?:)

• Mamacitaa

Samma här..stödstrumpor vågar jag lignite på i denna värme :/ duschar av fötterna kallt o hoppas på de bästa ;)

I journalen står det att 3e dottern var fixerad dom andra var ruckbara. Så ska bli spännande o se imon;)

Ok men då var det som jag trodde.

Här är det helt ok..nervös inför op på tisdag o har en massa förvärkar som jag undrar om de gör.någon verkan eller om man bara Pinas :/ får oxå trött attacker o sitter ner/vilar en stund för att sen får ny energi :)

• Mamacitaa
    Bibi84 skrev 2016-05-09 09:41:56 följande:

oj, då kanske du är på g dåra, eller får en tidigare fl.

Hör att det är många som får trötthets attacker....samma här. Sover faktiskt dårligt om natten nu, pga. mina andra barn. En som har varit lite orolig i kroppen och den andra som somnade i sin säng kl 17:30 och som sen vaknade och kunde inte sova. både jag och mannen höll på att bli galna. Idag ska vi snacka ordentligt med dottern, då hon faktiskt klarar av att sova i sin säng själv. Den minste pjokken dock får vi ta som det kommer. han brukar sova hela natten i sin säng.

Uggen i kroppen idag också, illa mående. Går ju på min andra pencillin kur mot uvi, och den smakar SKIT! Får se om jag har blivit av uvi när jag ska till bm på onsdag. Ska kolla om hon kan känna om jag är öppen något.

Det jag undrar är....om man får förvärkar som är ganska starka (har ju fått det efter sex på kvällen) har behövt ta alvedon för att kunna sova. Men kan det göra att man mognar? Vad händer om jag inte tar alvedon, kan det starta förlossningen? hmm....många frågor här. hahaha Någon som vet?

Har precis samma fundering som dig.

Va någon natt efter sex jag inte tog Alvedon och den natten var ren pina. Vaknade flera gng av att de krampande och gjorde ont.
  • Mamacitaa
    killroy skrev 2016-05-10 06:05:58 följande:

Ingen bebis ännu...Fick veta efter att ha väntat en stund inne på förlossningen att det var så fullbelagt så de bokade om min tid till onsdagmorgon istället, fast jag skulle ringa in idag (den 10.de) på morgonen och höra hur läget ser ut ifall jag kan komma in redan idag. Just där och då blev vi självklart besvikna men förstår ju att läget är som det är. Nu i efterhand så blir det bättre så här med tanke på barnvakt. Så får se vad som händer i dagarna... funderar bara på om de skickar hem mig imorgon också p.g.a. att det är fullt även då. Känns ju onödigt att fixa barnvakter som behöver ta ledigt från sina jobb och att min man är borta från jobbet OM det nu inte blir igångsättning på flera dagar ändå. Men men det är väl bara att gilla läget...

Fick du tid idag eller hur går det ?:)

Fast vad min svärmor som är bm säger att sex kan reta igång förlossningen men om sperman ska göra verk så ska mannen komma 3 gng inuti kvinnan o de vet inte jag hur många män som orkar; p

Sen måste man ju som sagt vara mogen för att de ska göra.nån verkan oxå. . Så flera faktorer som ska klaffa :)
  • Mamacitaa

Nu är operationen gjord och de gick bra. Kändes lite obehagligt men skönt och ha de gjort. Nu vilas de i soffan medans maken lagar mat ;)

• Mamacitaa

Tack..har vilat hela dagen.. känns skönt :)

Härligt att bebis är fixerad:) den molande känslan fick jag då slemproppen började gå. Har haft samma nu till o från men sen försvinner de.

• Mamacitaa
    killroy skrev 2016-05-14 05:49:57 följande:

Hej!

Nu var han här våran lilla fyra :) Jag fick tid för att komma in i onsdags vid kl 15, fick börja med att ligga med ctg fram till kl 16 ungefär och allt såg fint ut. Berättade att jag haft känningar i princip hela dagen och hoppades att de skulle hjälpa till.

Då det var så oerhört fullt på förlossningen så fick jag vänta länge på att gynekologen skulle undersöka mig och bestämma igångsättningsmetod, han var inte inne förrens vid 20 och då var jag öppen 4 cm med mjuk tapp.

När bm satte in den tampongliknande hormonstaven vid 20.30 så sa hon att hon kände en utbuktande hinna.Sakta men säkert började det kännas lite mer.

22.20 ringde jag på klockan för då ville jag testa att bada (som stod om i min journal, men efter att natt personalen (usk) frågat den nya bm (som jag ej hade hunnit träffa än) så fick jag tydligen inte bada med den i. Hon sa att bm var på väg men hade några till innan mig, kl var nog då 22.40.

När kl var 23.40 stod jag inte ut och ville ha åtminstone lustgas innan bm kunde komma. Då äntligen dök hon upp och skulle sätta ny ctg på mig.

Satt på sängkantrn och bad om lustgas men det fick jag inte innan kurvorna var gjorda. När hon skulle ta på mig de där resårbanden så kände jag att vattnet gick. Hon trodde inte först på mig, men fick ju se sen. Då hon tydligen hörde i min värk som jag fick då så förstod hon att det tryckte på neråt och bestämde då för att undersöka mig.

Så 23.50 undersöker hon och jag är då öppen bara 5 cm, blev såå besviken. Men hon börjar förbereda för att sätta nål för spinalen (som var bestämt sedan innan) och skulle ringa på narkosläkaren. Men upptäcker i mina värkar att det var nog försent för bedövning. Lustgasen är nu på max och klockan är någon minut över midnatt.

Klockan 00.13 är min lille prins på 49 cm och 2982 gram född!!

Rackarns bråttom hade han men han var duktig och slank förbi mammas svanskota utan att den knäcktes. Såå otroligt lycklig för det!

Grattis:))
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!