• lima76

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

anjamila skrev 2016-06-10 12:40:40 följande:

Vi är kvar på BB. Vet inte hur tidigt de släpper en vid snitt. Mitt andra snitt men minns inte rutinerna. Låg dock inne 5 dagar då...

Hoppas du får vila upp dig nu då.. BB har jag aldrig trivts på men det är ju iaf en chans att vila lite..
    Niyoh81 skrev 2016-06-10 14:51:52 följande:
    Här kämpar man fortfarande på..e ju bara i v.37. På onsdag blir de heltid på jobbet ända till bebis e född. Kommer va död...

Kan du inte sjukskriva dig de sista veckorna om du inte orkar? Tanken på att jobba heltid nu är ju helt vidrig.. stackars,, Hur har det blivit annars, med dig och din man? är det bra igen?
    Bibi84 skrev 2016-06-10 18:23:37 följande:
    Grattis till 4:e man! :) Låter som det var tufft, men skönt att det äntligen är över så att du kan njuta nu. :)

Alltså, har era bm sagt att om man är öppen 3 cm så har man ingen slempropp kvar? Jag fattar inte....tycker att slemproppen går hela tiden, men om det inte är den, är det massa slemmiga flytningar då eller? 

Har varit väldigt trött idag, men inte fått sova något, så blir en lur nu tror jag. Jag har ju många gånger sagt att jag ska njuta ett glas vin, men bara inte varit sugen på det när kvällen kommit, men NU har jag tagit mig ett litet glas vitt och ligger i sängen för att somna lite till en film. hahaha...
    Imorgon är det tjejkalas, eller rättaresagt disco för blivande 5 -åringen. Glasskakan och regnbågstårtan är klar, och självaste discokula är på plats och den har vi provat. så kalas kl 11-13 imorgon, så har vi resten av dagen att ta det lugnt på. :) Det bästa är nog att det bara kommer vara 6 tjejer, och så hennes två bröder. Lugnt och härligt kalas.
    Min BM gör inga vaginala undersökningar alls och absolut inte hinnsvepning så jag har ingen aning..

vad gott det lät med ett glas vin. I teorin iaf, om man inte hade halsbränna :D

Lycka till med kalaset imorgon :)

Jag drog med familjen ut på promenad ikväll, vi behövde komma ut allihop.. Det gick ganska långsamt, jag tycker jag har mer ont i bäckenet igen på sistone..
  • lima76

bf +5 idag.... Längtar tills det drar igång nu men känner fortfarande vemod också över att det är sista gången. 

Ang alkohol så har det aldrig varit en stor sak för mig att avstå. Jag växte upp i en familj med alkoholism och som en effekt dricker jag nästan aldrig annars heller. Men samtidigt tror jag att små mängder då och då inte är ngn fara när man är gravid. Lustigt nog brukar jag bli väldigt sugen på öl just när jag är gravid så ngn liten munfull ur min mans glas har det blivit under alla graviditeterna. Det svåra är väl just att specificera  vad som är en "liten mängd" det kan ju upplevas väldigt olika från person till person.

Ska till bm på tisdag igen, hoppas hon säger att bebisen är fixerad igen.. (han hade ju gått från fixerad till ruckbar förra ggn..)

Mitt boande varvat med sovande fortsätter. Just nu är hela vardagsrummet upp och ner för jag målar en skänk.. Men annars är jag rätt i ordning. Rent i alla sängar, väskan packad (typ), up to date med tvätten och bebisens rum och skötbord står klart och bara väntar.. 

Tänker fortfarande en del på hemförlossning och blir så irriterad på att det inte ens är en möjlighet här nere. Tidningen Mama hade en artikel i senaste numret och i stockholm och umeå kan man få föda hemma med två barnmorskor närvarande. Vilken lyx! Jag har sökt på nätet, frågat min bm och kommit upp med exakt noll info om hur jag skulle kunna gå vidare.. Jag vågar inte riktigt föda hemma oassisterat men hade absolut valt det som alternativ om jag fått hem barnmorskor. Som det är nu är det en stress att inte veta om man ens får en plats när det är dags.

• lima76
    Bibi84 skrev 2016-06-13 05:58:20 följande:

Igår mitt i samlaget så helt plötsligt säger mannen...."jag tror ditt vatten gick nu!", blev helt ifrån mig, fattade ingenting.....what? nu, jaha....vad gör vi nu. 
    Vi ringde fl och dom sa att så länge jag inte har värkar (starka eller regelbundna) eller får feber så behöver jag inte komma in för nästa morgon, (måndag dag). Efter mycket om och men fick jag äntligen somna, hade ok värkar var 10-15 min, men fick somna, nu har jag inga direkta värkar, men tror inte allt vatten gick och det har inte gått något mer. 
    Kan det vara så???? att delar av vattnet går, och så inget mer? Alltså, har ju som man ibland brukar göra...sökt på nätet och där säger ju vissa att delar av vattnet faktiskt kan gå, och att dom måste ta resten på fl. 
    Men ska ringa in igen kl 8 för att få en tid att komma in och bli inskriven. är ju trots allt i v. 38+1 idag, trodde bara inte att det var vattenavgång som ev. skulle starta fl.

Oj! Spännande! Hur har det gått??
  • lima76
    Niyoh81 skrev 2016-06-13 19:28:14 följande:

Har lite panik, i morgon jobbar ja min sista dag halvtid sen går ja över till heltid igen. Ska ringa min bm i morgon som e assvår att få tag på eftersom hon bara jobbar två dar i veckan. Prata å höra med hon va ja ska göra. Se om min läkare kan förlänga min sjukskrivning.

Funderar rent av å höra om igångsättning. Mycket pga att ja intr orkar jobba heltid men även att mina fogar är helt fuckade nu. Vill INTE gå en dag längre än bf.

Är helt slut nu efter jobbet...som sagt känner paniken öka inombords :(

tycker absolut att du ska vara sjukskriven fram till bebisen kommit! Kan du ringa din vanliga läkare? Jag har alltid gått genom vanliga doktorn med sjukskrivningarna för mvc läkaren varit jättesvår att få tid hos..
    Bibi84 skrev 2016-06-13 17:58:16 följande:

Dom sa att det kunde vara en vattnig flytning ev. Urin..... och då sa mannen. Nej, det kan jag nästan garantera att det INTE var. Haha...fint att ha en man som står på vårt. :)

Kanske en fontän-orgasm ;D
    Har du fått fler känningar ikväll?
    Mamacitaa skrev 2016-06-13 17:00:29 följande:

Va kroppen kan lura en..va kunde de vara då som kom?

Imorse släpper en stor del av slemproppen vet ej om det är hela men molande värk konstant och en del förvärkar..

Då är det kanske snart dags!!  Håller tummarna! 
    RobzMarley skrev 2016-06-13 20:39:09 följande:

Hej allihop!

Försöker läsa men har inte varit så aktiv. Det är mycket. Att komma in i rollen som fyrbarnsmamma. Att möta alla fyras behov. Även om bebis är den som tar all tid nu. Men de andra är rätt nöjda. De är också där bebisen är och slåss nästan om att få hålla honom. Det är mer jag som känner att man vill så mkt. De stora har fotbollsmatcher osv. Näst minsta hade vi barnkalas för i lördags (tack o lov det var fint väder så de tio 4-5 årings tjejerna kunde vara i trädgården hela tiden haha). Nä men allt vardag ni vet. Man är hemma och ändå får man inget gjort. En vecka har gått sen jag blev utskriven också. Tiden går så fort nu när väl bebisen kommit.

Hur går det för alla? Vilka veckor är ni i??

Vad roligt att höra av dig! Kan tänka mig att det blir ett jonglerande sen, att försöka finnas till för alla.. Skönt också att du är utskriven och förhoppningsvis mår mycket bättre!! 

Jag är bf+6 idag och förutom ett jädrans dåligt humör nu ikväll så händer inget nytt.. Eller, jag har ju sammandragningar och ont i ryggen och bäcken och sådär "som man ska" men inget som tyder på att det är nära till förlossning.. Bm imorgon em..
  • lima76
    anjamila skrev 2016-06-14 11:40:56 följande:

Vi åkte hem redan på söndagen. Så 2,5 natt på BB men vi var på sjukhuset sedan onsdag morgon. Så skönt att vara hemma.

De stora killarna är hos sin pappa. Har hälsat på. Kommer ikväll och sover över några nätter. Så fokuserar på bebis å amning. Och har tyvärr tid att tänka. Jävla skitförlossning....som blir min sista. Jag hade ev velat ha ett barn till med min nya man..men jag vill inte bli snittad. Fast två snitt i bagaget redan. Så surt att på detta sättet behöva inse att det blir aldrig mer en vaginal förlossning. Har svårt att smälta det.

Jag saknar magen. Jag saknar att vara så jävla less på graviditeten. Jag saknar till och med en del av förlossningen...

Ska ta tag i det mentala...

Lycka till ni andra och härda ut. Det är snart över.

Skönt att ni är hemma. Förstår att det är jobbiga känslor när det inte gick som du tänkt dig men försök ändå att tänka att det gick ju bra iaf till slut och både du och bebisen mår bra nu. Ang snitt, det är en himla skillnad på ett planerat snitt och ett akut snitt så låt inte det bli vad som avgör om du vill ha fler barn. Jag har flera vänner som haft väldigt fina upplevelser med planerade snitt.. (men jag förstår ändå din känska av besvikelse..) Kram och hoppas du snart känner dig gladare igen.
  • lima76

var hos bm idag, sista besöket. Jag fick en tid på förlossningen onsdag nästa vecka för "ställningstagande till igångsättning".. Jag försökte pusha det lite närmare men det var stört omöjligt. Inte för att jag vill bli igångsatt utan för att få veta att allt såg bra ut med flöde och vatten osv. Men här är det 42+0 som gäller. Kan irritera ihjäl mig på skillnaderna i landet, speciellt stockholm gentemot resten av sverige.. I stockholm får man såklart en flödesmätning vid 41+0... Och 30 timmar barnomsorg vid föräldraledigt gentemot 15 här.. osv, osv... (Tror iofs inte att jag velat ha 30 timmar för storasyskonet men kanske 20..Typ 4 st 5-timmars dagar till hösten eller ngt.. Hon är ju ändå 4 nu och tycker dagis är jätte roligt och stimulerande..)

Anyways.. bebisen är iaf fixerad (igen) och låg visst och tittade mot höger.. Så han borde ju snart vara startklar förhoppningsvis.. Annars kan dagen sammanfattas så här: trött, tröttare, tröttast... (bf +7)

• lima76

Avslutade kvällen i badkaret där jag åt jordgubbar och skrattade högt åt malin wollins bok om att bli mamma.. Rekommenderas :) Natt, natt..

• lima76
    Bibi84 skrev 2016-06-15 08:23:00 följande:

Inlagd på fl. Öppen 5 cm, skönt. Överlever utan medikamenter just ju.

Åh! Spännande! Stort lycka till <3
  • lima76
    Bibi84 skrev 2016-06-15 15:06:35 följande:

Så, 12:59 kom våran dotter, 49 cm lång och 3205gr.

Fick akupunktur för att få igång tätare värkar och lite mer kraftiga, badade lite och efter en stund så hade jag inte öppnat mig mer, då var jag 6-7 cm, så vi tog vattnet och jag började med lustgas igen. Nu kom värkarna tätare och mer intensiva. Stod på knä i sängen hängande över ryggen och vips så var hon ute. Så jävla ont, men nu är det över. Thank god!!!!

Haha.... Värkarna gick att andas igenom när jag öppnade mig till 6cm, som med första barnet och nr 3. :)

Stort grattis!! vad skönt att vara på andra sidan förlossningen nu! 
    Niyoh81 skrev 2016-06-15 15:10:22 följande:
    Åhh va spännande ????

Ska försöka ringa spec mödra men vet inte va ja ska säga. Vill de inte sjukskriva mig så hoppas ja på igångsättning.

Idag var ja hos bm.

Sf-mått låg på 33 i v.38

+2 kg sen vecka 29 så nu har ja gått upp 4 kg totalt. Börja få vätska i benen med :/

Allt annat såg bra ut.
    Hoppas du fick hjälp med sjukskrivning.
    4 kilo är ju ingenting!! Jag har gått upp runt 25 med alla 4 men inget jag stressat över för de kilona har försvunnit igen sen..

• lima76

Bf +8 idag, trött och varit lite ledsen.. Många sammandragningar också men bara några som känts i ryggen.. Blir så himla, himla kissnödig och liksom styltar mig mot toaletten likt frankenstein för det gör så ont att gå och sen kommer det typ två droppar... :(  Likadant hela natten i natt, tror jag vaknade minst en gång i timmen för att jag höll på att dö av kissnödighet..

Tror jag borde gå igenom min bb-väska och se att jag verkligen har vad jag behöver i den men har inte orkat.. tänker att jag kanske får en energi-kick när det väl drar igång och hinner med allt sånt sen. Har ju inte haft snabba förlopp innan utan jobbat på hemma i ganska många timmar innan det varit dags att åka in..

Bebisen har iaf varit väldigt aktiv hela dagen idag.. <3

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!