Inlägg från: RobzMarley |Visa alla inlägg
  • RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Lizz85 skrev 2016-03-04 13:36:51 följande:

Hej här inne..

Har inte varit in på ett bra tag nu känner jag.. Har jobbat och jobbat och vabbat och vabbat.. ;)

Och nu har jag kört slut på mig själv och har åkt på VÄRLDENS ondaste foglossning så är sjukskriven 2 veckor nu och hoppas det blir fler veckor då jag är liggandes. Får ont bara av att tänka på det..
    Har väldigt svåra foglossningar med bort domningar i benen samt smärta under natten. Sover dåligt osv... Och ändå sjukskrev läkaren mig bara i 2 veckor till att börja med.. Skrivit på intyget om min smärta och att jag har svårigheter att sitta, gå , klä på mig samt att sömnen är störd. Han sa att det definitivt var foglossning och jag hade JÄTTE ont då jag var dit...

Ska till sjukgymnastiken på måndag för test av TENS. Men tvivlar på att jag ens kommer kunna jobba något överhuvudtaget. Klarar inte ens av vardagssysslorna här hemma.. Utan liggläge som gäller.. Hur det nu ska gå!? Legat endast två dagar och är LESS!!! Och har ont.. Kör med vete/värmekudde.. Men jobbigt hålla på att värma den stup i kvarten... Ska se om jag kan hitta en elektronisk värme dyna till bra pris.. 

Jag har alltså arbetat sönder mig! :/
    Skulle sökt hjälp för LÄNGE sedan!
    Har aldrig haft så ont som jag nu har.. 

Är i vecka 31 idag(30+0)
    Annars så är det bra.. Illamåendet har försvunnit vilket är skönt.
    Inte så farligt mycket halsbränna som jag hade med senaste.. 

Längtar nu bara till Maj och bebis.. Håller på var lite less vara gravid nu.. Speciellt när kroppen inte är med mig heller..

Aj men stackare!!

Mitt stagnerar också här och jag har telefontid m läkaren som redan skrivit ett intyg i jan. Vet inte om jag ska gå ner 50 eller 75%. Han sa sist jag själv får känna efter.
  • RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2016-03-04 21:45:54 följande:

Varit på Ikea idag. Märks att man blir tyngre :/ har så ont av foglossningen och magen känns hård. . Kanske kan gynna sig när jag närmar mig bf att gå runt på Ikea. ;)

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Ja men ellerhur! Gjorde så m nummer ett. Åkte t köpcenter gick o gick sen promenad i djup snö med hunden. Sen på kvällen satte det igång. Men vet man bör vila spara på krafterna
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-03-05 18:14:52 följande:

Min barnmorska tyckte att mitt järnvärde på 114 var helt ok men efter att ha sett vad ni andra har antar jag att det är rätt lågt.. 

Kom äntligen iväg till bm i går och mitt sf var 25 cm i vecka 26+2..

Jag krävde ny urinodling och jag hade så många frågor om gbs att hon till slut erbjöd mig en läkartid.. Ska försöka samla alla frågor på ett papper innan dess..

jag är fortf rätt dålig men var iväg till doktorn som sa att det nog var influensan trots vaccinationen. Är ändå glad att jag tog den för det har nog varit mildare nu och ändå mått så otroligt dåligt.. Jag har astma som alltid förvärrar också..

Jag funderar också på att sjukskriva mig från nästa vecka.. Mest pga foglossningen men också för att jag är så himla trött hela tiden. Jag har fått gravidpeng godkänd så det gäller bara i ca 4 veckor fram till att gp börjar ist.. jag hade velat kämpa på pga lönen men jag orkar bara inte mer..

Här får man inte heller ha mer än en vuxen till ultraljudet men om ni inte får ihop det pga sjukdom är det nog inga problem att boka om.. hoppas ni löser det, har full förståelse för stressen, jag har ångest redan inför förlossningen, jag har ingen självklar barnvakt alls och hatar lösa planer.. man vill ju gärna veta innan vem man kan ringa mitt i natten om man behöver...

Nu blir det ett jättelångt inlägg men ville också tipsa om yogobe.se för er som gillar yoga, det är ett yoga community med massor av bra filmer, både gravidyoga och annat. man betalöar per månad men i senaste Mama fanns  det en kod som ger gratis medlemskap i 3 mån. så man skapar kontot först och anger koden YOGAMAMA  :)

Kram på er allihop!

Mitt järnvärde låg på 110 sist. Men bm sa inget mer än att jag skulle fortsätta ta tabletterna o inte hoppas över ngn dag.

Förstår att du inte orkar. Jag känner exakt samma. Har tid m läkaren på tis så det blir 25-50% sjukskrivning.
    Tack för tipset o koden!
  • RobzMarley
    Zoey83 skrev 2016-03-05 22:15:24 följande:
    Hur gick belastningen??

Visade den något?
    Nope belastningen visade inget. Här blir alla erbjudna det runt m vecka 28, hemskt äckligt men bra.
  • RobzMarley
    Zoey83 skrev 2016-03-05 23:00:38 följande:
    Ok. Jag har gjort den 2 ggr, med 1:an och 2:an (som båda visade). När jag väntade nr.3 vägrade jag att göra den men gick ist med på att kolla värdarna regelbundet iaf.

Samma gjorde jag nu, klarar inte belastningen. Mår sååå dåligt och bara spyr och spyr i timmar.

Skönt att det inte visade något.
    Ja, den är hemsk. Nu fick man en färdig blandning, med de andra har jag fått ta med en citron. :/
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-03-06 14:21:30 följande:
    Jag klarar inte att ta varje dag men ska beställa hem blutsaft också tänkte jag..

Lycka till med sjukskrivningen!
    Nä jag kan bara ta Hemofer. De andra, minns inte vad de heter, går inte då blir jag stenhård i magen.
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-03-06 15:58:01 följande:

En fråga, förresten.. sen i fredags har jag som en hemsk träningsvärk i vaderna, det känns som om jag stått på tå i flera timmar eller ngt. Eftersom jag inte gjort annat än vilat de senaste dagarna gissar jag att det är ngt gravid-relaterat.. Någon som har samma/hört talas om vad det skulle kunna bero på? Jag har inte haft några kramper i benen...

Hum, nä? Men man kan ju känna krypningar i benen. Och jag får ofta kram i vaderna och fötterna under kvälls- och nattetid. Kanske ngt med det? Salt o vätskebalansen?
  • RobzMarley
    Moneal skrev 2016-03-07 19:29:05 följande:

Jaha då har man varit hos läkaren, blev sjukskriven fram till fl nu och slipper en massa 4 veckors perioder. ( har varit sjukskriven 4 veckor åt gången sedan vecka 11)

De kollade även av njurarna och bär låg fortfarande vätska men det hade minskat en aning vilket kändes skönt. :)

Gick fortfarande inte att säga 100% vilket kön min lille har men lutar åt en flicka eller en pojke vars testiklar inte trillat ner ännu, så en Hen fortfarande med andra ord.

De dubbelkollade även datumet på min lilla, då jag blivit flyttad så mycket att inget stämmer längre, och fick enligt olika mått fram att jag i dag skulle vara i vecka 26+5 alltså bf datum 7 juni som jag hade från början innan de började flytta på mig, uppskattningsvis vägde den lilla även strax över 1 kg vilket även det stämmer med den veckan.

Men i min journal fortsätter det att stå 21:a juni, för hon kunde inte ändra det nu tyvärr.

Får se om det kan ändras fram över kanske.

Så känns skönt att veta att mina egna beräkningar stämmer och sf måttet och allt annat stämmer oxå för den veckan.

Så rörig bebis som hoppar fram och tillbaka, får se vart detta slutar :)

Så då blev du framflyttad igen? :)

Skönt få sjukskrivningen klar. Själv skulle läkaren ringa upp mig på morgonen/fm men gjorde aldrig det.
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-03-08 19:09:36 följande:

Är fortfarande sjuk, förresten,,, :( väldigt långdraget och trist. I två dagar har jag haft jätteont i bihålorna på vänster sida.. Har kortison-nässpray och vanlig nässpray samt försökt skölja med saltvatten men är jag inte bättre blir det nog doktorn igen och tigga penicllin...

fast först ska jag ut och fotografera i morgon bitti! Första gången på evigheter som jag ens rört kameran (trött och ja, ni vet..) Men jag ska fota en annan tjej som också är gravid, lite längre gången än jag och vi ska ut vid sju och försöka fånga det vackra morgonljuset. Så håll gärna en tumme att det går bra :)

Ang Tens, förresten.. Jag har använt tre graviditer nu och tycker det funkar bra. det är lite beroende på dagsformen. Vissa dagar blir det mest soffan och smärtlindring (speciellt om man tagit ut sig innan..) och bättre dagar kan jag ha den på när jag är uppe och rör mig, typ lagar mat eller så för att underlätta rörelserna.. en  stor fördel med TENS om man lär sig använda den är att den är jätteskön vid förlossningen. Köp nya stora plattor och sätt i ryggslutet där värkarna känns. ;)

Fy stackare. Hemskt att va sjuk när man är gravid. Hade influensa o bihåleinflammation. Låg i sängen två veckor. :/

TENS använde hag med tvåan pga av mkt SD. Hjälpte bra mot smärtan!
  • RobzMarley
    Moneal skrev 2016-03-08 20:50:25 följande:
    Ja det verkar så, så är i morgon I vecka 28 i stället för 26, skönt måste jag säga :)

men vilken dålig stil att inte ringa upp :-/
    Ja kan tänka mig det!! Två veckor gör ju stor skillnad! :)

Ja, jättedålig stil. Där var ett mobilnummer som ringde på em men jag satt i möte då o kinde inte svara. Kan ha varit han. Men varför från mobil tänkte jag. Hittade det inte när jag slog upp.

Så trätt o matt idag o yr. Varit igång hela dan mer än vanligt. Så somnar vid sju... Vaknade sen halv nio o nu kan jag ju inte somna...
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!