Inlägg från: Mamacitaa |Visa alla inlägg
  • Mamacitaa

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

RobzMarley skrev 2016-05-24 06:25:14 följande:

Samma här. Bitter och besviken. En förlossning känns så avlägsen. Jag har inte fått de andra så sent. Bara första på utsatt dag. De andra har kommit tidigare. Så detta blir mer mental press liksom. Går och känner efter och känner efter. Tung, ont trött. Haft en den förvärkar nu under en veckas tid men de bara dör ut. Är aningens besviken på min kropp. Innan har det bara satt igång.

Jag "tvingade" mannen färdknäppa var kväll förra veckan. Men det blev jobbigt haha.

Tänker att jag kanske inte är redo mentalt och att det därför inte kommit igång. Känns jättekonstigt att vi ska ha en bebis igen. :)

Men barnmorskan idag kvar i elva i alla fall! Ska be om en ny hinnsvepning.

Fick du en ny hinnsvepning? Förstår din fru rationella om de bara satt igång innan..förväntar man sig ju samma även denna gng.

Enligt min bm fmåste jag gå via läkaren där för att få en.för min gör inte en :/ Jag undrar om tappen blir påverkad av alla förvärkar.
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Mamacitaa

RobzMarley- usch jobbigt med pinvärkarna och håller tummarna att bebis vill ut nu :)

Vaknade inatt o efter jag kissat så hade jag förvärkar som krampande i magen,kändes i ryggen och ner mot låren.. efter ett tag somnade jag för att vakna till samma sak :/ helt slut idag men bakat chokladbollar som jag suktar efter så länge ?

Men har fortfarande hyfsade regelbundna sd som känns i ryggen otrygghet neråt.. får se om det kan bli nåt mer av de.

• Mamacitaa

Nää kroppen kan lura en rejält ibland.. har fortfarande förvärkar o nu har det börjat ila och svida inne i tappen känns det som.. ska avvakta till imon men imon ringer jag fl för en koll.

Bibi84- låter ju lovande att du är mogen o öppen. Vilken vecka är du i ? :)

Femblirsex välkommen :)

Våran 4a är oxå oplanerad. Åt ju ppiller men mådde kasst så många dagar så testa bara för att ..visade tydligt snabbt iaf ;p men tog nå veckor innan vi bestämde oss då jag precis fick reda på att jag har cellförändringar grad 3 o behövde opereras.

Men familj o vänner blev glada för oss. Jag har 2 sedan innan maken 1 och sen 1 gemensamt och den lilla jag väntar nu blir våran 2a gemensamt. Mitt 4e barn och hans 3e ;)

• Mamacitaa
    RobzMarley skrev 2016-05-26 06:47:09 följande:

Vaknade kvart över tolv. Visste inte om d var förvärk eller inte. Tog alvedon. Försökte vila.

Kom m ca 10 min. Men började göra mer ont. Ringde fl efter 1,5h. De var lite sådär om jag skulle avvakta. Sa att de hade plats just nu. Tänkte ok vi avvaktar. Panik om det dör ut liksom.

Två började senare väckte jag sambon sa nä vi kör det gör ont nu. På plats kvart i tre ca.

03.45 är han ute.

Berättar mer utförligt sen

Oj här gick de undan :) grattis till er och väntar nyfiket på uppdatering.
  • Mamacitaa
    RobzMarley skrev 2016-05-26 15:06:20 följande:

Tack! ????

Ja, vaknade typ kvar över tolv hade förvärkar trodde jag. Tog alvedon direkt o försökte sova. Men de la sig inte och kom m tio min mellanrum. Så lite i två väckte jag Robban o ringde fl. Då kändes de men jag var i valet o kvalet. Tänkte det är tio min o alla gör inte så ont. De på förlossningen sa att det var bra om jag avvaktade men skulle komma om jag kände att det var för mkt. Tio minuter senare kände jag att det gjorde ont. Så vi var inne vid halv tre. Plötsligt typ 3 min mellan värkarna sen rätt snabbt kände jag det tryckte på.... Så 03.45 var han ute. Det gick bra med snabbt. Hjärtljuden gick ner så de lät mig trycka på så jag sprack lite och sen ville inte moderkakan släppa. Och den kom sen ut i bitar

Ja de gick fort..hur har dina andra förlossningar börjat och hur fort har det gått ?
  • Mamacitaa

Har oxå förvärkar men tror de betor på förstoppning gen jag har :/

Gör det ont inne i tappen på er ? Känns som lillan lagt sig längre ner men får veta på måndag.

O de ilar drar och sticks i den :/

• Mamacitaa

14 dagar kvar till bf här och har under dagen haft kraftiga förvärkar som ej försvann av alvedon.. Nu är det lugnt igen.. blir så trött på min kropp :(

Jag har hallonbladste med 100% hallonblad..den har gett mig bäst effekt

• Mamacitaa
    Bibi84 skrev 2016-05-28 07:48:37 följande:

Igår fick jag väldigt starka förvärkar efter att två alvedon inte tog bort dom eller styrkan så ringde vi in. Jag skulle komma in direk sa dom.....så ingen biff middag på mig inte. Grrrrr.....

Kommer in och dom tar ctg, ting börjar lugna sig och dom vill ha mig över natten. Har sovit piss så fick avslappande medicin. Fått sova 4 timmar och NU väntar jag bara att få komma hem.

blir väl en till undesökning för att se om något hänt. Så får jag nog komma hem.

Hoppas de börjar hända grejer nu då:)
  • Mamacitaa

Niyoh81 : här kan du hitta de www.svenskhalsokost.se/produkter/hallonblad

Bibi84- skönt o vara hemma och hoppas de sätts igång för dig.

Jag e bara less nu. V39 idag men har mkt denna vecka innan bebis får komma ut även fast jag vill ha henne här nu :)

Men fyller år på torsdag o då ska vi ut o äta o de vill jag hinna med ;)

• Mamacitaa

Jag är kvar. Bf om 10 dagar den 10 juni haha.

Bebis får gärna komma i helgen:p eller nästa..vi har oxå skolavslutningar att gå på :)

Jag har oxå mkt sd/förvärkar men imeet mer än så. :( önskar så att kroppen sätter igång fl denna gng

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!