• Greifing

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

jag hoppade ur gruppen på fb. Galet hysteri. folk har inte kommit till v 10 och köper redan barnvagn... Ena är värre den andra. Nej jag får nog återkomma senare till den gruppen om jag ens väljer att gå tillbaka. :)

Tur man har familjeliv

• Greifing

Jag har nog lite gravsymtom iaf ;) Sover som en kratta. Vaknar flera gånger på natten. Är sviiintrött jämt. Ligamenten blir bara värre och värre. Mitt första illamående kom idag. Inte länge men som en våg.

Var även på specialmödravården och träffade läkaren. Min favorit. Jag kommer börja med medicinerna på måndag nästa vecka. Hon ville ha in mig på VUL om 2 v men då jag inte vet schemat utantill så gjorde jag det enkelt för oss. Jag har semester v 44 så på måndagen den 26/10 ska vi får se lilleskutt. Hoppas allt är bra då! Kommer vara v 10.

Denna graviditet kommer vara lika övervakad som de andra. Tillväxtul v 25,30 & 35. Även fast jag får stora barn så vill dom ha koll på moderkakan/flödet.

Kände mig så omhändertagen redan nu :)

• Greifing
    Lizz85 skrev 2015-09-29 08:33:58 följande:

Jag mår PISS..... Hemma idag med.. Ligger under täcket och mår SKIT...

Ont i kroppen tror dessutom febern är på ingående men det värsta är denna hemska illamående jag har!

Vaknade inatt och kallsvettades och mådde jätte illa magen bubblade på ordentligt efterca 1 timme vaken somna jag om och sov hela natten...

Jätte mysko... Men illamåendet är det hemskaste jag haft... 1:a spydde jag bara från vecka 7 till förlossningen, hade aldrig något direkt illamående.

2:a spydde jag från vecka 12-16 ungefär. Sen mådde jag jätte bra!

3:e spydde jag till och från från vecka 8 till 30.

Med denna mådde jag illa en vecka innan mensen typ kanske skulle ha kommit... Lite varför jag anade graviditeten.. Och det blir bara värre...

Tar på krafterna!

Oh vad hemskt för dig! Lider med dig! Måste vara fruktansvärt att må så dåligt och speciellt när man har fler barn.
  • Greifing
    Moneal skrev 2015-09-28 19:46:42 följande:
    vad skönt att du känner dig omhändertagen :)

Har nog missat varför det är så mycket koll för dig så jag frågar lite försiktigt ;)

Vad mysigt med vul!!

Hoppas allt ser bra ut :)
    En lång historia kort.. Förlorade våran första son i moderkaksavlossning i v 36+1 2007. Haft upprepade mf efter det sen fick jag mediciner då jag är apc resistent.. Fick sedan 2 pojkar 08 & 10. En oplanerad graviditet efter andra sonen som visade sig vara ett MA. Fick sen dottern -12.

Är snittade med alla 4. Första sonen som gick bort han blev jag sövd med. Andra sonen som är född 08 fick vi göra akut kejsarsnitt med i v 33+0 då jag blödde.

Sen 2 senaste blev det planerat kejsarsnitt i vecka 37+0 samt 37+1

Om allt flyter på så ska jag försöka få läkarna att skjuta på kejsarsnittet denna gång. Försöka iaf få gå till 38+0 :)
  • Greifing
    Moneal skrev 2015-09-29 11:31:29 följande:
    Ja just det, nu minns jag att du berättat det.

beklagar så mycket igen.

Har hört att man bara bör göra 3 snitt lite ovanligt att höra om någon som blir snittad 5ggr. :)
    Det beror helt på från person till person. Jag kontaktade bm innan jag blev gravid denna gång för att hon skulle fråga läkarna på spmvc om jag kunde genomgå ett femte snitt och läkarna såg inga problem med det.
    Dock är de inte riskfritt som med alla operationer.
  • Greifing
    Moneal skrev 2015-09-29 16:42:05 följande:
    Aha!

Här tror jag att alla snitt över 3 görs "på egen risk" och därför rekomenderar det väll inte :)

Nå självklart finns det ju en risk, det finns ju med allt :)

Hoppas det går bra även denna gång :)

Själv har jag baragjort 1 och det vill jag aldrig göra om igen!
    Mina snitt har ju gått bra. Inga komplikationer efter eller så. Jag är tacksam att snitt finns då jag ej kan föda naturliga vägen. Så för mig är det bara bra upplevelser och jag är nöjd. Tack vare snitten som jag har de 3 trollen hos mig nu.

Jag skulle ha fött vaginalt med andra sonen som är född 08 men då jag börja blöda ville dom inte chansa så det blev akut.

Vart de nå komplikationer för dig?
  • Greifing
    Moneal skrev 2015-09-29 19:13:14 följande:
    Ja snitt är guld värt, annars hade jag inte haft min äldsta hos mig i dag.

Blev akutsnitt då henna hjärtslag gick ner drastiskt efter 35 timmars förlossning.

var otroligt jobbigt, bedövningen tog inte fullt så jag kände allt, hur de drog och slet och skar, hur hinnorna gick sönder och så vidare, ett tag trodde jag de skulle slita ut mitt urin rör.

men förutom det gick ju allt bra.

men fick en förlossningsdepression efter det tyvärr så började jobba när hon var 3 månader och innan det var jag sjukskriven.
    Men fy :( vad traumatiskt för er! Vilken tur att det gick bra för bebis och dig i slutändan. Måste ju ha gjort svinont! Fick dom söva dig?

O jag bara ryser.. :(
  • Greifing
    Moneal skrev 2015-09-29 20:07:48 följande:
    Nä, det verkade faktiskt som att de inte trodde på mig, var som att bedövningen bara tog htill hälften, så kände men inte som att jag inte hade bedövning alls men tillräckligt ändå.

Ja ingen rolig upplevelse, de andra två har blivit igångsatt i 36+6 pga hepatos så denna gången vill jag ha en "normal" förlossning ;)
    Jag håller tummarna att du får det
  • Greifing

Jag har denna graviditet i v 6+0 börja må riktigt illa. Så nu varenda dag så mår jag skit. Speciellt på eftermiddagen kvällen. Kan inte äta all mat. Grytor går inte. Blir så äcklad. Lukter är jag otroligt känslig för! 2 st på jobbet är stensäker på att jag är gravid.. Jag förnekar! ;)

Jag mår så dålig i mellan åt. Kräks har jag inte gjort. Blä!

De 3 senaste så har jag inte mått såhär!! Med dennis (änglabebisen) kräktes jag fram till v 20-25 någongång. Knepigt att det är så olika.

6 dagar kvar till VUL! :) fick tidiga lägga så istället för 26/10 så jag dit 14/10. Kommer vara v 8 (7+5)

Hur mår ni ?

RobzMarley skrev 2015-10-06 06:13:38 följande:

Ja man blir ju trött... Jag brukar inte kräkas utan mår sådär småilla konstant nästan så blir det värre när jag inte ätit på några timmar. Men så går jag o äter massa för det hjälper. Exakt så jag gått upp 25, 22 och 23 kg med de andra... Suck.

Märkt att kolsyrat vatten hjälper. Bad mannen köpa hem. Ska ha m tcå t jobb.

• Greifing

Ska på vul nästa vecka :)

Nej denna gång ska vi försöka hålla oss :) Hur ska ni göra?

Moneal skrev 2015-10-07 08:10:06 följande:

Ska ni göra något tidigt ul?

Eller har ni tänkt kolla.könet på bebis? :)

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!