Niyoh81 skrev 2016-05-20 15:29:17 följande:
Är helt förstörd inombords.
Igår sa min man att han vill skiljas och allt pga ett missförstånd. Där han anklagar mig för saker som ja inte ens har gjort.
Idag när ja kom hem hade han varit och hämtat hem papper. På gemensam skilsmässa..som han fyllt i och även att han inte vill ha nån betänketid heller. Jag vill inte skilja mig :(
Sen säger han även att vår som som ja bär inte är hans. Vill göra ett faderskapstest men vägrar ansöka om de. Ja VET att de är hans. Om han inte gör ett så blir han väl automatiskt pappan när vi är gifta?
Gått in i v.34 nu och är så oerhört ledsen och sårad. Min värld har vänts upp å ner och vet inte vad ja ska göra. :( kan inte förstå att han gör såhär mot mig precyd innan bebis är född.
Har flyttat till en ny stad för 3 mån sen å ja kommerväl få föda helt själv. Har sån panik och oro över allt :(
Men! Usch vad sånt här är sorgligt.
En sak bara, har man barn gemensamt kan man inte välja bort betänketiden, det är 6 månader ofrånkomligt.
Hoppas ni kan komma till någon försoning. Vet inte om det är rätt väg för er, men man kan gå i parterapi, även om målet skulle vara skilsmässa. Just bara om man känner man vill ha någon mer med i samtalet.
När det gäller faderskapet så tror jag att han blir registrerad som pappa automatiskt,,,men kanske läge att kolla upp?
<3